Toon posts:

servertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er is weer nieuw budget vrijgekomen om een nieuwe server te gaan aanschaffen

hij mag 3000 piek gaan kosten,het moet een dual zijn met ide raid,liefst amd(word moeilijk he?)

nou barst maar los allemaal aub.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

[topic=218256/1/25] ?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Valt niet mee, zelf dingen bedenken he

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op maandag 19 november 2001 20:05 schreef powerpulse het volgende:
Valt niet mee, zelf dingen bedenken he
of nuttige replies te geven . . .probeer je aan je tech posts te komen |:(

http://netserver.hp.com/products/highlights_lp2000r.asp

Wij gebruiken dit soort bakkies. Lekker makkelijk gewoon in een 19" rek hangen

There is no art to find the minds construction in the face

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Een server voor wát? Moet je veel diskruimte hebben, moet je veel ram hebben, krijgt 'ie veel IO voor de kiezen, moet er veel rekenkracht in zitten, gaat er een kritieke (nâh, voor 3 mille denk ik het niet) database of zo op draaien?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ligt er idd aan wat je wilt...
Als je een high power pc mot dan moet je absoluut geen 1HE rekjes nemen (geen cobalt RAQ iig)
dan moet je denk ik meer rond de DELL servers komen,..voor 3000 piek heb je misschien een volledige website server voor middenklasse gebruik (zo'n 10.000 bezoekers per dag)

Wil je workstation hebben, dan moet je helemaal f**ing veel hebben.. (dan ben je nog niet kalar met 10.000 piek)

dan moet je nog weten wat voor proggies erop moeten zitten,.. Moet ie nog geoptimaliseerd zijn voor linux of voor windows (en/of nog andere soorten OS)

tis niet zomaar ff een servertje kopen! |:(
Ik zou eerst nog eens even vertellen wat je er mee wilt..dan kunnen we je er wat meer over zeggen.

suc6 :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
het word een netwerkservertje voor thuis

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. jah..owkee..alleen maar een router? die dus alleen de computers verbind? of een servertje die programma's draait die andere computers ook kunnen gebruiken (delen van programma's)

-als die alleen voor router gebruikt word, kan je net zo goed een 486 genruiken, met goeie koeling, en zorgen dat ie superstabiel draait.. Doe die router dan met een linux diskette ofzow :) lekker simpel en werkt perfect

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
ja een routertje om mp3tjes van af te luisteren en dingetjes op te slaan gewoon een huis tuin en keuken dingetje:)

geen complete webserver of zo.
het is voor mijn buurjongen die vind z`n p2 266 te langzaam:)

maar hij wil graag dual,maar ja een amd dual is er nog niet echt tegen een redelijke prijs

Verwijderd

Ik heb wel een SCSI3 skijf voor je als je wil + controller.
een Quantum Atlas 10K 36.6Gb
Adaptec 19160 SCSI controller
Interesse ICQ maar...

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Hmm.. volgens mij weet ie eigenlijk ook niet wat ie wil.. maar servertje klinkt wel patserig natuurlijk :P

Het zal wel een huis tuin en keuken server worden, die niet al teveel nodig heeft anders had ie wel net iets meer details geweten en wat zinniger gepost... Naja hiervan uitgaande zal ik mn best ff doen..

Koop een leuk 2e hands pc'tje en klaar is kees:
http://www.tweakers.net/aanbod/29220

daar staat iets wat makkelijk kan doen wat jij wil en evt nog ff wat verder zoeken.. hou je nog mooi 2500,- over, om op je bankrekening te zetten en fijn wat rente te trekken.. mooi he!!

|:(

Hoe oud is dat buurjongetje eigenlijk?

edit:
Oeps was wat laat met reageren de vorige 2 posts stonden er nog niet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 20 november 2001 01:06 schreef Gifted1 het volgende:
ja een routertje om mp3tjes van af te luisteren en dingetjes op te slaan gewoon een huis tuin en keuken dingetje:)

geen complete webserver of zo.
het is voor mijn buurjongen die vind z`n p2 266 te langzaam:)

maar hij wil graag dual,maar ja een amd dual is er nog niet echt tegen een redelijke prijs
Te langzaam? Op welk gebied? Zoiets kan een 486/P1 met gemak! Of werkt hij direct op die "server" (dus niet via netwerk enzo)?

Is het netwerk langzaam? Kijk voor 100Mbit nikjes en een hubje. Die dingen gaan maximaal 8 a 9 MB per seconde (in praktijk, theoretisch is het 12,5MB) en zoiets kan zelfs een 486 met een PIO4 mode harddisk makkelijk aan :)

Een dual amd zou pure geldverspilling zijn voor deze doeleinden, aangezien de hardware dan zowat 99% van de tijd uit zun neus zit te eten.
Pagina: 1