Die digitale ingang waar je controlpanel over spreekt is wellicht die van de 'onboard' digitale ingang (dus op je geluidskaart zelf, voor bvb intern de digitale uitgang van een cd-speler op aan te sluiten) en niet van de externe digitale ingang (omdat die inderdaad niet aanwezig is op de XFire).
Hoe (en vooral of?!) je die onboard ingang kan gebruiken voor je MD weet ik ook niet. Dacht dat er wel een aantal doe-het-zelf handleidingen te vinden zijn op het internet (maar dan vooral voor de SBLive en consoorten vrees ik, en dan moet je dikwijls ook wat kunnen solderen).
Misschien dat er wel een digital-extension card op je geluidskaart aan te sluiten is (kosten niet zo veel) zodanig dat je toch een 'echte' digitale ingang verkrijgt?
Ikzelf heb een Terratec DMX (geen XFire), en die heeft wel een externe digitale ingang, zowel van optische als co-axiale type (jammer genoeg heb ik nog geen MD

)
Anyway, veel suc6 verder ('k hoop voor jou dat je toch op d'een of d'andere je MD digitaal op je computer kan aansluiten).