Toon posts:

Terratec SixPack 5.1+ digitale in- en uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde even het volgende met jullie delen en vooral met de geluidsprofs onder jullie :) :

heb sinds gisteren een Terratec SixPack 5.1+ in dit systeem zitten het was voor mij heel aantrekkelijk om meteen de digitale in- en uitgang te testen. mijn MD erbij gehaald en het kabeltje wat ik erbij heb gekregen. ik heb eerst mijn digitale uitgang getest dat ging prima. maar wat ik ook deed om mijn digitale ingang aan de praat te krijgen het lukte niet. later las ik in de handleiding van mijn MD dat line out van minidisc analoog is :( dan is het ook logisch dat het niks opleverde en nu zit ik met de volgende vragen:

1. digitale line out van Terratec SixPack 5.1+ produceerde een rood lichtje hoort dit ook het geval te zijn bij line-in? heeft dat lichtje ook een naam?? het lijkt op een soort laser straal :?

2. als MD line out geen digitale signalen doorgeeft is er dan wel een apparaat die dat kan zodat ik mijn line-in kan testen??

BTW ik ben geen geluidsprof dus alvast mijn excuses als ik te makkelijke vragen stel :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand??? :?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Je hebt minidiscs met "optische uitgang"
Ingang hebben ze bijna allemaal als ze kunnen opnemen.

Dat is het dus ff.
Je moet gewoon analoog opnemen op je computer van je md of 1 hebben met optische uitgang.

Suc6

Verwijderd

Yep, er zijn weinig (en geen betaalbare) portable MD's die een digitale out hebben. Daarvoor zal je een 'deck' nodig hebben. Let ook op voor van die miniketens met MD want die hebben ook dikwijls maar enkel een digitale in. Ik weet dat een digitale out een rood signaaltje geeft, maar of dat bij de dig. in ook zo is?

Als je de digitale in van je geluidskaart wil testen moet je maar eens kijken naar de CD deck uit je stereoketen. Die hebben wel dikwijls en digitale out (de mijne toch). Dacht dat portable CD-spelers het ook soms wel hebben (maar hier kan ik me vergissen).

Raar hé dat ze dan bijna geen portable MD's maken met digitale out? 'k Geloof dat Sony eens als goedkoop excuus daarop gezegd had dat die te veel stroom zou verbruiken van de batterijtjes (om maar niet toe te geven dat dit gewoon een wel drastische kopieerbeveiliging is).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie reacties :)