Toon posts:

hp 710 op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een HP deskjet 710 maar hij wil niet werken op mijn netwerk (tussen 2 pctjes).

Ik heb mijn printer aan een pc hangen met win xp (hij is geshared althans ik kan hem bij netwerk locaties zien). Maar als ik nu op de andere pc de drivers installeer krijg ik een communicatie fout en een fout dat het bestand uit de wachtrij is verwijderd.

Ik heb gehoord dat je oudere drivers moet instaleren op de client ivm een bevieliging van HP. Maar als ik dat doe dan geeft ie geen foutmelding maar er wordt niets uitgeprint.

Michien istalleer ik dan de verkeerde drivers ik heb de drivers geproberd vane en 810 en vane en 600 (color).
maar wil niet werken :( .

iemand suggesties

bvd

Verwijderd

Ik heb ook een HP710c, noooit werkend gekregen via het netwerk. De beste optie tot nu toe is printen naar file, en daarna die file kopien naar de Hp710c. Maar ja dat moet weer op de machine gebeuren die aan de printer hangt...

Volgens HP support is de 710c "niet geschikt voor gebruik in een netwerk" :r

Als iemand weet hoe het wel kan hou ik me van harte aanbevolen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Printer via de cd netjes installeren zoals het hoort. Daarna naar printerinstellingen -> details -> poort toevoegen -> netwerk browsen -> printer aanwijzen -> toepassen. Klaar.

Lukt zowiezo met:
670c
690c
710c
843c

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

TeeDee

CQB 241

Op maandag 19 november 2001 16:36 schreef KillerAce_NL het volgende:
Printer via de cd netjes installeren zoals het hoort. Daarna naar printerinstellingen -> details -> poort toevoegen -> netwerk browsen -> printer aanwijzen -> toepassen. Klaar.

Lukt zowiezo met:
670c
690c
710c
843c
same here....

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Jetdirect kopuh en zo aan je hub hangen... Binnen 10 min. doet ie het gegarandeerd.

Maar is idd. niet netjes dat het op jouw manier niet werkt..

D3x

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 19 november 2001 16:41 schreef Tweakod3x het volgende:
Jetdirect kopuh en zo aan je hub hangen... Binnen 10 min. doet ie het gegarandeerd.

Maar is idd. niet netjes dat het op jouw manier niet werkt..

D3x
Daarvoor is het ook een C versie, daar geeft HP nou eenmaal geen ondersteuning op en daar zijn ze duidelijk over. Dus "niet netjes" lijkt me niet van toepassing, wat wil je voor 250,- ?????

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Mij is het anders gewoon gelukt een HP 710C in het netwerk aan de praat te krijgen!! En hier staat een 695Ctje... en die doet het ook gewoon....
Het kan dus wel, maar met een omweg. Weet zo even niet meer hoe ik het ook al weer gedaan heb, maar volgens mij had ik het uit de search :?

Verwijderd

Ik heb eens ergens gelezen dat die driver van hp v10.3 het probleem zouden zijn. Bij de drivers van MS zelf zoals in win2k zou het gewoon moeten lukken.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb ook van alles geprobeert, andere drivers installen, handmatig poorten toewijzen, de hele reutemeteut, hij hangt aan een win98 bak, en kwil vanuit een win2k bak printen, het kan nu wel, alleen na elke printopdracht geeft tie een foutmelding dus moet ik weer naar die andere pc lopen :( tis gewoon een bagger printer.

Hben zo ook de printer van de buren (hp850c) gedeelt en die doet het perfect en meteen in 1 keer dus :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

t'is mij ook gelukt hoor,, onder XP wellus waar ..

Gewoon lokaal installeren op het werkstation waar ie op aangesloten is en dan op de overige werkstationen als netwerk printer installen, dat werk onder XP wel gek genoeg. Niet onder 98.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Mij is het ook gelukt met een 720C, zowel in W98 als in W2K met printerdriver versie 10.3 voor een HP710/ HP720.

edit
Let wel op dat bij het testen van de communicatie je een foutmelding krijg ( geen communicatie), hij print echter wel een normaal document
/edit

In XP was het helemaal simpel, daar installeert de printer zichzelf op het netwerk :7

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Heb hier hetzelfde gedaan met een 840c, gewoon installeren alsof de printer aan de LPT1 poort hangt.
Vervolgens in de properties van de printer aangeven dat het een netwerkprinter is en klaar.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeerd wat jullie hebben gezegd maar ik heb hem niet aan de praat
het gekke is dat deze printer bij mijn pa op het werk op het nw wel heeft gewerkt dat waren ook 2 pcs met 1 printer

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

de oude drivers van de hp720 downloaden werkte bij mij

ik zal ff kijken of ik ze nog heb

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 17:01 schreef bart1234 het volgende:
Mij is het anders gewoon gelukt een HP 710C in het netwerk aan de praat te krijgen!! En hier staat een 695Ctje... en die doet het ook gewoon....
Het kan dus wel, maar met een omweg. Weet zo even niet meer hoe ik het ook al weer gedaan heb, maar volgens mij had ik het uit de search :?
Ik heb dus de HP695c *EN* een HP710c.... de 695 werkt gelijk (maar heeft van die b*tt photocartridges) en de HP710c wil dus helemaal NIET :'(

Nu ik erover nadenk, zou het kunnen werken als je de bidirectionele comminucatie uitzet???

De HP710c heeft namelijk geen eigen intelligentie maar stuurt alle moteren etc. "raw" via de LPT poort... En de printer meld dus ook allerlei rommel terug. En DAT wil dus niet terug door het netwerk heen... Misschien als je forceert dat je printerpoort unidirectioneel is dattie wel wil, omdat de client-PC dan niet gaat wachten op confirmatie van de printer tijdens het printen???

Just a quick thought...

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom heeft ie dan wel bij mijn pa op het werk gewerkt ( de zelfde printer) en ook met een peer to peer netwerkje zonder zerver of hub
Pagina: 1