tot hoever gaat een 1ghz Morgon (duron) core?

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
Wie heeft deze cpu?
En wat voorsnelheid halen jullie ermee.

zit namelijk tetwijfelen of ik deze moet kopen ofdat ik beter een T-bird kan aanschraffen. is de bedoeling dat het op een ECS bordje (ECS Elitegroup K7S5A LAN) bordje gaat draaien.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op maandag 19 november 2001 18:02 schreef HermeS het volgende:
Wie heeft deze cpu?
En wat voorsnelheid halen jullie ermee.

zit namelijk tetwijfelen of ik deze moet kopen ofdat ik beter een T-bird kan aanschraffen. is de bedoeling dat het op een ECS bordje (ECS Elitegroup K7S5A LAN) bordje gaat draaien.
'kzelf heb dit bordje met een 1600+ athlonXP.

Hiervoor had ik een "gewone" duron@1050, maar zelfs als ik deze athlon tot 1050 terugklok, is ie een STUK sneller dan die duron@ 1050.

Dit komt waarschijnlijk door de extra cache die de Athlon heeft :)

Dus ik zou een Athlon nemen als ik jou was :)

Overgins heeft die duron ook SSE instructies, mischien is ie daarom wel IETS sneller.....

• HermeS
Op maandag 19 november 2001 18:05 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

'kzelf heb dit bordje met een 1600+ athlonXP.

Hiervoor had ik een "gewone" duron@1050, maar zelfs als ik deze athlon tot 1050 terugklok, is ie een STUK sneller dan die duron@ 1050.

Dit komt waarschijnlijk door de extra cache die de Athlon heeft :)

Dus ik zou een Athlon nemen als ik jou was :)

Overgins heeft die duron ook SSE instructies, mischien is ie daarom wel IETS sneller.....
Ik heb hiervoor een Duron 700@1ghz gehad.

Normaal gesproken heb ik meestal wel een uitgesproken mening/idee wat ik wil. enigste goede reden waarom ik voor een XP zou gaan is omdat ze minder stroom verbruiken, maar ik vind het wel duur.

Dus een morgon 1 ghz voor 210 gulden ziet er wel verleidelijk uit. Alleen worden ze eigenlijk maar weinig verkocht. Word dus echt een low-budget pctje zeg maar. heb niet zoveel geld meer over na de aanschaf van die 19 inch dell monitor eerder dit jaar :D

• Xandrios
Op maandag 19 november 2001 19:45 schreef HermeS het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor een Duron 700@1ghz gehad.

Normaal gesproken heb ik meestal wel een uitgesproken mening/idee wat ik wil. enigste goede reden waarom ik voor een XP zou gaan is omdat ze minder stroom verbruiken, maar ik vind het wel duur.

Dus een morgon 1 ghz voor 210 gulden ziet er wel verleidelijk uit. Alleen worden ze eigenlijk maar weinig verkocht. Word dus echt een low-budget pctje zeg maar. heb niet zoveel geld meer over na de aanschaf van die 19 inch dell monitor eerder dit jaar :D
>:)
Hoe bevalt ie btw?

Maar asl je al een duron 700@1000 hebt...waarom zou je dan die duron 1000 mhz kopen?

puur en alleen voor de SSE instructies?

Of dat je met goede koeling nog +/- 150 mhz extra MISCHIEN kan overklokken ?

ikzelf vind dat wel een ERRUg kleine upgrade....

• HermeS
Op maandag 19 november 2001 20:16 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

>:)
Hoe bevalt ie btw?
errug goed, alleen is de poot beschadigt, zit een grote scheur in, maar was telui omze daarover tebellen en zolang hij het doet vind ik het best, en bij jouw, is ie al wat helder?
Maar asl je al een duron 700@1000 hebt...waarom zou je dan die duron 1000 mhz kopen?

puur en alleen voor de SSE instructies?
Van middag lekkage gehad zeg maar, zit goed tebalen (was werken terwijl het gebeurde). en het ziet er uit dat ik de boel kan weg gooien. :( .
Of dat je met goede koeling nog +/- 150 mhz extra MISCHIEN kan overklokken ?
Dat ben ik nu naar opzoek. ik had eerlijk gezecht wel wat meer van deze nieuwe core verwacht. Hij word waarschijnlijk wel weer watergekoeld. maar aangezien dit meer met het beperken van de geluidsproductie temaken heeft is dit niet echt een goede oplossing om flink overteklokken dmv vcore voltage verhoging.
ikzelf vind dat wel een ERRUg kleine upgrade....
Ja hellaas. ik baal, mischien kan ik mijn pa zo gek krijgen dat ik hem begrafen mag in de tuin B-) , SNIK "blijft toch je kind he" op het maar op z'n Ma flodder's tezegen.

maar is er hellemaal niemand in de zaal aanwezig die een AMD morgon core heeft?
en mij kan vertellen hoever hij kan?

Zoals britney aangeeft, 150mhz? ik zelf zat ook ongeveer ni die richting tedenken, max 1200mhz ofzo?

• Xandrios
Op maandag 19 november 2001 20:41 schreef HermeS het volgende:
Zoals britney aangeeft, 150mhz? ik zelf zat ook ongeveer ni die richting tedenken, max 1200mhz ofzo?
ik weet dei 150 mhz niet zeker hoor, miss is hij wel beter overclockbaar..was maar een gokje :P

Mar als idd je oude pc kaduuk is, en je aan 1000@??? mhz genoeg hebt, lijkt me dit een goede proc jah :)

• HermeS
Op maandag 19 november 2001 20:45 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

ik weet dei 150 mhz niet zeker hoor, miss is hij wel beter overclockbaar..was maar een gokje :P

Mar als idd je oude pc kaduuk is, en je aan 1000@??? mhz genoeg hebt, lijkt me dit een goede proc jah :)
okay wederom bedankt voor je adviezen.

Komen er weer een aantal dingetjes op mijn "hhc" lijstje testaan. >:)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 15:41
Heej, Ik heb die processor.. :)

Hij presteerd best lekker voor dat bedragje, Vergelijkbaar met een Athlon 1GHz op een fsb van 100.

Ik kon uhm gemakkelijk overclocken naar 1150 op een Vcore van 1.825. Procje word nooit warmer dan 46 graden, casetemp is bij mij vrijwel altijd 20 graden.. :)
Pagina: 1