A7V266 lockups in 3d

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Allereerst mijn systeeminfo:

AthlonXP 1600+ (1.75V, 45 graden)
Mainboard Asus A7V266 bios revisie 1003 ( officiële )
256MB pc2100@ cas3
LeadTek Ti500 default clockspeed, laatste drivers van www.nvidia.com voor Windows 2000.
3Com netwerkkaartje
Promise FastTrack TX2
SoundBlaster Live <----- Misschien de boosdoener??

Het probleem is dus als wanneer ik een spelletje ga spelen, maakt niet uit wat. Van DiabloII tot en met Max Payne of 3d mark 2001 dat alles gewoon erg goed draait, geen abnormale dingen of niks. Totdat op een bepaalt moment het beeld gewoon bevriest, dan doet mijn pc ook gelijk helemaal niks meer :( Wat kan dit in godsnaam zijn ?? Niks is overgeklokt en ik gebruik voor alle hardware die ik heb gewoon de laatste officiële reference drivers. De biosversie is tevens ook de laatste van de asus site ( ook officiëel )
Wie kan mij helpen??

Die-hard Brexiteer

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
GeForce word te warm denk ik of geheugen niet goed. Probeer eens te draaien zonder kap en met een extra fan die de lucht bij je GF vandaan haalt. Probeer ook eens millenium omdat ik ook problemen had onder xp en 2000.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Inderdaad te warm lijkt me...

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 17:39
Het lijkt me toch niet dat bij standaard instellingen zomaar met enige regelmaat alles bevriest.

btw. Ik heb een zelfde soort systeem er er zijn wat compatibiliteitsproblemen tussen de XP (proc) en het moederbord en XP (windows) (heb mijn systeem al terug moeten brengen). Ff wachten tot de problemen in de BIOS zijn opgelost.

All your quantifications are belong to me!

• Edsger
Voor problemen tussen je geluids en via chipset lees dit eerst:

http://www.viaarena.com/?PageID=26

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op maandag 19 november 2001 20:21 schreef likkie het volgende:
Inderdaad te warm lijkt me...
Denk het niet.....mijn kaart is overgeklokt en het werkt goed.
Heb je al een andere videokaart erin gehangen???
Of je geluidskaart eruit gehaald, of je netwerkkaart???

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op werk hebben we een aantal dezelfde systemen gekocht.
De eerste die ik pakte installeerde WinXP niet, en gaf al stop errors tijdens de setup. Een installatie windowsME ging wel maar daar had ik last van bevriezingen, tijdens surfen of 3dmark2001. Slechts 1 keer had ik nergens last van.

Aangezien we dezelfde systemen hebben gekocht heb ik het ook geprobeerd op een ander systeem, daar kon ik gewoon XP installeren en draait ME geheel stabiel. Het geheugen heb ik getest met een tester, daar was niks mis mee. Dus ik verdenk of het moederbord of de videokaart. In ieder geval gaat dat eerste systeempje weer naar zijn maker.

AthlonXP 1800+
Mainboard Asus A7V266 bios revisie 1003 ( officiële )
256MB pc2100@ cas3
Asus V8200Ti200 deluxe
Creative Audigy

• KingNothing
GeForce werkt prima in mijn tweede systeem dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat het aan het mobo ligt. Ik ga ermee terug naar de winkel, zij moeten maar kijken wat ze ermee doen. Nieuw spul, niks overgeklokt. Ziek wordt ik ervan :`(

Die-hard Brexiteer

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op maandag 19 november 2001 22:34 schreef BeyondHorizon het volgende:
GeForce werkt prima in mijn tweede systeem dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat het aan het mobo ligt. Ik ga ermee terug naar de winkel, zij moeten maar kijken wat ze ermee doen. Nieuw spul, niks overgeklokt. Ziek wordt ik ervan :`(
Misschien zijn we niet de enige met problemen met dit moederbord. Willen alle mensen met problemen met de Asus A7v266 zich hier melden?!

• Jox444
  • Laatst online: 18:35

Jox444

Honestly....

Op maandag 19 november 2001 22:37 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Misschien zijn we niet de enige met problemen met dit moederbord. Willen alle mensen met problemen met de Asus A7v266 zich hier melden?!
fsb > 137 dan knalt me USB eruit
mp 11,5 * fsb 133 zegt ie dat me proc 1466 Mhz is?? en da klopt nie.....

Dat zijn de enigste dingen die bij mij flippen....zonder oc-en loopt alles perfect

Het is FRIET!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Zelfde probleem hier, komt door AGP 4x an SideBand adressing, gebruik GTU (GeForce Tweaking Utility) om al die dingen uit te zetten en hij zal draaien als een trein (die niet meer stopt dan he :))

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:22 schreef Tadango het volgende:
Zelfde probleem hier, komt door AGP 4x an SideBand adressing, gebruik GTU (GeForce Tweaking Utility) om al die dingen uit te zetten en hij zal draaien als een trein (die niet meer stopt dan he :))
ja klopt. probeer AGP2x aan te zetten, sb uit en fastwrite uit.

• Edsger
Ja ik dus ook...
een heel lastig probleem. Ik heb 'm al teruggestuurd en ik hoop jullie morgen te kunnen vertellen wat er nou eigenlijk mankeerde.

Probleem beschrijving:
[topic=317691/1/25]

waarin een link staat naar het viahardware forum waar ik mijn probleem uitgebreid beschrijf.

http://bbs.pcstats.com/viahardware/messageview.cfm?catid=18&threadid=8051

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde GEZEIK.

Als ik in winxp/win2k zit loopt alles wat maar met 3D te maken heeft vast.
Ook heb ik gekraak in een recording (.wav) als ik iets opneem via de line-in.
O ja, ik was gister een cd aan 't schrijven (ide hd->scsi).. ff mp3 afspelen (koptelefoon op) en het geluid ging soms kraken :?

Deze problemen z'n begonnen na m'n upgrade van msi k7tpro2 naar asusa7v266 (aug 2001).
Boot ik in win98SE dan is er geen vuiltje aan de lucht.
En begin maar niet over driver updates/bios updates/bios instellingen/tralala, want dat heb ik allemaal al gehad. (bijna alle nvidia/asus + creative drivers, via 4-1 blabla, laatste 1005beta003 bios)

Tis dus overduidelijk die CRAP sblive die niet wil werken met die asus a7v266 (GVD asus, had ook al gezeik met de a7v(die ik ingeruild had voor een msi k7tpro2) en nu weer met de a7v266)

M'n config:

Asus a7v266 (1.75 , 55grd)
Athlon 900 (niet overgeclocked)
256mb DDR
Asus TNT2Ultra
Sblive 1024
Diamond fireport 40 SCSI
Realtek pci netwerk..

Ik verwacht a.s donderdag m'n audigy via de post te ontvangen en dan hoop ik van de probs af te zijn.
Ik ben ondertussen aardig pissed... telkens dat heen en weer booten (win98 <> win2k / xp) hangt me ook de keel uit.

---
nog ff snel wat vraagjes beantwoorden :
GeForce word te warm denk ik of geheugen niet goed. Probeer eens te draaien zonder kap en met een extra fan die de lucht bij je GF vandaan haalt. Probeer ook eens millenium omdat ik ook problemen had onder xp en 2000.
M'n kast staat al open sinds aug.
Cpu is 55graad en mobo ergens in de 30-35
Zelfde probleem hier, komt door AGP 4x an SideBand adressing, gebruik GTU (GeForce Tweaking Utility) om al die dingen uit te zetten en hij zal draaien als een trein (die niet meer stopt dan he )
Staat al op 1x , maar side band staat nog wel aan.
Maarre op m'n msi k7tpro2 heeft het op 2x en SB aan perfect gelopen.

• KingNothing
Ga van het weekend Win98se proberen, kijken ofdat helpt. Heb gelukkig nog een tweede systeem waar ik Windows 2000 op blijf draaien.

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Nou Windows98se staat erop en het werkt als een trein! Geen vastlopers of niks! Schiet mij maar lek...
Anyway's ik ga ff benchen en kijken hoe snel dat ie is, mijn Athlon :)

Die-hard Brexiteer

• Paquito
  • Niet online
Mooi!
Ik verwacht maandag m'n audigy (postbode misgelopen donderdag/vrijdag ;))
Ik zal wel ff laten weten of dan alle probs in win2k/xp (heb momenteel win2k erweer op) de wereld uit zijn.
Voor mij iniedergeval geen asus meer. Met de asus a7v had ik ook al probs met m'n SDRAM geheugen waar ie niks van moest hebben. (constant vastlopers) En nu dit keer met m'n sblive. bleh.
Volgende keer gewoon weer MSI.

Jammer, dat wel... want als het eenmaal werkt gaat de asus als een trein.

Verwijderd

keb hier ook een a7v266, en ook vast lopen bij 3d,
alleen als ik hem op agp 2x zet niet.

verder alles al geprobeerd, sux bigtime

Verwijderd

Ik het een Athlon Xp 1600+ op een asus a7v266, leadtek GeForce2 Pro kaartje en draai Win98SE(de rest lijkt me nie belangrijk)

Ik heb alles standaard staan en de laaste officiële drivers.

Nu heb ik wat wazige lockups:

- 1 x FlashFXP + divx spelen (met wmplayer) = PRIMA
- 2 x FlashFXP + divx afspelen = LOCKUP

- Met Nero fikken en met MSN aan = PRIMA
- Met Nero fikken en met MSN berichtje krijgen = BLUE SCREEN
(kan daarna wel verder gaan)

-iets downloaden en tegenlijkertijd online gamen (HL)= na 10 min. LOCKUP
- alleen online game = NO PROB

Iemand een idee??? Ik dacht zelf aan de netwerkkaart, maar weet niet hoe ik dan zou moeten fixxen?

• Paquito
  • Niet online
ik ben inmiddels van m'n lockups in games af sinds ik een audigy heb.

Verwijderd

Ik heb het volgende systeen:

A7V266 + Athlon TB 1333 (Temp: 58 graden, Bios 1002)
Abit Siluro T400
SB Live 1024
512mb DDR
Realtek PCI Ethernet

Draai Win2k Pro met Detonator 23.11 en VIA 4in1 4.37final. Toch heb ik soms (random) problemen met 3d en direct draw; hardlocks (systeem staat vast) en Ddraw.dll errors! Iemand een idee hoe dat te verhelpen? Zou een een biosupdate 1006 misschien helpen?

• Sfynx
  • Niet online
Valt te proberen :) (of bios revisie 1007 beta 001 die nu alweer uit is :)) ik had eerst problemen (crashes) toen ik AGP Fast Write aan had staan in de chip configuration van het BIOS. Uitzetten loste dat op, ik kan zonder die optie leven :)

Verwijderd

Die Fast Write stond bij mij al uit. Zal hem eens flashen dan binnenkort kijken of dat helpt, tnx 4 the info.
Op zaterdag 09 februari 2002 22:28 schreef Henno het volgende:
Valt te proberen :) (of bios revisie 1007 beta 001 die nu alweer uit is :)) ik had eerst problemen (crashes) toen ik AGP Fast Write aan had staan in de chip configuration van het BIOS. Uitzetten loste dat op, ik kan zonder die optie leven :)
Pagina: 1