Toon posts:

[WC]welke voeding voor watercooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er hard over te denken om met waterkoeling te gaan beginnen. Het lijkt mij het makkelijkst om een compete kit te kopen. Mijn oog is gevallen op een Koolance set. Als ik de set koop die op OC staat (zie link).

http://www.oc-shop.nl/website/shopshow/index.php3?shop=oc-shop&productgroup=water_cooling&productsubgroup=complete_kits&nav=water-cooling%20>%20complete%20kits

Wat voor voeding heb ik dan minimaal nodig. Zo'n 550 watt is namelijk wat duur.

Ik wil de volgende opties: GPU unit , harddisk unit, motherboard unit.

Ik heb begrepen dat je ook een 2e voeding erbij kan zetten, maar dit is weer zo lastig.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
zolang ja geen peltiers gebruikt hoef je niet al te veel Watt te hebben hoor. Zo'n pompje gebruikt ook niet zoveel. En een paar extra fans voor op je radiateur ook niet.

Verwijderd

een enermax 431 watt moet voldoen, lijkt mij zo!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 19:42 schreef Bredend het volgende:
zolang ja geen peltiers gebruikt hoef je niet al te veel Watt te hebben hoor. Zo'n pompje gebruikt ook niet zoveel. En een paar extra fans voor op je radiateur ook niet.
waar zijn die peltiers eigenlijk goed voor? ik hoor en dara wel het een en ander, maar wat ik er mee moet ontgaat me.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
ff een goede URL vinden hoor....

gevonden!

Verwijderd

peltier zorgt voor een veel groter temperatuurverschil tussen je proc en je waterblok, waardoor je een grotere warmte-afvoer krijgt

meer info: gebruik de "search"

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:47 schreef bouncin-j het volgende:

[..]

waar zijn die peltiers eigenlijk goed voor? ik hoor en dara wel het een en ander, maar wat ik er mee moet ontgaat me.
Waterkoeling en casemodding guide, deel 1
Waterkoeling en casemodding guide, deel 2

In deel 2 vind je alles over de werking peltier :)

Suc6

Verwijderd

Donderdag krijg ik waterkoeling. Ik kan je wel vertellen dat die coolance kast er best leuk uitziet, maar het is veel duurder dan zelf doen en als je het zelf doet (zoals ik) leer je er ook nog een hoop van. Bovendien is het veel vordeliger. EN koelt (na plaatsen van 172 watt peltier >:))
maar eerst effe voeding scoren op hcc.
Pagina: 1