Lichtje van optical muis niet uit als PC uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:20
Ik heb een probleem. Als ik mijn computer uit zet blijft het lichtje van mijn optical muis branden. Dat wil ik niet. Hoe kan ik dat verhelpen, zonder de stekker er uit te trekken?
Type muis: Logitech Mouseman Wheel

Alvast bedankt voor reacties.

Vincent.

Verwijderd

vaag verhaal... geen id voro de oplossing

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm typisch atx probleem (voedig van de pc) die staat namelijk 'altijd aan' ook al heb je de pc uitstaan,

enige oplossing is de stekker eruit (of de aan/uit knop aan de achterkant van de pc omgooien)

A wise man's life is based around fuck you

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blijft altijd een beetje spanning op het moederbord staan, ook als de pc uit is, stekker eruit is enige oplossing.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

Duinkonijn

Huh?

bekend probleem.

heb het ook met mijn logitech en ms track

van andere hoor ik het ook.

maar heeft wel wat :)
black light

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Als je toch een optice muis hebt met een draadje dan krijg het lampje toch zijn stroom via dat kabeltje ps2/usb als de pc toch uit staat moet alle stroom op het mobo toch wel weg zijn, dus ook je lampje uitgaan.
Bij een draadloze optice blijft het lampje wel branden (standby) teminste bij mijn logitech. omdat die muis niet kan ruiken dat de PC uitstaat

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft te maken met Wake-on Keyboard/mouse :)
Dan kun je met muis en/of keyboard je PC starten

* stok had die functie ook op z`n P3B-f :9

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Mijn WIRELESS optical mouseman heeft hetzelfde... en ja, ik kan wel telkens de batterijen eruithalen, maarja, het hoort schijnbaar zo..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Zwelgje
Op maandag 19 november 2001 19:54 schreef Camel het volgende:
Als je toch een optice muis hebt met een draadje dan krijg het lampje toch zijn stroom via dat kabeltje ps2/usb als de pc toch uit staat moet alle stroom op het mobo toch wel weg zijn, dus ook je lampje uitgaan.
Bij een draadloze optice blijft het lampje wel branden (standby) teminste bij mijn logitech. omdat die muis niet kan ruiken dat de PC uitstaat
draadloze muizen krijgen hun stroom van baterijen, en niet van de computer, deze gaan na enkele minuten vanzelf uit (althans mijn MS wireless explorer wel)

je kan natuurlijk een aan/uit knop bouwen tussen muis en aansluiting naar je pc. :) lijkt wel stoer dan..

• janst
  • Laatst online: 14-08 07:46

janst

A new comrade joins us

Op maandag 19 november 2001 19:55 schreef stokkie het volgende:
Heeft te maken met Wake-on Keyboard/mouse :)
Dan kun je met muis en/of keyboard je PC starten

* janst had die functie ook op z`n P3B-f :9
Inderdaad, heb ik ook last van gehad (ook P3B-F ;)). Ik heb het opgelost door mijn muis op een USB poort aan te sluiten, maar je kunt natuurlijk ook gewoon de wake on keyboard/mouse functie op je moederbord uitschakelen.

Verwijderd

goh, ik zou niet eens weten of mijn logitech mouseman wheel optical dat ook heeft. Computer staat haast nooit uit :+

Maarre je kunt in elk geval wel het lampje heel simpel wat verduisteren zodat hij in elk geval niet meer oogverblindend fel is. Schroef 'm gewoon open en kleur het lampje een beetje met een cd-pen :P

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Maar waarom zou je willen dat dit lampje uitgaat? Who cares? Ik ga toch ook niet het ledje van mijn 3C905-TX slopen omdat het brand als mijn pc uitstaat :?

Las ergens in een forum dat dit normaal is bij de WIRELESS versie.. Dus waarom niet bij de snoerversie?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Op maandag 19 november 2001 20:01 schreef axis het volgende:
Maar waarom zou je willen dat dit lampje uitgaat? Who cares? Ik ga toch ook niet het ledje van mijn 3C905-TX slopen omdat het brand als mijn pc uitstaat :?
Ik heb dezelfde netwerkkaart. Blijft het licht niet branden, omdat de wake-on-lan kabel aangeloten is? Want toen ik de kaart installeerde (ATX spanning zat er nog op :)), en het kabeltje ook aansloot gingen de ledjes spontaan aan.

You only live once, so live to the max's

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
waarom wil je hem uit hebben? staat toch leuk?

• Zwelgje
kheb ook die 3com kaartjes lampjes branden hier ook ZONDER dat het wol kabeltje is aangesloten,

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

heb je um aan een USB hub zitten met een losse adapter?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• DaOverclocker
  • Laatst online: 15-08 17:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

heb ik idd ook net mijn mouse Man Wheel.
pff kzet gewoon mijn voeding van mijn pc uit....

systeem specs

Verwijderd

Ik heb een Intellimouse explorer USB. Als ik mijn computer uit zet, gaat het lampje uit. De USB hub krijgt waarschijnlijk geen spanning.

Wanneer ik um met het PS2 adapterstekkertje aansluit, dan blijft ie branden. Ofwel, als je de keuze hebt, probeer op USB aan te sluiten.

En dan nog, het is toch inderdaad stoer als ie brandt?

Starten met de muis (aangesloten op PS/2) gaat om mijn Asus p2B-F moederplankje niet.

• schizofreen
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Ik heb twee optische muizen:

een microsoft IntelliMouse explorer (op een EP-KHA/TB 1400)
en een el-cheapo opti-mouse (op een Gigabyte BX PII 400)

Bij de PII blijft de muis ook branden als de PC uit is, hij reageert zelfs op bewegingen (lampje gaat feller branden) Deze PC heeft echt geen keyboard power-on oid

De TB1400 heeft wel power-on en shit, maar daar gaat de muis netjes uit. Zou het dan gewoon aan de muis zelf liggen?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Hiero ook P3BF 8-) gewoon ff in je bios die functie uitzetten en klaar.

Blaat

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat het blijft branden *D
Pagina: 1