Toon posts:

Aldi monitoren, is het wat en welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Aldi zijn nu 2 monitoren in de aanbieding, 17" en 19". Is het wat en welke zal ik nemen?

17"
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD03.JPG
met als specs:
Monitor 17"

professionele color monitor
met 17" flatscreen beeldbuis
beeldresolutie tot
1600 x 1200 pixels
0,25 mm gaatjesmasker
zichtbare beeldschermdiagonaal
40,6 cm
On Screen Display
stralingsarm conform TCO 99
regelfrequentie: 30-98 kHz
beeldfrequentie: 50-160 Hz
maximale pixelfrequentie: 202,5MHz
12 voorgeprogrammeerde displaymodi,
20 vrij te programmeren modi
universele netvoeding:
200-240 V / 50/60 Hz

per stuk
429.-
194.67

19"
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD02.JPG
met als specs:
Monitor 19"

professionele color monitor
met 19" flatscreen beeldbuis
beeldresolutie tot
1600 x 1200 pixels
0,26 mm gaatjesmasker
zichtbare beeldschermdiagonaal 46 cm
On Screen Display
(VESA-DPMS) voor laag stroomverbruik
stralingsarm conform TCO 99
regelfrequentie: 30-98 kHz
beeldfrequentie: 50-120 Hz
maximale pixelfrequentie: 202,5 MHz
12 voorgeprogrammeerde displaymodi,
8 vrij te programmeren modi
universele netvoeding:
200-240 V / 50/60 Hz

per stuk
549.-
249.13

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Dat zou ik ook wel willen weten. Het word dan alleen wel voor de deur slapen daar denk ik. *D

Verwijderd

0,25 mm gaatjesmasker rofl het moet ook niet gekker worden met die jongens van de aldi :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:49 schreef rolandO het volgende:
0,25 mm gaatjesmasker rolf het moet ook niet gekker worden met die jongens van de aldi :9
Ja wel leuk bedacht, gaatjesmasker. Ze bedoelen toch gewoon die fucking DP ofzo (de platheid van het beeld of neit?) :7

Verwijderd

[topic=72348/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:51 schreef mbitnl het volgende:
[topic=72348/1/25]
JA VRIEND DAT IS EEN ANDERE

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
ik vroeg me ook al af of het nog wat is.. flatscreen=ook echt plattuh beeldbuis alias diamondtron :? ik w8 denk ffies een paar daagjes tot de hcc..voor een paar honderd pieken meer heb je dan denk ik iets veel beters en kun je tenminste zien/testen wat je koopt. :)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 15:52 schreef jvvianen het volgende:

[..]

JA VRIEND DAT IS EEN ANDERE
Het was alleen maar als hulp bedoeld lieve schat, misschien dat je uit dat topic nog wat info kunt halen, niet gelijk zo schreeuwen, want dat vind ik eng..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik wil niet teveel uitgeven voor een toch lekker en mooi werkend schermpie.........laat toevallig dat ding in de reclame zijn bij de Aldi is dan toch mooi meegenomen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:53 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Het was alleen maar als hulp bedoeld lieve schat, misschien dat je uit dat topic nog wat info kunt halen, niet gelijk zo schreeuwen, want dat vind ik eng..
Ja sorry... ik d8 dat je het bedoelde van: Crosspost ofzo. Maar dat lijkt me sterk met een bericht uit 2000

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
deze monitors lijken me niet erg goed.
ze zijn bol en de refreshrates middelmatig.
Koop dan gewoon een 2e handse iiyama ofzo.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ze hebben ze van MEDION AG - DIENSTLEISTUNGSPARTNER FÜR HANDEL UND HERSTELLER, een of ander vaag bedrijf waar niemand ooit van heeft gehoord..., maar goed, je hebt wel twee jaar garantie.

Verwijderd

en "gaatjesmasker" heeft niks met de platheid van de beeldbuis te maken maar met het aantal stippie`s per inch de scherpte dus

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:55 schreef RAILGUNNER het volgende:
deze monitors lijken me niet erg goed.
ze zijn bol en de refreshrates middelmatig.
Koop dan gewoon een 2e handse iiyama ofzo.
Er staat toch flatscreen beeldbuis met een DP van 0,25 of 0,26 dat is dan toch niet bol?

• 0siris
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op maandag 19 november 2001 15:56 schreef jvvianen het volgende:
Er staat toch flatscreen beeldbuis met een DP van 0,25 of 0,26 dat is dan toch niet bol?
Kan zijn, maar als ik naar die foto's kijk, zie ik een vissekom, en geen vlakke glasplaat!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• bertje
dat gaatjesmasker valt volgens mij ook tegen..ik d8 dat een beetje redelijk waardes in de buurt van de .20 dpi lagen :?

Verwijderd

wordt dan wel sjouwen op die beurs!

• 0siris
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op maandag 19 november 2001 16:00 schreef bartmen het volgende:
dat gaatjesmasker valt volgens mij ook tegen..ik d8 dat een beetje redelijk waardes in de buurt van de .20 dpi lagen :?
Als jij me daar links van kan laten zien, graag!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Hmm ik vroeg me dus ook net af of deze monitoren wat waren ivg met de iiyama HM702UT
Maar ik denk dat ik toch voor de iiyama ga.. mag dan wel wat meer kosten, maar de kwaliteit is wel beter...

Oww en medion is helemaal niet zo'n vaag bedrijf hoor..
www.medion.com
ze zitten in duitsland, engeland, frankrijk en binnenkort ook in amerika.

en voor de nederlandse site kun je kijken op de lifetec/medion site: www.lifetec.nl

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:00 schreef bartmen het volgende:
ahahah dat wil ik ook wel kan dat software matig? :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:01 schreef rolandO het volgende:

[..]

ahahah dat wil ik ook wel kan dat software matig? :9
*D LoL!!! *D

Verwijderd

Topicstarter
Of deze dan van Appie Heijn, is dit een beetje goede?
(dan sponsor ik mezelf en me baas ook nog ff :D)
Afbeeldingslocatie: http://multimedia.ah.nl/multimedia/producten/monitor_fs_c779/images/monitor_fs_c779.gif

• bertje
okay .. hier komt de link... www.bestaatniet.nl >:) nee sorry ik zit uit m'n nek te lullen.. ik zat ff meer te letten op de mooie vrouwen die hier voorbij lopen dan op 19 inch monitoren :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:13 schreef jvvianen het volgende:
Of deze dan van Appie Heijn, is dit een beetje goede?
(dan sponsor ik mezelf en me baas ook nog ff :D)
[afbeelding]
DIT ZIJN DE SPECS GEGEVEN DOOR FUJITSU SIEMENS
FSC C779
Kleur
Computer grijs
Speakerset
n.v.t.
Type beeldscherm
CRT 17 resolutie 1024 x 768,85 Hz
Afmetingen beeldscherm
17 inch
Afmetingen (h x b x d)
410 x 410 x 430 mm.
Gewicht
16 kg
Garantie monitor
3 jaar ophaal-en retourgarantie

Nu wil ik welles weten hoeveel Dot Pitch deze heeft!

• OxiMoron
jvvianen: Nee, dat is echt een k*t ding..

heb ik ook even overwogen, maar de resolutie is maximaal 1280 en de refreshrates zijn ook niet om ove rnaar huis te schrijven :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook gewoon ff kijken als ik aan het werk ben >:)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 19 november 2001 16:20 schreef jvvianen het volgende:
Ik kan natuurlijk ook gewoon ff kijken als ik aan het werk ben >:)
Go jvvianen!!!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik wil miss die 19 incher kopen *D

MAAR ik kan nou niet uit die advertentie opmaken wat de max. refresh is op welke max. resolutie,..

En die DP is net 1 puntje te hoog denk ik,..

Iemand nog wat nuttigs te vertellen verder over dit kreng ? :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:33 schreef DEM0N het volgende:
Ik wil miss die 19 incher kopen *D

MAAR ik kan nou niet uit die advertentie opmaken wat de max. refresh is op welke max. resolutie,..

En die DP is net 1 puntje te hoog denk ik,..

Iemand nog wat nuttigs te vertellen verder over dit kreng ? :P
Nee niet echt >:) (voor de duidelijkheid ik werk bij de AH en neit de Aldi!) Maar nu ga ik toch liever voor de Hansol 710D of 720E.... >:) iemand dar iets over te vertellen?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op maandag 19 november 2001 16:36 schreef jvvianen het volgende:

[..]

Nee niet echt >:) (voor de duidelijkheid ik werk bij de AH en neit de Aldi!) Maar nu ga ik toch liever voor de Hansol 710D of 720E.... >:) iemand dar iets over te vertellen?
Nee niet echt >:) :P

Verwijderd

Gaatjesmasker is volgens mij altijd een bolle beeldbuis. Trinitron of Diamondtron is voor platte schermen.

Flatscreen is zo plat mogelijk, niet plat.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
die monitoren die bij die Aldi PC's zaten waren zwaar crap.
Z'n brightness moest bijna voluit om fatsoenlijk beeld te krijgen en de kwaliteit was zwaar beroerd.

Als je nu de komende 2 jaar lang elke dag achter een beeldbuis gaat zitten dan neem je toch een goeie, anders ben je echt aan het bezuinigen op de verkeerde dingen :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar d8 ik oook opeens aan :D . De hansol 710D met DynaFlat voor 589 lijkt me wel wat

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op maandag 19 november 2001 15:56 schreef jvvianen het volgende:
[..]
Kijk naar de foto's en je ziet een bol scherm.
Sinterklaas zei 't ook al.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Oke ik ben eruit ik neem toch maar de: Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/gfx/gfxvariabel/a702ht_klein.gif :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 16:58 schreef DEM0N het volgende:
Oke ik ben eruit ik neem toch maar de: [afbeelding] :9
Welk type neem je?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op maandag 19 november 2001 16:45 schreef _bas_ het volgende:

Als je nu de komende 2 jaar lang elke dag achter een beeldbuis gaat zitten dan neem je toch een goeie, anders ben je echt aan het bezuinigen op de verkeerde dingen :?
very good point indeed

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik me decemberloon krijg (dus met alle bonussen en vakantiedagen enzzz) dan koop ik denk ik de Hansol 710D. Dynaflat en alles. http://www.hansolel.co.kr/english/monitor/zoom_710d.htm

Is wel kewl volges mij

• OxiMoron
Verdere specs?

staat alleen dat ie 1600x1200 haalt..
maar met welke refreshrate?

Verwijderd

Topicstarter
verdere specs en links op http://www.hansolel.co.kr/english/monitor/mnt_crt710d_down.htm

wat is een goeie refreshrate en waar kan ik die zien (wordt uitgedrukt in.....??

• OxiMoron
in Hertz (Hz)

hmm zo te zien is het geen slechte monitor

1600x1200 @ 75 Hz
1280x1024 @ 85 Hz

Waar koop je die? :9

• OxiMoron
Na wat surften door pricewatch heb ik hem erg goedkoop gevonden bij: http://www.bbsnederland.nl/

en toen ik daar even surfte zag ik dat ze de iiyama: Iiyama HM703UT voor 755,58 verkopen

hmm zie nu dat het dus excl. 19% btw is... oplichters :(

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het is dus geen Trinitron/Diamondtron beeldbuis, maar waaarschijnlijk een "bolle" (voorzover je daar tegenwoordig nog over spreekt) beeldbuis van Hitachi, het zal best een goeie monitor zijn en het is ook vrij goedkoop maar als je echt kritisch bent, kun je toch beter iets meer geld uitgeven en voor een Sony of IIyama of Viewsonic gaan en naar een winkel waar je het exemplaar wat je wilt kopen van te voren kunt bezichtigen.

Verwijderd

FF wat meer info over die Dot Pitch:
Dot pitch is niet dots per inch (dpi). Het gaat daadwerkelijk om een gaatjesmasker, een wat onhandige vertaling van het duitse "Lochenmasker". Het heeft te maken met een rooster dat voorin de beeldbuis zit, waarvan de dikte van de draadjes bepalend is voor de mogelijke beeldscherpte. Simpelgezegd komt het erop neer dat hoe dunner die draadjes zijn (=hoe lager de dot pitch is) hoe beter het scherm "presteert". Weinig afstand tussen verschillende beeldpunten betekent dat ze "beter in elkaar overlopen". Voor een 17" is .25 prima (bovengemiddeld in elk geval), voor een 19" is .26 NIET acceptabel (<= .22=prima, .24/.25 min of meer acceptabel).
Voor een genuanceerde (lees:correctere) versie van dit verhaal: http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci211995,00.html
Wil je *wel* een goede en *volledig* vlakke 17" voor 429, probeer dan de black trinitron (!) van Dell (P791) die ze bij MediaMarkt misschien nog hebben staan van de aanbieding van de afgelopen weken. Aanbevolen res = 1280x1024 (17"!) @ 85Hz. Kijk, *dat* is netjes :)
http://docs.us.dell.com/docs/monitors/49fyf/en/specs.htm

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is altijd zo naaierig van mediamarkt, die zetten de advertenties in de telegraaf, en niet op het internet en het foldertje wordt hier niet bezorgd of het is gewoon een kutbezorger :'(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op maandag 19 november 2001 15:51 schreef jvvianen het volgende:

[..]

Ja wel leuk bedacht, gaatjesmasker. Ze bedoelen toch gewoon die fucking DP ofzo (de platheid van het beeld of neit?) :7
Neej, niet de platheid. Wel DP. Dot Pitch Dat is de dichtheid van het beeld. Hoe kleiner dit getal, hoe scherper het beeld zou moeten zijn. Maar een kleinere Dot Pitch vraagt vaak meer van een monitor, dus het hoeft niet per definitie mooier te zijn. Als je een beetje goeie monitor als IIyama of LG koopt, dan zal je voordeel hebben aan een kleinere dot pitch, of dat hier het geval is, betwijfel ik. Toevallig heeft mijn buurman dus ooit is een computer bij de Aldi gekocht en daar zat de 19" versie van de hierboven getoonde bij. Damn, dat ding trilt bij hogere ressen. Ben er al tijdje mee bezig geweest, maar je blijft het houden. Plus, je krijgt het beeld nooit helemaal beeldvullend op de 1 of andere vage manier. Voor de simpele gebruiker een leuk ding omdat ie dus goedkoop is, maar wanneer je dus iets meer waarde hecht aan een goed beeld, laat em maar staan, is mijn opinie.

:P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen, maar kom er net achter dat er een topic over dezelfde monitoren loopt, nu loopt iedereen langs elkaar heen te praten en dat lijkt me niet echt handig

[topic=321678]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.