Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde dat het mogelijk was een telefoonkabel te verbouwen naar utp dmv een connector.

ik heb geen andere optie, anders kan ik m'n adsl modem niet met m'n pc verbinden, maar ik weet vrij weinig over dit principe.

Is het stabiel?
wat is de max lengte die ik kan gebruiken?
Snelheid blijft het zelfde? of maakt het niet over die kleine snelheden zoals 100kb/s

Verwijderd

Normale N88 bekabeling is nooit om te bouwen naar UTP. Je kan er wel een RJ45 outlet opzeten maar het blijft N88 bekabeling. Te weinig twisting voor hoge snelheden.
Maar is het voor de verbinding van ADSL-modem naar PC of van Splitter naar modem.

Geef ff wat meer info.......

Verwijderd

Topicstarter
ja voor isdn adsl

maar ik hoorde ergens dat de kabel(telefoonkabel) tussen de splitter en je modem 20meter mocht zijn dus hebben we dat geprobeerd inplaats van ombouwen.

als dit klopt hoord het te werken, moet alleen nog 1 stekker bij primafoonhalen omdat de stekker uit de nt1 niet in de splitter past :/

Verwijderd

Het stekkertje die in de NT1 zit is ook een rj11 en zou moeten passen. De rj45's kun je ongemoeid laten.

Rj11 die nu in je NT1 zit gaat in de splitter en vanuit de splitter in je NT1.......

Verwijderd

op mijn NT1 zitten alleen RJ45 aansluitingen en zo'n laf kabeltje dat naar kpn gaat, maar that's just me :P

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Hmmm. Ik dacht dat ik de enige was die een NT1 met alleen maar RJ45s had... ;)

Vandaag geen signature

Verwijderd

een utp kabel genbruikt maar 4 pinnen.
een standaard telefoon kabel heeft 4 draatjes.

ik zou niet weten waarom het niet zou gaan?

een telefoon kabel is alleen niet twisted dus kan het maar een kort kabeltje zijn. maar zou moeten kunnen

(pin 1,2,3 en 6)
Pagina: 1