Aangezien ik mijn huidige moederboard een beetje zat ben wil ik graag wat upgraden. Liefst zo goedkoop mogelijk. 
Mijn huidige sys is;
P3 450 (dat
Aldi
ding ja)
256 MB (128@133, 2x64@100 dus totaal 100Mhz)
GeForce 2 Ti PixelView
AOpen DVD
Chaintec Mobo met SiS 5600 chipset (model weet ik niet, anyone?)
Dat mobo wil ik dus ditchen want volgens mij is dit een erg beperkende factor in m'n sys.
Nou denk ik dat m'n CPU wel overclocked kan worden tot 600 MHz (toch?).
Wellicht kan ik een paar maanden later een iets sneller CPU tje kopen voor weinig geld? En de rest van m'n sys kan op zich nog wel fftjes mee.
Is de ASUS P3C-D ( http://www.asuscom.de/de/produkte/motherboards/Slot1/Intel/i820/P3C-D/uebersicht.htm ) dan iets voor mij? Kzag 'm bij de pricewatch voor Fl 199,-
Een collega van me zegt dat ik beter kan kijken of ik mijn BIOS kan Flashen en dan kijken of de FSB hoger kan maar dat lijkt mij onmogelijk. Da's toch hardware bepaald?
Some advise please
Th@nks!!!
P.S. En kom niet aan met "koop gewoon een nieuwe PC". Als ik geld had had ik nu wel een 2 Ghz Dell PCtje hier staan
Mijn huidige sys is;
P3 450 (dat
256 MB (128@133, 2x64@100 dus totaal 100Mhz)
GeForce 2 Ti PixelView
AOpen DVD
Chaintec Mobo met SiS 5600 chipset (model weet ik niet, anyone?)
Dat mobo wil ik dus ditchen want volgens mij is dit een erg beperkende factor in m'n sys.
Nou denk ik dat m'n CPU wel overclocked kan worden tot 600 MHz (toch?).
Wellicht kan ik een paar maanden later een iets sneller CPU tje kopen voor weinig geld? En de rest van m'n sys kan op zich nog wel fftjes mee.
Is de ASUS P3C-D ( http://www.asuscom.de/de/produkte/motherboards/Slot1/Intel/i820/P3C-D/uebersicht.htm ) dan iets voor mij? Kzag 'm bij de pricewatch voor Fl 199,-
Een collega van me zegt dat ik beter kan kijken of ik mijn BIOS kan Flashen en dan kijken of de FSB hoger kan maar dat lijkt mij onmogelijk. Da's toch hardware bepaald?
Some advise please
P.S. En kom niet aan met "koop gewoon een nieuwe PC". Als ik geld had had ik nu wel een 2 Ghz Dell PCtje hier staan