[CM] Bezig met winamp knoppies via game port

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Ben bezig met mijn winamp knopjes op een bay tezetten deze komt dan mooi op de game port van me geluids kaart.

waneer het af is volgen pics :)

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

euh.... ok..

Verwijderd

Ik heb een joypad (of hoe z'on ding ook heet) een beetju gemod en die fungeert met de plugin als remote voor mijn winamp :)

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
hoe heb je dat dan gedaan?? ik heb hier ook nog een ouwe gamepad liggen. Wat voor plugin was het dan?? want dit lijkt me wel handig

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Cewl....schema's, proggies en uitleg please :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 19 november 2001 20:46 schreef hutmannetje het volgende:
hoe heb je dat dan gedaan?? ik heb hier ook nog een ouwe gamepad liggen. Wat voor plugin was het dan?? want dit lijkt me wel handig
er zijn diverse pluggins bij http://www.winamp.com te vinden :) daar had ik ze ook vandaan voor mijn FreeStyle Pro. Heb wel een oude UF Shuttle gevonden op mijn kamer laatst. Die kan ik dan ook modden voor WinAmp :) Strak

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Silva
precies gewoon op winamp zoeke om zon plugin heb ik ook gedaan en oud game pad uit elkaar gesloopt... best verrote print plaat zat er in maar jah ik probeer er wel wat knopies op temake wat draadjes solderen en klaar is kees.. vrij simpel tedoen, en meer knopjes als bv over een compoort

Verwijderd

cool, kun je misschien pics en guides posten?

Is het mogelijk om zo'n afstandbediening van een oude gameboy te maken, denken jullie?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 19 november 2001 21:11 schreef artecman het volgende:
precies gewoon op winamp zoeke om zon plugin heb ik ook gedaan en oud game pad uit elkaar gesloopt... best verrote print plaat zat er in maar jah ik probeer er wel wat knopies op temake wat draadjes solderen en klaar is kees.. vrij simpel tedoen, en meer knopjes als bv over een compoort
heb net die ene van mij uit elkaar gehaald :) Ziet er makkelijk te doen uit. Je kan zo'n 5.25" afdekstukje beetje bewerken waar de knoppen op kunnen :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 19 november 2001 21:25 schreef marcnolte het volgende:
cool, kun je misschien pics en guides posten?

Is het mogelijk om zo'n afstandbediening van een oude gameboy te maken, denken jullie?
Dat lijkt me iets lastiger. Een gamepad verbouw je alleen qua uiterlijk. Als hij in je kast zit verwerkt kan je er nog spelletjes mee spelen als je wil. Een gameboy werkt iets anders dan een standaard Gamepad vrees ik

Verwijderd

owke, jammer dat ik niet nog zo'n oud ding heb liggen.

[edit]
ow wacht, heb nog een oeroude joystick ofzo, echt oud. Zal het daar mee lukken, werkt wel redelijk hetzelfde denk ik. Of niet>?

• Silva
daar mee kan je het inderdaad ook doen ja.... :)

• Silva
mijn print plaatje past niet helemaal goed op die 5,25 dus jah boeie ik hang dat ding wel ergens neer en dan maak ik wel wat langere kabeltjes er heen, netjes ergens langs ofzo

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 19 november 2001 21:47 schreef artecman het volgende:
daar mee kan je het inderdaad ook doen ja.... :)
idd, zelfde idee. Altijd leuk om een knuppel uit je kast te hebben steken om je WinAmp te besturen :) Je kan vast ook wen gewone knopjes erop zetten denk ik. Hoe dat er van binnenuit ziet weet ik niet

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Interessant topic, moet ik ff volgen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Silva
yeah, jou prog rox jammer dat ie NOG niet voor win nt er is... want die draai ik nml,... en nu doe ik et dus maar ff via game port... ennuh... dan werkt het in linux ook nog es ;))

Verwijderd

ja tuurlijk, is het mogelijk om van die knuppel een multijog knop te maken, om snel door te skippen naar nummers?

• Silva
stropdas gewoon die print plaat pakken bij mij is het zo makkelijk... op die print plaat zitten gewoon soort contact dat verbroken is. soldeer je er nou 2 draadjes aan, en een knopje dan is et contact nog steeds verbroken. druk je op zon knopje, dan is er contact, simpel. denk dat et bij alle joy stick pads het zelfde is, ik heb ook nog een steering wheel zou dat ook lukken, ?? WHAHA .. mooie stuur er uit tuuk lukt dat

edit:
Ja het is mogelijk een multi jog

hehe tuurlijk kan dat zolang er maar een verbinding ontstaat tussen die 2 punten... als er verbinding is is het als het ware dat die knuppel om laag is, of een knop is in gedrukt

Verwijderd

Dit wordt wreed jongen, heb er grof zin in. Ga morgen uit school meteen beginnen.

DIe mutiJog gaat zoiezo wijs worden.

• Silva
heb je een picture van die multi jog en hoe wil je die aansluiten?? wil ik wel even weten :)

Verwijderd

Ja, ga eens even die jystick bekijken hoe ik dit ga doen

• Silva
ik zal straks even een picture maken met hoe et er ongeveer bij mij en waarschijnlijk bij velen er uit ziet en uit leggen hoe het werkt... et is vrij simpel en voor de meesten wel te doen, maar voor de genen die het niet snappen zal ik even een piccie maken :)

greetz

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 19 november 2001 22:50 schreef artecman het volgende:
ik zal straks even een picture maken met hoe et er ongeveer bij mij en waarschijnlijk bij velen er uit ziet en uit leggen hoe het werkt... et is vrij simpel en voor de meesten wel te doen, maar voor de genen die het niet snappen zal ik even een piccie maken :)

greetz
waar blijft de foto dan he? Schiet op :( We zitten hier al uren te wachten ;)

Tja, je moet zoiets idd gezien hebben om het helemaal te begrijpen

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:46 schreef hutmannetje het volgende:
Winamp joy control als ik me niet vergis, maar dat staat zoals vaker gezegd wel ergens op de winamp site tussen de plug-ins :P

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit leek me ook wel een leuk idee, beetje geprutst met me joystick, en nu is me gameport naar de klote :( .

• Silva
neee dat kan niet wat heb je uit gespookt??

edit:
LET OP ALS JE GAAT KLOOIE PRITN PLAAT ER UIT HALE BV ALTIJD STEKKER UIT DE GAMEPOORT HE!

maar dacht dat jullie dat wel wisten hehe :)

okay bij de volgende edit aan dit bericht zit een plaatje vast met een beschrijving (simpel makkelijk)

[edit picture ed]

hier volgt een heel simpel plaatje met uitleg.

Afbeeldingslocatie: http://www.ctfleague.nl/casemod/winamp%20baybus/winamp_printplaat.jpg

naja, 1 laat vergroot zien hoe zon button nou eigenlijk er uit ziet, zonder knopje er op. als je het heel simpel zou bekijken is het gewoon een door geknipt draadje. laten we het daar even op houden dat het gewoon draadjes zijn, is het wat makkelijker om tevatten.

soldeer op die 2 punten elk een draadje van de button die je hebt dit kan een oude reset sw zijn what ever (die werken heel goed zelfs). het maakt niet uit + of - want het gaat er gewoon om dat er door middel van op de knop tedrukken een verbinding ontstaat.

2 laat zien wat er dus aan de hand is als de knop niet in gedrukt is. je ziet dus dat in de knop nog geen verbinding gemaakt is.

3 laat zien wat er gebeurt als je de knop in drukt. hey verdomt er is een verbinding, print plaatje stuurt nu signaal over naar game poort, game poortje denkt ah winamp plug in, winamp plug in denkt hey ik moet play doen in winamp. et voila! dus als er verbinding is zeg maar, betekend het gewoon dat er een knopje ingedrukt is. je kan testen door een beetje op je vinger teblaazen door de warmte uit je mondje word deze vochtig (niet teveeel!!) en druk maar eens op een contact, als het goed is doet winamp nu wat bij die knop hoort (staat geen hoge spanning op hoor :))

4 laat de verbindings punten zien bij een joypad met een bewegings vlak en 4 knoppen... 1 is naar voor 2 naar links 3 naar achter 4 naar rechts 5 tm 8 zijn de 4 knoppen.
als je de puntjes niet snapt lees 1 dan nog eens door en kijk naar plaatje 1.
die 10 draadjes met een zwart ding er om heen zijn gewoon standaart al aangesloten op de print plaat dit is dekabel die naar je game poort leid.

5. hier zie je hoe de kabeltjes verbonden worden naar de knopjes... dit princiepe heb je al kunnen lezen bij 1 2 en 3.

vragen? ik ben geen picasso dus sorry voor de brakke tekeningen maar denk dat jullie er wel uit komen.

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Ik ben nu ook bezig met knoppies van m'n joypad. Die plugin kun je vinden onder general plug-ins op http://www.winamp.com. wanneer het af is krijgen jullie natuurlijk foto's te zien.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb zo'n infrarode gamepad die gaan we maar es uit elkaar slopen en dan bouwen we een afstandsbediening

maar het probleem is ik heb al een afstandsbediening voor winamp van m'n miro pctv

• Cereal
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op dinsdag 20 november 2001 07:41 schreef happy3736 het volgende:
maar het probleem is ik heb al een afstandsbediening voor winamp van m'n miro pctv
da's inderdaad klote :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 20 november 2001 07:41 schreef happy3736 het volgende:
ik heb zo'n infrarode gamepad die gaan we maar es uit elkaar slopen en dan bouwen we een afstandsbediening

Ik zou echt die afstandsbediening kapot maken hoor! Dat kan echt niet zo!

• Silva
haha ik houd et maar bij een bay

• Matroxcool
Yessss, de mijne heb ik af. Ik heb een play/pause knop, een stop knop, en een voor/achteruit spoel knop. Het is van een simpele joypad met softtiptoetsen. De printplaat paste precies achter m'n 5,25 bay.
Het lukt me alleen niet om foto's te maken. Ik probeer het namelijk via m'n asus v7700 deluxe met video-in en daar een camera op, maar sinds ik Windows xp heb, werken m'n drivers niet meer :(. Krijg gewoon helemaal geen beeld meer op m'n video-in. Maar oke moet ff een andere manier vinden om foto's te maken. Hier is de link naar de plug-in voor degene die hem nog niet heeft. http://www.winamp.com/components/download_component.jhtml?filename=http%3A%2F%2Fftp.winamp.com%2Fcustomize%2Fcomponent%2F1999%2F12%2F15%2FP%2Fgen_joy.exe&componentid=179

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nog een Sidewinder GamePad liggen die ik nooit gebruik......
Zou het kunnen om een Gameport aansluiting te maken in een 5.25 bay en die daar op aan te sluiten en dan winamp besturen zodat je dus nie de gamepad hoeft te slopen :? :? :?

Dat zou wel tof zijn :9

edit: het is nie nodig om hem in een 5,25 bay die aansluiting te maken, kabel is lang genoeg.

Maar ik ga strax eens ff wat vogelen met die sidewinder software.....daar kan je dat ook instellen geloof ik. :)

• Cartman!
  • Niet online
Voor mensen met de zelfde gamepad als mij :

http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=46883

nog nie geprobeerd, heb ff geen software nog, maar ik ga het zo wel ff downloaden :)

• Matroxcool
Ok het is gelukt, heb de computer van m'n broertje dan maar ff gebruikt, die heeft zo'n tv kaart er in zitten.
Is het een beetje geslaagd? Nu moet ik nog ff van die tekentjes er bij van play, stop, forward en backward.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/mp3plaza/mp3front001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/mp3plaza/mp3front002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/mp3plaza/mp3front004.JPG

Links boven is play/pause
Links onder is stop
Rechts is backward en forward

• Matroxcool
O ja ik heb nog een vraag.
Is het mogelijk om winamp geminimaliseerd op te starten?
Zodat ik alleen die knoppies maar hoef te gebruiken?

Laat maar ik heb het al gevonden :7

• Cartman!
  • Niet online
ik hb de sidewinder game software geinstalld, en ook de plugin, werkt super! aleen na een X aantal seconden geeft ie aan dat me gamepad nie meer verbonden is :?

En als ik winamp afsluit staat de status gelijk weer op OK :?

Iemand die er iets vanaf weet?

• Silva
ziet er mooi uit op je pics klasse werkt...!!

ga zo naar huis en dan ben ik ook weer active in de topic voor al jullievragen ;)) tot zo!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
waarom zo moeilijk boven en naast elkaar :?

ik zou ze gewoon netjes op een rijtje hebben geplaatst ofzo?

mjah, jouw keuze. en et ziet er wel netjes uit, dat wel :7

• Matroxcool
Op dinsdag 20 november 2001 16:31 schreef answer_man het volgende:
waarom zo moeilijk boven en naast elkaar :?

ik zou ze gewoon netjes op een rijtje hebben geplaatst ofzo?

mjah, jouw keuze. en et ziet er wel netjes uit, dat wel :7
Ik heb ze niet op een rij omdat de printplaat van de joypad er gewoon nog achter zit, dus links zitten normaal gesproken de richtingsknoppen en rechts 4 vuurknoppen. Die vuurknoppen zitten verder uit elkaar. Dus als je ze naast elkaar zou zetten dan zitten ze niet allemaal even ver van elkaar af. Ik vond dit ook wel mooi eigenlijk.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Maar ff iets simpels......
Ik heb die plug gedownt en ge-installed, maar het 'enable' vakje blijft grijs... Iemand nog meer dit probleem? (En heeft iemand de oplossing:?)

edit:

Laat maar.... een andere plug-in zat te kutten :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Silva
hehe kon ook zo zijn dat je geen joypad of zo had ge installed??

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

iMars

Full time prutser

Op maandag 19 november 2001 21:57 schreef artecman het volgende:
stropdas gewoon die print plaat pakken bij mij is het zo makkelijk... op die print plaat zitten gewoon soort contact dat verbroken is. soldeer je er nou 2 draadjes aan, en een knopje dan is et contact nog steeds verbroken. druk je op zon knopje, dan is er contact, simpel. denk dat et bij alle joy stick pads het zelfde is, ik heb ook nog een steering wheel zou dat ook lukken, ?? WHAHA .. mooie stuur er uit tuuk lukt dat

edit:
Ja het is mogelijk een multi jog

hehe tuurlijk kan dat zolang er maar een verbinding ontstaat tussen die 2 punten... als er verbinding is is het als het ware dat die knuppel om laag is, of een knop is in gedrukt

:+ moet je wel schakelaartjes met maak kontakt hebben, en niet met breek kontakt hihihihi :+

Koop hier mijn P1 reader :)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hier een plugin om met joystick te bedienen:
http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=179
succes!

ps wanneer komen die fotoŽs nou?

• Silva
hehe goeie opmerking idd waar...

• Silva
Op dinsdag 20 november 2001 17:35 schreef ido het volgende:
hier een plugin om met joystick te bedienen:
http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=179
succes!

ps wanneer komen die fotoŽs nou?
als ik et af heb heb et nog nie af zoek nogstees goeie knopjes en me bay moet ik nog maken.. heb hier wel 2 knopjes maar die zou ik dan op een profesorische manier er op moeten zette

Verwijderd

zo ziet die van mij er uit:
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/MVC-001F.JPG
maar dit is niet met de gameport >:)
begin van me eerste keesmot :)

• Silva
cool gedaan! waar mee heb je em dan gedaan de com poort?

maar waarom heb je de knopjes niet mooi naast elkaar? en wat kosten die knopjes van jou? :)

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
haha lache,

'k heb een stuurtje op de gameport aangesloten, nu kan met de voeten winamp op pauze zette en naar volgende nummer :)

'k ga nog wel een kastje maken ofzo, om op mijn bureau te zetten, of iets voor de drivebay :)

https://drinkwaterpunten.nl

• Chopper_Rob
Ben ik weer, denk is misschien wel makkelijk.

Pas was mijn stuurtje kapot :( , toen heb ik bij het maken opgeschreven welke knoppen op welke draad hoort in de kabel, aan de hand daarvan is het niet eens nodig om de printplaat te gebruiken.

Het cijfer is de pin op de connector voor de gameport, de kleur is de kleur van het snoertje voor de pin en daarachter staat welke knop het is.

1. Bruin Gas/rem (doorlussen)
2. Rood 1a
3. Oranje
4. Geel Ground
5.
6. Blauw Gas/rem (doorlussen)
7. Groen 1b
8.
9.
10. Wit 2a
11.
12.
13.
14. Zwart 2b
15.

Ik weet alleen nog niet welk snoer word gebruikt voor sturen. Ik heb zelf nog niet getest of het klopt, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 17:58 schreef artecman het volgende:
cool gedaan! waar mee heb je em dan gedaan de com poort?

maar waarom heb je de knopjes niet mooi naast elkaar? en wat kosten die knopjes van jou? :)
danke, heb het met de com-poort gedaan ja, enigste nadeel is dat je maar 4 knopjes kut gebruiken, maar dat vind ik genoeg, en de ruimte er naats is voor een toekomstige lcd :)

hoeveel die knopjes kostten weet ik niet meer :(
dat zijn gewoon de goedkoopste knopjes die ik bij de elektronicaboer kon halen(heeft ze ook in het blauw en rood meen ik), ze zien er miss niet al te flitsend uit, maar ze werken wel :)

• Chopper_Rob
hoezo kan je met de Com-poort maar 4 knoppen aansturen

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Ik heb gewoon een oude joystick gebruikt....
Ik heb 4 knoppen + 2 assen :)
(de assen voor volume en fast-forward/rewind)
Plug-in er op en klaar :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Silva
Op dinsdag 20 november 2001 23:15 schreef crashoverride het volgende:
Ik heb gewoon een oude joystick gebruikt....
Ik heb 4 knoppen + 2 assen :)
(de assen voor volume en fast-forward/rewind)
Plug-in er op en klaar :)
cool komen er ook nog pics strakkeis ofzow? wel vet om tezien wat mensener van maken... top work :)

ik ben ook bezig met een joypad te modificeren dus maar ik moet ff solderen vandaag of morgen hehe

eenuh
hoezo kan je met de Com-poort maar 4 knoppen aansturen
nou dat ga ik niet echt helemaal uit leggen, maar, compoort heeft niet zo veel pennetjes als een gameport... dus zullen daar ook niet meer knopjes op kunne correct me if iam wrong maar een com port heeft dacht ik maar 8 pennetjes en een game port 10 ofzowww dus jah ! :) en als iemand hier op aankan vullen dat mag :)

• Chopper_Rob
Volgens mij is bij de com-poort 1 pin voor de ground en 7 voor signaal.

Verwijderd

Dat gekloot met die multijog wordt ik zat. Krijg hem maar niet in mijn kast. Denk dat ik er maar vanaf zie en even wat knoppies ga kopen in het dorp morgen

Verwijderd

als je het printplaatje eruit sloopt en achter een bay zet ziet dit van voor mooi uit, maar je zal toch die stekker in je gamepoort moeten duwen toch?
hoe kun je dit zo mooi mogelijk doen?
Pagina: 1