:'( proc dood?

Pagina: 1
Acties:

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn superstoere PI 133 is volgens mij dood ofzo, Windows boot niet meer (interne beschermingsfout) en als ik Veilige modus doe dan test ie mn geheugen (duh) en geeft ie aan dat ie onbetrouwbaar XMS geheugen gevonden heeft en houdt ie op met booten.
OK, iedereen die dit gelezen heeft blaat nu: je geheugen is brak! gooi er een nieuw reepje in!
Helaas,
als ik er een PI 120 in duw (die dus dankzij luie ik automatisch geOCt naar 133 is >:)), boot het wel, is mijn memory volgens zowel himem als sisoft sandra prima okè en kan ik gewoon GoTten. Is mijn proc gewoon echt afgeschreven of valt er nog iets aan te doen?

bvd

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
lijkt me vaag dat een proc "half-dood" is :?

• m-m
  • Niet online
ksnap er zelf dan ook weinig van.. maar als ie met andere proc wel werkt lijkt me het ding toch wel heel verdacht

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op maandag 19 november 2001 19:35 schreef m-m het volgende:
ksnap er zelf dan ook weinig van.. maar als ie met andere proc wel werkt lijkt me het ding toch wel heel verdacht
Bekijk het aan de positieve kant: Weer een sleutelhanger erbij :)...

Verwijderd

hmmm..........ja wel heel vreemd, zou aan het mobo kunnen liggen, maar wel heel vreemd, dat ie met een andere cpu wel wil booten en met de orginele allemaal errors geeft tijdens win opstarten.

Zou toch ff het geheugen veranderen, of er in iedergeval ff uit halen, ff blazen (niet spugen dan) en het geheugen er weer in proppen, doet soms wonderen.

Maar zo als eerder gezegd lijkt me stug dat een CPU half dood is en hij geeft toch een geheugen foutmelding.

Heb je die 133 daarna nog een keer geprobeerd?

• m-m
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:54 schreef Beest144 het volgende:
is en hij geeft toch een geheugen foutmelding.

Heb je die 133 daarna nog een keer geprobeerd?
3x om en om, steeds zelfde resultaat :/
Trouwens voor degenen die denken: ach, dat ding is toch niks meer waard: die 120-proc was bedoeld voor een ander mobo dat ik heb uitgeleend!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op maandag 19 november 2001 19:25 schreef m-m het volgende:
Mijn superstoere PI 133 is volgens mij dood ofzo, Windows boot niet meer (interne beschermingsfout) en als ik Veilige modus doe dan test ie mn geheugen (duh) en geeft ie aan dat ie onbetrouwbaar XMS geheugen gevonden heeft en houdt ie op met booten.
OK, iedereen die dit gelezen heeft blaat nu: je geheugen is brak! gooi er een nieuw reepje in!
Helaas,
als ik er een PI 120 in duw (die dus dankzij luie ik automatisch geOCt naar 133 is >:)), boot het wel, is mijn memory volgens zowel himem als sisoft sandra prima okè en kan ik gewoon GoTten. Is mijn proc gewoon echt afgeschreven of valt er nog iets aan te doen?

bvd
Hmmm....chippie brak...

• m-m
  • Niet online
ik krijg nu met de 120@120 ook af en toe wat crashjes en onstabiliteiten, doe ik de 133@133 er echter weer in gaat het direct helemaal mis.

Ik heb eens naar mn koeler gekeken en dat zit toch echt wel in orde, zou het iets met mn chipset kunnen zijn? Ik heb nl. ook al tijden het probleem dat hij soms maar de helft van mn geheugen ziet (wat weer heel :? is)..

• m-m
  • Niet online
HMM
vanochtend kreeg ik ineens BIOS CHECKSUM FAILED en dan de bootblockbios waarmee je alleen met bootdisk kan opstarten om opnieuw te flashen (voor misflashen dus, service :D)

aangezien ik niet had geflashed ofzo vond ik dit raar, dus ik met rescuediskje herflashen en alles weer werken.. maar het is weer een rare ervaring met het mobo.

ik denk dus dat het mobo behoorlijk brak is :(

Verwijderd

erhm. batterij op ???

Moet je ff doormeten anders.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:29 schreef Cutebritney het volgende:
lijkt me vaag dat een proc "half-dood" is :?
Of half live :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 20:12 schreef stanley het volgende:
erhm. batterij op ???

Moet je ff doormeten anders.
dan zou alleen mn cmos weg zijn, niet mn hele bios
Pagina: 1