Toon posts:

Messenger over LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een netwerk waar de W2K server verbonden is aan het internet via de kabelmodem.
Het netwerk draait prima maar ik kan met mijn clients (XP) niks versturen met MSN messenger (of icq of wat dan ook). Morpheus daarintegen draait wel, Direct Connect weer niet.... :'(
Ik gebruik standaard ICS en geen proxy of wat dan ook.

Wie kan mij helpen?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Kun je wel gewoon internetten?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

snoei

kabels... :D

dit is gewoon mogelijk.

heb je wel de goede gateway ingesteld??

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Files versturen met MSN via NAT (ICS, Winroute, Sygate) kan niet! Schijnt wel te kunnen via een socks5 proxy-server...

Verwijderd

Port forwarden??? Lees eerst eens de FAQ.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
idd port mappen, en anders socks proxy

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand hier een iets eenvoudiger antwoord op geven, ik ben nog geen die-hard tweaker namelijk......

• rvanlooijen
edit: dubbelpost soz

• rvanlooijen
Lees in de FAQ alles over ports mappen etc., maar volges mij zou dat ook niet nodig zijn, hier draait ook winroute met dhcp aan en zonder proxy. Alles loopt prima, ook UT.

suc6 *D

Verwijderd

Topicstarter
Okay, begrijp ik hieruit dus dat ik wel een dedicated client-server programma (zoals sygatge) dien te installeren om dit aan de gang te krijgen? Dus niet standaard met ICS in Win2000/XP

Verwijderd

Ook met ICS kan je portmappen tegenwoordig, zie de advanced options (of iets in die trant) bij je verbinding.

(Dit geldt overigens voor XP.)

Verwijderd

Ik heb ook een netwerk liggen tussen W2k en '98 op de client kan k ook geen berichten versturen via msn. Wel via icq het enige wat je dan moet veranderen is de poort.

Verwijderd

Ik heb ook een winxp bak als server en ik gebruik ook ICS en met de clients kan ik gewoon op icq file tranfer doen en msn doet het ook
als ik dit ga doen met win2k werkt dat niet maar met windows ME doet hij ook alles gewoon weer.

dus probreer het eens met win ME of win XP
Pagina: 1