Sparen !?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Wij van I'R cow willen eens een tijdje sparen....

Ik weet dat MF'en verboden is en nu rijst dan bij mij de vraag: "tot hoever mag je sparen ???" .
Ik heb hier wel eens gelezen 2 a 3 weken sparen mag... maar in die tijd doen wij een miljoen (ongeveer)...

Mag dit ja of nee ??????????????

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Ik zal maar even antwoorden:

Sparen mag in principe niet, maar 500k wat uit dezelfde keyspace komt hebben ze geen problemen mee.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ok dus 500K mag... en 1000K dan ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je gewoon zorgt dat je minder dan 3 weken spaart, dan is er geen vuiltje aan de lucht lijkt mij zo.
Zolang deze flush niet exorbitant groot is (denk aan 700K plus zo ongeveer)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
ok .. dan houdt ik dat als maatstaaf aan, drie weken.

We willen niet dat DPC hier problemen door krijgt !

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 18:38

royke

aan het typen....

euh proxy drie weken??
effe tellen 21 dagen maal 50+K das over een miljoen.. denk niet dat ze er blij mee zullen zijn..

Ik vind van niet......

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 15:39
Op maandag 19 november 2001 21:22 schreef royke het volgende:
euh proxy drie weken??
effe tellen 21 dagen maal 50+K das over een miljoen.. denk niet dat ze er blij mee zullen zijn..
Het probleem zit voornamelijk in het aantal keyspaces dat je gebruikt. De keyserver is geoptimaliseerd voor de laatste twee/drie :? keyspaces. Er gaat toch ook niks fout als wij gewoon onze dagelijkse output doen en een Japans team doet een megaflush.

Alleen als iedereen hier tegelijk zijn buffers dumpt, zoals in januari gaat het fout.

Voor de rest is het een besluit van I'R cow in overleg met de DPC crew denk ik.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Op maandag 19 november 2001 19:24 schreef DSmarty het volgende:
Als je gewoon zorgt dat je minder dan 3 weken spaart, dan is er geen vuiltje aan de lucht lijkt mij zo.
Zolang deze flush niet exorbitant groot is (denk aan 700K plus zo ongeveer)
Ik zou eerder zeggen dat onder de 500K geen probleem is, 700K is al snel zo'n 'beat this' flush die ons weer naar de start van de problemen met dnet kan leiden.

We spend our years as a tale that is told

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ik heb voor de zekerheid maar een mail naar ivo gestuurd... kijken wat ie zegt

• DSmarty
  • Niet online
Ivo says: Ga op tijd slapen :P

Verwijderd

"Dat zouden meer mensen moeten doen" :+

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Hehehe .... nog meer mini-mega-flushes ...

Kunnen we net zo goed met zun allen een week of 2 de proxies dichthouden .... ohwnee ... das dan toch een megaflush ...

En dan zijn we onze "zoveel dagen op nummer 1" weer kwijt natuurlijk ...

* Jive gaat nog eventjus een beetje door met sparen en ziet wel hoeveel hij gaat flushen na 3 weken ...

Jive's Box
Jive @ DNET

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 05:43 schreef DSmarty het volgende:
Ivo says: Ga op tijd slapen :P
Ik ging net naar mijn werk man :)
(2 uur reizen :( )

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op dinsdag 20 november 2001 18:10 schreef JiveDAF het volgende:
* Mobster gaat nog eventjus een beetje door met sparen en ziet wel hoeveel hij gaat flushen na 3 weken ...
Ik vond je al zo rustig op de proxy :P
Kom je me zeker in 1 keer voorbij :'(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op dinsdag 20 november 2001 20:21 schreef Mobster het volgende:

[..]

Ik vond je al zo rustig op de proxy :P
Kom je me zeker in 1 keer voorbij :'(
Zeg maar hoeveel je hebben wilt :p

Mijn proxy outbuffer staat nu op 6.7mb ....
kzal es een keertje dat ding resetten om te zien hoeveel er precies inzit...

Ik denk alleen dat ik het met deze flush nog niet echt zal halen. .... ik moet namelijk tot halverwege december wachten op een nieuwe lading compjes ...
25x p3-933 koetjes die erbij gaan loeien, en 20x p1-166 gaan vervangen.

* Jive loves being a sys-admin }:O

Jive's Box
Jive @ DNET

• Jive

Jive

MooMooMastah

OH .... kzie datik nog nie zolang meer hoef te sparen voor 6nullen bij dutch ...

kzal het iig zo eerlijk doen dat als ik denk datik er overheen ga, ik op die dag me prox open gooi ....

weten we gelijk of wie er "gewonnen" heeft.....

zal je natuurlijk altijd zien dat er ineens een mafketel langskomt die weer eerder over de 6nullen gaat dan wij 2'n .....

* Jive heeft het gevoel dat dutchman stiekum aanut sparen is.

Jive's Box
Jive @ DNET

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
[ter info]
Het flushrecord van een subteam binnen de DPC (bij rc5) ligt volgens mij op 1.400.000 door Just Do it. Er was destijds een wedstrijdje bezig over wie het meeste kon flushen...de CCC en ook I'r Cow waren over 1 miljoen grens gekomen.

Het flushrecord binnen heel d.net (kijkende naar rc5) ligt op ruim 2.500.000 en dat is door een individueel persoon geflushed (toen nog onder de naam Chubby Cow) :9~
[/ter info]

Wat ik hiermee wilde zeggen...maak het sparen niet te gek. :)
We hebben al eens probemen gehad door teveel sparen

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Daar ging het in deze niet om. Jive en ik zitten allebei tegen het miljoen bij Dutchman z'n proxy. Waarschijnlijk gaat hij met die flush mij voorbij en als eerste door het miljoen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 07:20 schreef MarcyDarcy het volgende:
[ter info]
Het flushrecord van een subteam binnen de DPC (bij rc5) ligt volgens mij op 1.400.000 door Just Do it. Er was destijds een wedstrijdje bezig over wie het meeste kon flushen...de CCC en ook I'r Cow waren over 1 miljoen grens gekomen.

Het flushrecord binnen heel d.net (kijkende naar rc5) ligt op ruim 2.500.000 en dat is door een individueel persoon geflushed (toen nog onder de naam Chubby Cow) :9~
[/ter info]

Wat ik hiermee wilde zeggen...maak het sparen niet te gek. :)
We hebben al eens probemen gehad door teveel sparen
Het flush record ligt ergens op 1,5 miljoen :) , IR cow heeft in december 2000 zelf 1,4 miljoen gehaalt en flushed op die dag meer dan TA >:)

wij willen idd geen problemen veroorzaken en daarom kom ik hier ff een draad beginnen juist ..... ik denk dat 700K echt wel de max is.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op woensdag 21 november 2001 07:20 schreef MarcyDarcy het volgende:
[ter info]

[/ter info]
nog iets meer info. Het flush record door een individueel in dpc is van Blue-eyes. hij gooide in zijn 1ntje 900k door de proxy van QU|CCC op 6april jl. :) Hier was toen nogal veel commotie over.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik weet zeker dat willy@ooms.com een lange tijd het oneman flushrecord in het bezit had met 1.044.811 dit was al op 27 november Zie hier

Daarna is Tagej nog een keer gekomen met een flush van 1,5 miljoen Hier op 21 mei. Daarna is Tagej overigens overgestapt naar TA :?

Het klopt dus niet helemaal wat jij zegt PowerCow :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Qui-Gon
  • Laatst online: 06-04 10:29
The Lawnmooh'er Men hebben ook een tijdje het record gehad: 29 Dec 2000 1.449.350 wu's

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op woensdag 21 november 2001 13:45 schreef Bloem25 het volgende:
Daarna is Tagej nog een keer gekomen met een flush van 1,5 miljoen Hier op 21 mei. Daarna is Tagej overigens overgestapt naar TA :?
Tagej had verkeerd gejoined oid, was een beetje gedoe over ook oid. Hij is iig TA-er.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive weet het zowat nie meer ...
Zalik 1 december flushen, zalik flushen als ik 1mill bij Dutch heb, of zalik wachten en na 80 dagen flushen om een record te halen .....

Jive's Box
Jive @ DNET

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ik denk dat je echt niet boven die miljoen moet uitgaan...
* Pim. vraagt zich af of een miljoen al niet te veel is ??

Aangezien je dus al een tijdje spaart en de blokkies uit veel verschillende subspaces zullen komen

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

het is echt niet de bedoeling dat er nu opeens weer wordt gepraat over het sparen van 1M, vorig jaar hebben we daar erg veel probs mee gehad, DPC is toen ook bijna uit RC5 en OGR geschopt..
spaar max een half miljoen, meer hoef je niet te hebben om op #1 te komen.. en laten we nou niet opeens allemaal weer proberen net iets meer te flushen, want dan wordt het van 500 550, 550 -> 600, 600 ->750.. 750 -> 800 en voordat je het weet vliegen de miljoenen dnet weer om de kop..

• DSmarty
  • Niet online
Je moet er ook niet al te strict in zijn Imho.
Als het onder de 700K blijft en niet ouder is dan een week of 3, dan is er echt helemaal niks aan de hand.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op donderdag 22 november 2001 12:17 schreef DSmarty het volgende:
Je moet er ook niet al te strict in zijn Imho.
Als het onder de 700K blijft en niet ouder is dan een week of 3, dan is er echt helemaal niks aan de hand.
je was er vorig jaar zelf bij.. de eerste flusht 700K (kan nog net, als het niet ouder dan 3 week is).. de tweede wil natuurlijk 'voor de zekerheid' stiekem toch effe net 750 er door heen pompen..

Verwijderd

wat ik wel raar vind is dat als een sub-team van DPC een flush doet van 700K D-net gelijkt op zijn achterste poten staat terwijl er toch regelmatig japanse teams 1500K flushen en die zijn echt niet uit 3 keyspaces !!!

Het lijkt wel of er met 2 maten gemeten word :(

• Sequence

Sequence

Online marketing

naja, wat anderen doen maakt mij niks uit.. wij hebben met dnet afgesproken niet meer te MF'en (zeg eerlijk, het werd ook te gek..), dus laten we ons daar aan houden

Verwijderd

we zien wel wat we doen :) , hier worden we namelijk ook niet veel wijzer van :( .

• Jive

Jive

MooMooMastah

*zucht* ... beter lezen geeft ...
"ik ga naar de 1 miljoen flushen op dutchman's proxy" ...
oftewel, ik zit er nu nog onder, en probeer in 1x flushen in zijn stats over de 1mill heen te gaan ....

en als ik meer dan 1mill zou willen gaan flushen, dan prop ik me proxy wel in 1x vol met 1mill aan blokjes en laat hem vervolgens niet meer fetchen bij D-net en pas flushen als ie leeg is .... dan komt het ook uit 1 keyspace, tenzij ze bij d-net de fout in gaan door mij blokjes uit meerdere keyspaces te geven ... <---- lezen geeft dus dat ik dit (nog)niet van plan ben .....

als straks die 25 nieuwe 933's erbij staan gaat me packet-productie met 20k blokkies per dag omhoog }:O en komt 700k flushen in 3 weken ineens heel dicht bij :+

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

SJEES hoe doen jullie in godsnaam zowveel blokjes op zo'n korte tijd'???
Khaal maar 1k per dag :P

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:12 schreef doevepik het volgende:
veel pc's op 1 email laten draaien ( wij doen gem. 50k per dag :p)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 22 november 2001 13:12 schreef doevepik het volgende:
Nou , thuis heb ik een Athlon 1400 draaien met win2k , en nog een paar Pentium 1 doosjes met winnt & linux ...
Op kantoor heb ik een hele kudde die dagelijks tijdens kantoor uren staat te grazen ...

* Jive is maar in zun uppie maar heeft wel in totaal iets van 200 koetjes draaien.

* Jive draait momenteel gemiddeld 13k blokkies per dag, waar er over 3 weken weer 5k per dag bijkomen doordat we een berg p-166 gaan vervangen voor 933's ...

zo kom je wel aan een hoop blokkies ... en nog legaal ook.

Jive's Box
Jive @ DNET

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op donderdag 22 november 2001 12:40 schreef Mo-Bees het volgende:
wat ik wel raar vind is dat als een sub-team van DPC een flush doet van 700K D-net gelijkt op zijn achterste poten staat terwijl er toch regelmatig japanse teams 1500K flushen en die zijn echt niet uit 3 keyspaces !!!

Het lijkt wel of er met 2 maten gemeten word :(
Toch niet, d.net begint te klagen als hun keyserver een backlog krijgt ten gevolge van te veel flushen uit verschillende keyspaces. Aangezien wij dat dus een paar keer voor elkaar hebben gekregen, klagen ze inderdaad dat we niet meer mogen sparen. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt een backlog zien ontstaan door flushes van andere teams, en die krijgen dus ook niets te horen. Als dat een keertje wel gebeurd gaat d.net net zo hard over die teams klagen.

[removed]

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 16:46 schreef redwing het volgende:

[..]

Toch niet, d.net begint te klagen als hun keyserver een backlog krijgt ten gevolge van te veel flushen uit verschillende keyspaces. Aangezien wij dat dus een paar keer voor elkaar hebben gekregen, klagen ze inderdaad dat we niet meer mogen sparen. Ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt een backlog zien ontstaan door flushes van andere teams, en die krijgen dus ook niets te horen. Als dat een keertje wel gebeurd gaat d.net net zo hard over die teams klagen.
Hum wij zijn dan ook iets groter dan de andere >:)

• Jive

Jive

MooMooMastah

voor de rekenaars onder ons hierzo ...
-rwxr-xr-x 1 proxy users 8778008 Nov 23 14:27 pprc5out.rc5

oftewel mijn proxy outbuffer is 8.7 mb ....
hoeveel WU's zitten er in de proxy en hoelang gaat het nog duren voor er 205k in zit.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1