Toon posts:

Dolby digital zonder 5 kanaals versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om naar Dolby digital uit te breiden wanneer je een dvd speler met ingebouwde Dolby Digital decoder (6 tulpuitgangen aan de achterkant) hebt en een gewone 2 kanaals versterker.

Mijn idee was eigenlijk om met 2 2*22Watt eindversterker modules ( en natuurlijk 2 potmetertjes) dit voor elkaar te krijgen.. maar is dit mogelijk?
kan ik het signaal uit de tulpjes gewoon met een eindversterker versterken.. of moet ik dan eerst nog iets anders doen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja met die pot metertjes kan het, maar daar is dan alles wel mee gezegd. Ik vind het een vrij ranzige oplossing... Er gaat geluid uit komen en er gaat Dolby digital uitkomen, maareh :X.

Wat je beter kan doen, is een Dolby Digital versterkertje erbij zetten, en hier alleen de TV, VCR en DVD speler op aansluiten. Ook de Center, surround en (eventueel) sub sluit je daar op aan. Vervolgens lus je de pre-outs van die versterker naar een aux/video/whatever ingang op je normale versterker.

Zo hoef je maar een keer je volumeknop op je normale versterker te "matchen" met de dloby digital versterker kanalen, en dan kan je voor de rest het volume met de dolby digital versterker regelen.

Je kan voor "dolby digital versterker" ook dolby prologic versterker met 5.1 input en pre-out voor de frontkanelen, omdat je een DVD speler met decoder hebt :).

Want je volume regelen met een volumeknop en 4 potmeters, elke keer als je je volume aanpast, wordt je niet blij van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Per definitie werk je met dolby digital met 5 identieke kanalen en een LFE kanaal.
En ook nog eens 5 gelijk waardige speakers + sub.
Maar met jou idee werkt het ook wel, zorg er natuurlijk wel voor dat alle kanalen even luid spelen. Dit dmv je pink-noise generator in de dvd speler.
Let er wel op dat je Xtra amps niet te veel onder doen voor je "gewone" twee kanaals amp.
Misschien dat je een "meer kanaals" potmeter kan vinden.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op maandag 19 november 2001 17:56 schreef JvS het volgende:
Ik vind het een vrij ranzige oplossing... Er gaat geluid uit komen en er gaat Dolby digital uitkomen, maareh :X.
LOL JvS!
Op maandag 19 november 2001 17:56 schreef JvS nog meer wijze dingen:
Je kan voor "dolby digital versterker" ook dolby prologic versterker met 5.1 input en pre-out voor de frontkanelen, omdat je een DVD speler met decoder hebt :).
Klopt! Kijk dus bij de "Dolby Digitaal voorbereide" receivers in de folders. Werkt perfect en doet niet onder voor een "echte" Dolby Digital receiver.