"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Sparen mag in principe niet, maar 500k wat uit dezelfde keyspace komt hebben ze geen problemen mee.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Zolang deze flush niet exorbitant groot is (denk aan 700K plus zo ongeveer)
We willen niet dat DPC hier problemen door krijgt !
effe tellen 21 dagen maal 50+K das over een miljoen.. denk niet dat ze er blij mee zullen zijn..
Ik vind van niet......
Het probleem zit voornamelijk in het aantal keyspaces dat je gebruikt. De keyserver is geoptimaliseerd voor de laatste twee/drieOp maandag 19 november 2001 21:22 schreef royke het volgende:
euh proxy drie weken??
effe tellen 21 dagen maal 50+K das over een miljoen.. denk niet dat ze er blij mee zullen zijn..
Alleen als iedereen hier tegelijk zijn buffers dumpt, zoals in januari gaat het fout.
Voor de rest is het een besluit van I'R cow in overleg met de DPC crew denk ik.
Ik zou eerder zeggen dat onder de 500K geen probleem is, 700K is al snel zo'n 'beat this' flush die ons weer naar de start van de problemen met dnet kan leiden.Op maandag 19 november 2001 19:24 schreef DSmarty het volgende:
Als je gewoon zorgt dat je minder dan 3 weken spaart, dan is er geen vuiltje aan de lucht lijkt mij zo.
Zolang deze flush niet exorbitant groot is (denk aan 700K plus zo ongeveer)
We spend our years as a tale that is told
Kunnen we net zo goed met zun allen een week of 2 de proxies dichthouden .... ohwnee ... das dan toch een megaflush ...
En dan zijn we onze "zoveel dagen op nummer 1" weer kwijt natuurlijk ...
* Jive gaat nog eventjus een beetje door met sparen en ziet wel hoeveel hij gaat flushen na 3 weken ...
Ik ging net naar mijn werk manOp dinsdag 20 november 2001 05:43 schreef DSmarty het volgende:
Ivo says: Ga op tijd slapen
(2 uur reizen
Ik vond je al zo rustig op de proxyOp dinsdag 20 november 2001 18:10 schreef JiveDAF het volgende:
* Mobster gaat nog eventjus een beetje door met sparen en ziet wel hoeveel hij gaat flushen na 3 weken ...
Kom je me zeker in 1 keer voorbij
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Zeg maar hoeveel je hebben wiltOp dinsdag 20 november 2001 20:21 schreef Mobster het volgende:
[..]
Ik vond je al zo rustig op de proxy
Kom je me zeker in 1 keer voorbij
Mijn proxy outbuffer staat nu op 6.7mb ....
kzal es een keertje dat ding resetten om te zien hoeveel er precies inzit...
Ik denk alleen dat ik het met deze flush nog niet echt zal halen. .... ik moet namelijk tot halverwege december wachten op een nieuwe lading compjes ...
25x p3-933 koetjes die erbij gaan loeien, en 20x p1-166 gaan vervangen.
* Jive loves being a sys-admin
kzal het iig zo eerlijk doen dat als ik denk datik er overheen ga, ik op die dag me prox open gooi ....
weten we gelijk of wie er "gewonnen" heeft.....
zal je natuurlijk altijd zien dat er ineens een mafketel langskomt die weer eerder over de 6nullen gaat dan wij 2'n .....
* Jive heeft het gevoel dat dutchman stiekum aanut sparen is.
Het flushrecord van een subteam binnen de DPC (bij rc5) ligt volgens mij op 1.400.000 door Just Do it. Er was destijds een wedstrijdje bezig over wie het meeste kon flushen...de CCC en ook I'r Cow waren over 1 miljoen grens gekomen.
Het flushrecord binnen heel d.net (kijkende naar rc5) ligt op ruim 2.500.000 en dat is door een individueel persoon geflushed (toen nog onder de naam Chubby Cow)
[/ter info]
Wat ik hiermee wilde zeggen...maak het sparen niet te gek.
We hebben al eens probemen gehad door teveel sparen
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Het flush record ligt ergens op 1,5 miljoenOp woensdag 21 november 2001 07:20 schreef MarcyDarcy het volgende:
[ter info]
Het flushrecord van een subteam binnen de DPC (bij rc5) ligt volgens mij op 1.400.000 door Just Do it. Er was destijds een wedstrijdje bezig over wie het meeste kon flushen...de CCC en ook I'r Cow waren over 1 miljoen grens gekomen.
Het flushrecord binnen heel d.net (kijkende naar rc5) ligt op ruim 2.500.000 en dat is door een individueel persoon geflushed (toen nog onder de naam Chubby Cow)
[/ter info]
Wat ik hiermee wilde zeggen...maak het sparen niet te gek.
We hebben al eens probemen gehad door teveel sparen
wij willen idd geen problemen veroorzaken en daarom kom ik hier ff een draad beginnen juist ..... ik denk dat 700K echt wel de max is.
nog iets meer info. Het flush record door een individueel in dpc is van Blue-eyes. hij gooide in zijn 1ntje 900k door de proxy van QU|CCC op 6april jl.Op woensdag 21 november 2001 07:20 schreef MarcyDarcy het volgende:
[ter info]
[/ter info]
Daarna is Tagej nog een keer gekomen met een flush van 1,5 miljoen Hier op 21 mei. Daarna is Tagej overigens overgestapt naar TA
Het klopt dus niet helemaal wat jij zegt PowerCow
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Tagej had verkeerd gejoined oid, was een beetje gedoe over ook oid. Hij is iig TA-er.Op woensdag 21 november 2001 13:45 schreef Bloem25 het volgende:
Daarna is Tagej nog een keer gekomen met een flush van 1,5 miljoen Hier op 21 mei. Daarna is Tagej overigens overgestapt naar TA
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Zalik 1 december flushen, zalik flushen als ik 1mill bij Dutch heb, of zalik wachten en na 80 dagen flushen om een record te halen .....
* Pim. vraagt zich af of een miljoen al niet te veel is ??
Aangezien je dus al een tijdje spaart en de blokkies uit veel verschillende subspaces zullen komen
spaar max een half miljoen, meer hoef je niet te hebben om op #1 te komen.. en laten we nou niet opeens allemaal weer proberen net iets meer te flushen, want dan wordt het van 500 550, 550 -> 600, 600 ->750.. 750 -> 800 en voordat je het weet vliegen de miljoenen dnet weer om de kop..
Als het onder de 700K blijft en niet ouder is dan een week of 3, dan is er echt helemaal niks aan de hand.
je was er vorig jaar zelf bij.. de eerste flusht 700K (kan nog net, als het niet ouder dan 3 week is).. de tweede wil natuurlijk 'voor de zekerheid' stiekem toch effe net 750 er door heen pompen..Op donderdag 22 november 2001 12:17 schreef DSmarty het volgende:
Je moet er ook niet al te strict in zijn Imho.
Als het onder de 700K blijft en niet ouder is dan een week of 3, dan is er echt helemaal niks aan de hand.
Verwijderd
Het lijkt wel of er met 2 maten gemeten word
"ik ga naar de 1 miljoen flushen op dutchman's proxy" ...
oftewel, ik zit er nu nog onder, en probeer in 1x flushen in zijn stats over de 1mill heen te gaan ....
en als ik meer dan 1mill zou willen gaan flushen, dan prop ik me proxy wel in 1x vol met 1mill aan blokjes en laat hem vervolgens niet meer fetchen bij D-net en pas flushen als ie leeg is .... dan komt het ook uit 1 keyspace, tenzij ze bij d-net de fout in gaan door mij blokjes uit meerdere keyspaces te geven ... <---- lezen geeft dus dat ik dit (nog)niet van plan ben .....
als straks die 25 nieuwe 933's erbij staan gaat me packet-productie met 20k blokkies per dag omhoog
Verwijderd
Khaal maar 1k per dag
Verwijderd
veel pc's op 1 email laten draaien ( wij doen gem. 50k per dagOp donderdag 22 november 2001 13:12 schreef doevepik het volgende:
SJEES hoe doen jullie in godsnaam zowveel blokjes op zo'n korte tijd'???
Khaal maar 1k per dag
Nou , thuis heb ik een Athlon 1400 draaien met win2k , en nog een paar Pentium 1 doosjes met winnt & linux ...Op donderdag 22 november 2001 13:12 schreef doevepik het volgende:
SJEES hoe doen jullie in godsnaam zowveel blokjes op zo'n korte tijd'???
Khaal maar 1k per dag
Op kantoor heb ik een hele kudde die dagelijks tijdens kantoor uren staat te grazen ...
* Jive is maar in zun uppie maar heeft wel in totaal iets van 200 koetjes draaien.
* Jive draait momenteel gemiddeld 13k blokkies per dag, waar er over 3 weken weer 5k per dag bijkomen doordat we een berg p-166 gaan vervangen voor 933's ...
zo kom je wel aan een hoop blokkies ... en nog legaal ook.
Toch niet, d.net begint te klagen als hun keyserver een backlog krijgt ten gevolge van te veel flushen uit verschillende keyspaces. Aangezien wij dat dus een paar keer voor elkaar hebben gekregen, klagen ze inderdaad dat we niet meer mogen sparen. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt een backlog zien ontstaan door flushes van andere teams, en die krijgen dus ook niets te horen. Als dat een keertje wel gebeurd gaat d.net net zo hard over die teams klagen.Op donderdag 22 november 2001 12:40 schreef Mo-Bees het volgende:
wat ik wel raar vind is dat als een sub-team van DPC een flush doet van 700K D-net gelijkt op zijn achterste poten staat terwijl er toch regelmatig japanse teams 1500K flushen en die zijn echt niet uit 3 keyspaces !!!
Het lijkt wel of er met 2 maten gemeten word
[removed]
Verwijderd
Hum wij zijn dan ook iets groter dan de andereOp donderdag 22 november 2001 16:46 schreef redwing het volgende:
[..]
Toch niet, d.net begint te klagen als hun keyserver een backlog krijgt ten gevolge van te veel flushen uit verschillende keyspaces. Aangezien wij dat dus een paar keer voor elkaar hebben gekregen, klagen ze inderdaad dat we niet meer mogen sparen. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt een backlog zien ontstaan door flushes van andere teams, en die krijgen dus ook niets te horen. Als dat een keertje wel gebeurd gaat d.net net zo hard over die teams klagen.
-rwxr-xr-x 1 proxy users 8778008 Nov 23 14:27 pprc5out.rc5
oftewel mijn proxy outbuffer is 8.7 mb ....
hoeveel WU's zitten er in de proxy en hoelang gaat het nog duren voor er 205k in zit.