Epson photo 750 cartridge verwisselen

Pagina: 1
Acties:

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb een vraagje:

is er niet de mogelijkheid om een cartridge eerder te verwisselen dan de printer aangeeft? want ik heb het al een paar keer meegemaakt dat de printer denkt dat er nog genoeg inkt inzit, maar ik vind de kwaliteit te slecht.
En als ik op de knop druk waarmee de cartridge eruit zou moeten komen gaat'ie de koppen reinigen..

heeft iemand hier een oplossing voor??

alvast bedankt

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
De kap open?

• geenidee
Nee, dat werkt ook niet.
Het leek mij ook logisch dat als je de kap open doet, dat dan de cartridges naar het midden zouden komen, maar dit gebeurt alleen als hij zelf vind dat ze leeg zijn...

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Mischien de knop wat korter of juist langer ingedrukt houden. Staat dit trouwens niet op de binnenkant van de kap afgebeeld? Een korte instruktie bedoel ik.

• geenidee
Nee, dat is nou net het vreemde eraan...
Bij mn vorige printer werkte het altijd wel, gewoon kap open en verwisselen. Maar op een of andere manier werkt dat niet..
Ik heb alle manuals ook al doorgelezen maar nergens iets er tegen gevonden...

Verwijderd

HP kopen. Daar lukt dat wel mee. }:0

Verwijderd

Doe de printer aan. Houd het papier-laden/uitvoerenknopje (het middelste dus) 3 seconden ingedrukt. Doe de printer open en verwissel gewoon een cartridge.

• geenidee
Tja, dat heb ik ook al eens geprobeerd...
Het begint er op te lijken dat er niks anders op zit dan maar te wachten tot dat hij vind dat ie op is....

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:12 schreef geenidee het volgende:
Het begint er op te lijken dat er niks anders op zit dan maar te wachten tot dat hij vind dat ie op is....
RTFM daar staat het allemaal in

Verwijderd

pak 1 velletje papier en dan maar printen tot ie echt leeg is >:) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:12 schreef geenidee het volgende:
Dat werkt bij mij toch echt wel. Het staat ook zo in de handleiding pag. 8-8. Heb je wel een Photo 750?
Zo ja, dan zijn er kennelijk meerdere versies.
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze voor jouw exemplaar deze feature hebben weggelaten. Probeer het nog 1 keer gewoon even blijven drukken op dat middelste knopje tot je de inktpatronen naar het midden ziet komen.

• geenidee
Nou, oke,

ik zal het nog een x proberen!!
in ieder geval bedankt allemaal voor de tips!!

Verwijderd

Toch nog even wat. Bij de Epson heeft de afdrukwaliteit niet veel te maken met de hoeveelheid inkt in de cartridges, tenzij die leeg zijn natuurlijk. Als je niet tevreden ben met je afdruk ligt het meer voor de hand om aan te nemen dat de spuitmondjes verstopt zijn. Je moet dan reinigen. Cartridge verwisselen helpt niet zoals bij die drukkertjes van Hp en Canon enz. waarbij de afdrukjes altijd slechter worden naarmate de cartidges verouderen.
Pagina: 1