Ik wil een nieuwe computer kopen en wil duz ook een nieuwe cd of dvd-Rom maar kan je met DVD-Rom alleen maar dvd film afspelen of kan je straks ook spellen spelen en misschien wel meer? En welke CD of DVD-Rom is een goeie Lite-On? Of zijn er betere qua prijs/kwaliteit?
Verwijderd
Een dvd speler kun je ook gewoon als cdrom speler gebruiken, en ook zal er nog een tijd komen waar steeds meer software alleen op dvd uit komt, omdat deze meer opslag capaciteit heeft. Maar dat duurt nog even.
komen inderdaad ook spellen. zijn er ook al een paar. ik geloof dat atlantis ook op dvd zal komen. dvd kan gewoon meer data bevatten en dus zit je niet meer te kloten met 4 cd-roms ofzo zoals bij myst 3. volgens mij zijn de meeste dvd-spelers wel goed, maar pioneer heeft de reputatie om goede spelers te maken. veel data is ook leuk voor encyclopedieen enzo (zijn ook al op dvd)
Of SuSE Linux Professional, kan je kiezen tussen 5 of 6 CD's en een DVD (je krijgt ze wel allemaal, maar je hoeft maar een van beiden te gebruiken)
Met 6 CD's voel je je net een diskjockey.
Op de nieuwste DVD-Roms kan je 17GB kwijt duz das wel handig als je dat zo mee kan nemen. En je kan natuurlijk lekker films kijken. Dus als ik jou was hang er een DVD thingie in
ik denk dat die wel doorzetten ook omdat er nu redelijk wat dvd branders zijn en dat is dan ook wel weer makkelijk.
alleen dvd werkt toch in lagen? kun je met die branders dan ook lagen branden?
alleen dvd werkt toch in lagen? kun je met die branders dan ook lagen branden?
Verwijderd
Er bestaan zelfs testopstellingen waarbij een RW kubus gebruikt wordt. En dan spreken we over vele terrabytes
Branden in laagjes is al oud, het is alleen nog geen massaproduct.
En om ff op topic te blijven, DVD staat voor Digital Versatile Disc. Oftewel veelzijdig en niet alleen voor video
En om ff op topic te blijven, DVD staat voor Digital Versatile Disc. Oftewel veelzijdig en niet alleen voor video
Verwijderd
Niet de kubus, maar de techniek is ongeveer hetzelfde. Check deze 2 maar eensOp maandag 19 november 2001 23:13 schreef real_raichu70 het volgende:
Leg dat kubus ding eens uit , lijkt me interssant ...
Hyper CD-ROM
FMD
Enne..... ATA166 of SCSI 3 ?!.....weg ermee, we gaan natuurlijk wel voor de 1 gigabit/s wat lezen betreft!
Verwijderd
pak gewoon slackware geen dvd nodig en nog een betere linux distro ook nogOp maandag 19 november 2001 18:48 schreef _JGC_ het volgende:
Of SuSE Linux Professional, kan je kiezen tussen 5 of 6 CD's en een DVD (je krijgt ze wel allemaal, maar je hoeft maar een van beiden te gebruiken)
Op maandag 19 november 2001 23:19 schreef Zotty het volgende:
[..]
Niet de kubus, maar de techniek is ongeveer hetzelfde. Check deze 2 maar eens
Hyper CD-ROM
FMD
Enne..... ATA166 of SCSI 3 ?!.....weg ermee, we gaan natuurlijk wel voor de 1 gigabit/s wat lezen betreft!
Dan duurt zon cd lezen erg lang hoorCapacity: 10TB with extension to 100TB
Average data-transfer rate: 3Mb/s
10.000.000MB lezen op 3Megabit is frustrerend lijkt me
Verwijderd
Klik in het vervolg liever opOp maandag 19 november 2001 18:25 schreef NickName het volgende:
En welk merk........
Daarmee kun je je posts editen. Ipv steeds een nieuwe post neer te zetten.
Hmmz, SuSE 7.1 en hoger zijn 7 cd's en een DVD en ik heb een Twilight DVD (bangelijk
).
Dusseh, DVD is echt wel de moeite.
Dusseh, DVD is echt wel de moeite.
Verwijderd
Op dinsdag 20 november 2001 06:59 schreef Aikon het volgende:
[..]
[..]
Dan duurt zon cd lezen erg lang hoor
10.000.000MB lezen op 3Megabit is frustrerend lijkt me
FMD disc will hold anywhere from 25 - 140 GB of data depending on market need. Eventually a terabyte of data on a single disc will be achievable.
Die 1 gigabit/sec klinkt mij toch veel beter in de orenReading from several layers at a time and multiple tracks at a time - nearly impossible using the reflective technology of a CD/DVD - is easily achieved in FMD. This will allow for retrieval speeds of up to 1 gigabit/second.
Maar dan drop je voorlopig wel naar 140 GB per disc. Ach, daar kan ik wel mee leven
Pagina: 1