Groot probleem

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Mijn zus heeft van het ene op het andere moment een groot probleem met haar PC (MSI K7T Pro 2A met 900 Athlon). Windows XP én Windows ME (beide op aparte partities) zijn beide niet meer te benaderen. Soms komt het bureaublad in beeld, maar daarna lijkt het systeem te bevriezen. Het lampje van de monitor gaat dan ook op stand-by. Het lijkt erop alsof het hele systeem in een soort energiebesparingsmodus komt, maar dat heeft ze helemaal niet ingesteld. Bovendien gebeurt het direct na het opstarten al. Ik heb haar geadviseerd eens naar het power management in het BIOS te kijken, maar toen bleek dat de cursor daar hooguit twee velden wil verplaatsen. Daarna zit de zaak vast. Ze heeft inmiddels de batterij op het mobo vervangen, maar ... geen resultaat. Wat kan dit zijn? Zou de voeding kapot zijn?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Verwijderd

Hoe zit het met de warmteontwikkeling? Ik heb door een geblokkeerde fan weleens gehad dat m'n comp vastliep of spontaan ging rebooten.

• 4-legged-bird
Is een goede tip. Geef ik door! Alvast bedankt voor de moeite!

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

schakelt hij echt in standby of als je er mee werkt gebeurt het ook
plus als het warmte ontwikeling is, dan moet hij na het resetten het volgens mij ook niet opstarten omdat hij te warm is

• 4-legged-bird
Je kunt hem niet meer resetten na een vastloper. Voor de duidelijkheid: meestal komt hij niet eens meer tot het bureaublad. Als dat wel lukt, slaat 'ie vast en moet je de stroom eraf halen om hem uit te zetten. Daarna moet je hem een tijdje laten staan (half uur) voor je verder kunt. Zou bij nader inzien inderdaad de koeler weleens kunnen zijn.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 23:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lijkt inderdaad wel op een warmte probleem, wnat hij moet dus een half uur afkoelen om weer te kunnen booten. Controlleer snel die cpu koeler maar eens voordattie gebakken is :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

reset je bios eens (met jumpertje)

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

check ook ff het geheugen en/of de proc wel goed in z'n socket zit.. (heb ik namelijk ooit last van gehad ndata ik me cover van me athloneraf had gemolt.. :P
Pagina: 1