DMX XFire Digitale In/Uit==>>>MD aansluiting???

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53
Ik heb een Terratec DMX Xfire :)
en een Sony MiniDisc :)
ik heb deze verbonden met een optische link
alleen krijg ik geen geluid...
is daar een programma voor nodig??
hoe krijg ik geluid???

alvast bedankt

mzzlz Sebastiaan 'O d Y' Mennen

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb ook een DMX XFire 1024. De optische uitgang moet je echter aanzetten:
  • <li>Ga na het DMX XFire 1024 controlle paneel <li>Zet digital out op <ul><li>Software DVD (AC-3) als je een AC-3 stroom naar je Dolby Digital versterker wil routen als je WinDVD of een andere DVD player gebruikt. <li>Digital In Source (Direct) als je de digital out van je CD/DVD-ROM speler naar je optische uit wil routen <li>Digital Mix als je bijvoorbeeld het geluid van spellen of WinAmp naar je optische uit wil routen
</ul>

Ik hoop dat dit je een stukje verder helpt!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Just_a_Gamer
  • Laatst online: 07:15
Het belangrijkste is als je in win2k of xp zit de nieuwste drivers halen. Want anders werkt de synchroon sjit van de Sony niet vanwege de geruis van je geluidskaart. Als je achter win98 dan werkt de de synchroon wel.

• Odysseus1985
alvast bedankt...maar hoe kan ik een md-tje afspelen en het geluid uit mijn eigen boxen krijgen, of converteren naar mp3 of wav
is er niet een programma die dit kan
ik heb gekeken bij mijn DMX control panel maar daar staat als ik mijn optische link maak bij samplerate "geen signaal"
terwijl het lampje wel brand

• Just_a_Gamer
Ik weet niet welke MD speler je hebt. Maar die van mij heeft alleen een optical in. Dus je kan alleen via de optical opnemen. Als je wilt dat je via de md wilt horen dan moet je analoog laten afspelen.
Misschien meer specificaties van je MD dat ik je verder kan helpen. :)
BTW ik heb een sony MZ-r500

• Odysseus1985
ik heb een Sony MDS-JE520
met een optical in en uit
sampling rate converter

• Just_a_Gamer
Als het goed is dan kan je gewoon. De optical snoer inpluggen en afspelen met je MD en dan ben je klaar :?

Ik ben daar niet zeker van omdat ik alleen maar optical in heb

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op dinsdag 20 november 2001 15:56 schreef Odysseus1985 het volgende:
ik heb een Sony MDS-JE520
met een optical in en uit
sampling rate converter
Als ik het dus goed begrijp wil je een MD'tje afspelen en deze opnemen op je PC? Tja, hiervoor zul je een beetje moeten gaan klussen :) de DMX XFire 1024 heeft namelijk geen optische digital in. Om toch een optische in te krijgen, moet je een TosLink in module kopen en de pinnen verbinden met de interne digital in aansluiting. Ik ga verder niet in detail daar er een goede site is waar deze informatie inclusief leveransiers van de TosLink module bestaat:
http://www.minidisc.org

Mestreechs volksleed:

• Odysseus1985
dat is vreemd want bij mijn DMX control panel staat toch echt Digitale ingang
met daaronder

Altijd aan
Auto. Aftasten
Uit

Samplerate

kopieerbeveiliging

50/15us Pre-emphasis

dit is volgens mij wel voor mijn optische link.....:)
of niet

Verwijderd

Die digitale ingang waar je controlpanel over spreekt is wellicht die van de 'onboard' digitale ingang (dus op je geluidskaart zelf, voor bvb intern de digitale uitgang van een cd-speler op aan te sluiten) en niet van de externe digitale ingang (omdat die inderdaad niet aanwezig is op de XFire).

Hoe (en vooral of?!) je die onboard ingang kan gebruiken voor je MD weet ik ook niet. Dacht dat er wel een aantal doe-het-zelf handleidingen te vinden zijn op het internet (maar dan vooral voor de SBLive en consoorten vrees ik, en dan moet je dikwijls ook wat kunnen solderen).

Misschien dat er wel een digital-extension card op je geluidskaart aan te sluiten is (kosten niet zo veel) zodanig dat je toch een 'echte' digitale ingang verkrijgt?

Ikzelf heb een Terratec DMX (geen XFire), en die heeft wel een externe digitale ingang, zowel van optische als co-axiale type (jammer genoeg heb ik nog geen MD ;))

Anyway, veel suc6 verder ('k hoop voor jou dat je toch op d'een of d'andere je MD digitaal op je computer kan aansluiten).

• Odysseus1985
bedankt alvast

maar zo'n kaartje om een digitale ingang te krijgen wat kosten die dan ongeveer...weet je ook een type/naam
dan kan ik eens kijken wat ik er voor over heb

Verwijderd

Ik weet dat er voor de Soundblaster-familie zo van die 'add-on' kaartjes verkocht worden door o.a. Hoontech (www.hoontech.com), maar ik vrees dat ze niks in hun gamma hebben voor Terratec. Misschien dat je best eens een mailtje stuurt naar de helpdesk van Terratec, 't zou kunnen dat zij wel raad weten (wel even geduld hebben, het duurt wel enkele dagen voor je een reply krijgt). Op het web is er heel veel info over hoe je je SBLive moet ombouwen (www.minidisc.org) maar of er bij de Terratec zoveel mogelijkheden zijn...? Ik hoop het voor jou althans. Anders misschien eens uitkijken naar een mooie occasie? Ik heb m'n DMX gekocht op iBazar voor 50 euro (werkt perfect, afgezien van het feit dat er geen drivers voor Windows 2000 beschikbaar zijn). Ofwel moet je niet malen om dat kleine beetje kwaliteitsverlies als je je MD analoog aansluit op je geluidskaart en verder werken met je XFire (want dit lijkt me voor de rest wel een degelijk kaartje).

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De digitale ingang van de DMX XFire 1024 wordt normaal gebruikt om je digitale uitgang van de CD-ROM speler op de XFire aan te sluiten. Door nu de GND aansluiting met de GND aansluiting van een TosLink-in module te verbinden, de DIG-IN met de DIG-OUT van diezelfde Toslink-in module en daarna de 5V van je systeem met de Toslink VCC aansluiting te verbinden kun je dus zelf gemakkelijk een Optische digitale in maken voor je DMX XFire 1024. Effe een ASCII plaatje:
code:
1
2
3
4
5
6
DMX-XFire   5V PC   TosLink
           --<VCC|----|
DIG-IN>------<DIG-OUT|    /
   GND>----------<GND|    \
           |     |----|
         GND PC

Mestreechs volksleed:

• Odysseus1985
en wat voor TOSlin moet ik dan hebben is daar een speciale naam voor en waar kan ik zo'n linkje krijgen :7
Pagina: 1