Toon posts:

[OC/CM]Celly2 word te warm met case dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celly2 766@985MHz lopen (superstabiel) in een zelfgemaakte MDF kast, de bedoeling was om deze pc zo weinig mogelijk ruimte in te laten nemen. Dat is dus op de foto ook te zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/Celly%20binnen.jpg

Als ik nu de MDF kast dicht doe, en op dit moment Folding@Home erop draai, dan word de temperatuur zo hoog dat hij vastloopt :( . En open maaktie teveel kabaal, dus wil ik hem wel graag dicht hebben.

De enige fans die erin zitten zijn de heatsinkfan (5000rpm van de Coolermaster DP5-I31a) en de voedingsfan die de warme lucht uit de kast haalt (beide op 12V). Aan de voorkant zitten een aantal gaten om koude lucht toe te laten in de kast.

Wat is nu de beste plaats om een extra 8cm fan te plaatsen om warme lucht af te voeren? (of koude lucht aanvoeren mag ook... :) )

.... ja, de BNC connector doet het nog :P , maar anders kan de zijkant niet dicht... had me beetje vergist in de lengte van de BNC met T-stukkie erop, maar het werkt nog steeds :7

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

reiker

dan jij!

doe maar een paar 80x80's die warme lucht afvoeren, dan ontstaat er een vacuum (niet echt natuurlijk) waardoor er vanzelf koude lucht aangevoerd wordt. als je fans koude lucht laat aanzuigen komt het er misschien niet in omdat de (warme) lucht er niet zo snel uit gaat....
gr
reiker.

edit:
plaats, hmm.... ik zou zeggen: waar het maar past :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op maandag 19 november 2001 19:30 schreef reiker het volgende:
...dan ontstaat er een vacuum (niet echt natuurlijk) waardoor er...
Je bedoelt onderdruk :)

En de plaats: zorg voor een goede airflow, zeker vanaf je cpu/heatsink. Misschien daar ergens een outlet maken.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

reiker

dan jij!

Op maandag 19 november 2001 19:37 schreef Sir Abarth het volgende:

[..]

Je bedoelt onderdruk :)

En de plaats: zorg voor een goede airflow, zeker vanaf je cpu/heatsink. Misschien daar ergens een outlet maken.
jah daar kon ik ff niet opkomen :) dankjewel :)

Zo gezegd, zo gedaan.