Welke (add-on) kaart voor tv-in/out?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb in mn computer op dit moment een Geforce II GTS pure (das de V7700). Met deze kaart is er geen mogelijkheid om op je tv aan te sluiten. Nou wil ik graag op mn computer tv zien en op de tv dingen van computer en dit moet niet al te duur worden.

Aangezien ik hier (vond het wat vreemd) nog niets over heb gezien in de search/faq (das alleen aansluiten) open ik er maar een draadje over.

Wat voor kaarten kan ik hiervoor gebruiken (dan koop ik die op de hcc)? of waar moet ik anders op zoeken?

Localhost is where the heart is

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
de MIRO pctvPRO is opzich wel goed..... (maar ook vrij $$$)

• SilentStorm
deze?

250 vind ik te doen.
bij alternate issie zelfs nog goedkoper dan er staat (220)
edit:
ow das zonder btw

Gaat ie wel 2 kanten op? hier staat alleen
Hardware PCI TV/radio-kaart met Brooktree Bt848KHF chip

Info: Het geluid van de TV tuner is stereo. Goed voor cd's te maken, video mails te verzenden, TV te kijken en radio te luisteren.

Drivers: Windows 95, Windows 98, Windows NT 4
Aan de manier waarop je t zegt gok ik dat je m zelf ook hebt.. Issie wat goed? (qua ruis, beeldkwaliteit en geluid?) En kun je wat je binnenkrijgt ook makkelijk digitaal opslaan?

enne pinnacle = miro? (lama, heb me verkeerd laten doorlinken..)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
heeft iemand toevallig specificaties van een goeie kaart ik heb er ook een nodig. :)

Verwijderd

Dat is toch alleen een kaart voor tv-in, niet tv-out?

• SilentStorm
Als ik een kaart met TVin/out wil hebben, wat moet ik dan hebben? (en wat bedoelt men in dit geval met videobewerkingskaart? dat doe je toch met programma's? (of gaat het zo alleen sneller?)

Ik heb intussen de volgende types tvkaarten gevonden. Ik heb het idee dat er nog wel wat dubbellen tussen zitten (heb ze ook op die volgorde gezet waarvan ik denk dat de dubbellen onder elkaar staan).

TV-tuner
Digitale TV-box
Digitale video recorder
TV-kaart
digitale TV-kaart
Videodigitizer
DV-videobewerking kaart
DV-bewerkingskaart
DV-editingkaart

kan iem hier wat duidelijkheid in scheppen?

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
TV op je compu heb je een TV-kaart voor nodig --> Hauppage, Pinnacle ofzo

Compu of je TV heb je TV-out voor nodig --> zit op je videokaart oid.

TV opnemen op je compu heb je Video-in voor nodig --> zit op duurdere versies van videokaarten en op video bewerkingskaarten.

Ik zou nu geen namen van specifieke kaarten kunnen vinden, je moet gewoon naar een mooie kaart zoeken met video-in / TV-out. Als je per se tv op je compu wilt heb je er een nodig met een tuner.

• SilentStorm
:? eeeh dus ik heb ze allemaal nodig?
TVkaart voor TV-in (TV op comp)
Videokaart voor TV-out (comp op TV)
Video-kaart voor Video-in (digitaal opnemen) |duur|
TV-tuner voor ?? (TV op comp)

Om TV op mn comp te zien moet ik dus en een TVkaart en een TVtuner en dan ..?? voor comp op tv?

sorry maar je komt niet helemaal over geloof ik..

--
als opnemen zo duur is kan ik dat evt wel schrappen, maar dat kan toch ook softwarematig (beeld capturen in mpeg2 als je proc snel genoeg is? (weet niet precies hoe zwaar dit is, maar met een wat verkleind scherm is het wel te doen denk ik)

Verwijderd

Mr. Roel, ik heb toch ook zo'n ding :)

Ik zal je morgen wel ff adviseren op school, ok? >:)

• SilentStorm
kan wel ietsjes minder uit de hoogte hoor.. maarre dat ding van jou was ook niet echt superieure kwaliteit geloof ik (ruis).. naja ik hoor het morgen wel..

Verwijderd

als je via de pc naar je tv wilt kijken (bedoel je toch)

dan moet je asus 7700 er uit doen en een videokaart met tv-out voor in de plaats doen zoals de aus 7700 deluxe
of een ati radeon vivo

mog je dus van videokaart veranderen dan kan je het beste de ati radeon vivo (video in video out) nemen omdat op die kaart een hardware matige mpg2 decoder op heeft zitten.

de geforce heeft deze decoder niet op zitten maar wel software matige versnelling.

en als je het helemaal goed wilt doen dan moet je een ati al in wonder nemen.

daar op zit :
video in
video oud
tv thuner (voor tv te kijken zoals rtl4 en enz)
mpg1 en 2 hardware decoder (kanje dus ook mee encoderen

dit zijn jouw opties

• SilentStorm
Hmm das voor een compleet nieuwe kaart. Ik was eigenlijk (qua 3d enzo) errug tevreden over mn geforce2. Daarom ging ik uit van een add-on kaart, zodat ik het beste van 2 heb. (ook handig voor toekomst). Is er in deze richting niets te vinden?

Ik heb vanavond nog een beetje doorgezocht en, al heb ik nergens een handig lijstje met mogelijkheden per kaart kunnen vinden (iemand wel?), heb ik wel de meeste mogelijkheden per kaart apart opgezocht en het volgende gevonden.
Pinaccle:
Miro PCTV PRO kaart PCI (f249)
-Aardige kaart, maar alleen video (en audio) in

Miro DC10+ Video Editing PCI (f495)
-Dees is wat duur, maar lijkt het goedkoopste model te zijn wat in aanmerking komt voor tv-in/out en opsla (en ook bewerk) mogelijkheden. Motion JPG compressie. [:( geen mpeg2 en geen afstandsbediening]

Hauppage:
WinTV-PVR-pci (f669)
-Goede TV mogelijkheden in resizable screen, pauze-buffer en geluid. Ingebouwde Mpeg2 compressor, volledige videofunctionaliteit en afstandsbediening :9

WinTV-PVR-usb (f532 (geschat))
-Zelfde als bovenstaande, maar met half keer zo trage (6MB/s vs 12MB/s) mpeg2 codering. Externe box op usb. Geen afstandsbediening :(

ik zie alleen bij deze kaarten niets over TVout mogelijkheden. Alleen goede TVin. klopt dat?

hier is nog een linkje naar een review van de Miro PCTV PRO kaart PCI en de Hauppage WinTV Radio.
Ik ben er voor mezelf wel achter gekomen dat ik dingen er ook nog graag bij wil opslaan, (valt dus toch niet af). Tis alleen wat vaag of de kaarten wel of niet TV-in EN TV-out hebben.

van de andere fabrikanten heb ik nog geen link gevonden, (ook nog niet gezocht hoor) maar dat doe ik morgen denk ik nog.. iemand nog iets toe te voegen aan ATI, Terratec, guillemot, matrox en de bovenstaanden?

nb wat is verschil tussen tvkaart met en zonder tuner?

owja relevante pricewatch

• SilentStorm
nou rook had ook geen info over tv-in EN tv-out... aparte kaarten?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 01:20 schreef SilentStorm het volgende:

nb wat is verschil tussen tvkaart met en zonder tuner?

owja relevante pricewatch
Dat je naast tv op je pc, ook naar radio op je tv kan luisteren.

• SilentStorm
k duidelijk. Voor de duidelijkheid hieronder nog ff waar ik nog precies naar zoek:

:? Wat voor type kaart moet ik hebben uit onderstaande rijtje en welke staan er dubbel in? (dus TV-in/out en opname mogelijkheid. Kan dat in 1 kaart?

:? Zo ja, hebben (een van ...) onderstaande kaarten deze mogelijkheden?

:? Zo nee, wat is dan mijn beste optie om dit wel zo te krijgen? (2 kaarten? (dat ik mn huidige nog hou voor 3d en 2 nieuwe) zo ja welke soorten (zie rijtje hierboven) moet ik dan hebben en als iemand dat al heeft: hoe heb je dat?
TV-tuner
Digitale TV-box
Digitale video recorder
TV-kaart
digitale TV-kaart
Videodigitizer
DV-videobewerking kaart
DV-bewerkingskaart
DV-editingkaart

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:52
verkoop je oude vga kaart... en koop een nieuwe met tv-in / tv-out.... voila.. dat moet werken d8 ik zo..

https://wren.co/join/Devian

• SilentStorm
zie bovenstaande reactie voor wat ik nou eig wil. WELKE (type) kaart moet ik dan hebben bv..

• SilentStorm
^ bump ^ voor hcc zou toch fijn zijn. 2 kaarten erbij is waarschijnlijk duurder dan 1 all in one en een tv-out apart. Ken je een site met wat meer info over tv-kaarten? graag!

• SilentStorm
<druk topic dit>
Ik geloof dat er geen enkele kaart is die al deze functies ondersteund, dus worden dat 2 kaarten. ik denk dan aan
• de 1e hauppage (WinTV-PVR-pci) voor TV-in en opnemen en dan nu een
• geforce II GTS deLuxe met tvout.
mn huidige verplaats ik dan naar mn toekomstige 2e computer.

Is dit een goede keuze? iem met ervaring? is wel wat prijzig
1200 ong.. goedkopere gelijkwaardige alternatieven?

• SilentStorm
Na enige reflectie (danx suijkerbuik ook) ga ik toch maar voor de ATI Radeon 8500 vanwege het 'alles in een' principe en toch goeie benchmarks!

voor 719 in pricewatch

op hcc vast wel voor 650 of minder te vinden-> te doen! dank aan iedereen die gereageerd heeft al viel dat allemaal wat tegen hier.. zal wel door topictitel komen.. Deze kaart heb alles wat ik wil dus (/me == *D)

Pagina: 1