FTP server wil niet werken...

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb hier win2k prof draaien, nu heb ik onder win2k zo die iis gebruikt zodat ik mijn eigen persoonlijke webserver hier heb draaien. Nu wou ik ook graag een ftp server opzetten, maar dit lukt mij niet, met welk programma kan ik dit het beste doen?? Ik heb hier ook nog een vpn draaien. Kan het dat wanneer die webserver draait dat ik niet op die vpn geraak van buitenaf?? :?

<offtopic>
btw, vanaf zaterdag komt hier een nieuwe comp, een thunderbird 1 gig met win2k prof natuurlijk. Kan ik deze clusteren met mijn 2 amd k6-2 550 mhz?? Zo ja , dan is dit fijn :), op die nieuwe bak ga ik ook het }:O laten draaien
</offtopic>

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik gebruik Bulletproof ftp server, maar als je even op dat knopje search zou klikken en invullen ftp server, dan krijg je een hoop resultaten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op maandag 19 november 2001 19:57 schreef ddkiller0900 het volgende:
Ik heb hier win2k prof draaien, nu heb ik onder win2k zo die iis gebruikt zodat ik mijn eigen persoonlijke webserver hier heb draaien. Nu wou ik ook graag een ftp server opzetten, maar dit lukt mij niet, met welk programma kan ik dit het beste doen??
zit al in IIS.
Ik heb hier ook nog een vpn draaien. Kan het dat wanneer die webserver draait dat ik niet op die vpn geraak van buitenaf?? :?
webserver heeft niets met je vpn te maken.
<offtopic>
btw, vanaf zaterdag komt hier een nieuwe comp, een thunderbird 1 gig met win2k prof natuurlijk. Kan ik deze clusteren met mijn 2 amd k6-2 550 mhz?? Zo ja , dan is dit fijn :), op die nieuwe bak ga ik ook het }:O laten draaien
</offtopic>
Zou misschien kunnen met dure SCSI hardware, maar dat wil je niet ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ddkiller0900
kan clustering niet ook via netwerk gedaan worden?? had daar eens iets over gelezen op internet, hoe stel je dat van iis in zodat ie ftp server wordt?

• ddkiller0900
ok, met die iis van win2k prof heb ik wat geprobeerd en mijn ftp en zo werkt eindelijk :)
tis niet moeilijk, moest alleen beter kijken

nu alleen nog dat clustering, zou dat gaan via netwerk???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan via het netwerk, alleen het het dan geen clusteren maar 'load-balancing'

wil je echt clusteren dan moet je windows 2000 server gebruiken (advanced versie heeft standaard cluster optie's) of je moet 3rd party spul gebruiken (legato ed) die kan geloof ik ook op standaard server,

A wise man's life is based around fuck you

• ddkiller0900
wat houdt load - balancing in?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat ie de load van verdeelt over 2 machine's

je kan dit op een aantal manieren doen

1) datgene wat in win2k server is ingebouwd gebruiken (wlbs)
2) round robin dns gebruiken, dan wordt er in je DNS server een record aangemaakt met 2 ip adressen, elke keer dat je zeg maar 'pinged' (of www request doet) dan kiest ie een ander ip adress uit,

de laatste optie is lekker makkelijk, (softwarematig)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1