KDE of GNOME voor Java

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Waar draait java sneller op, KDE of GNOME? (aangezien een aantal mensen zeggen dat GNOME sneller is).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmm?? Sinds wanneer is java afhankelijk van Gnome of KDE?
Java kan ik ook gewoon gebruiken met bijv. windowmaker. De window manager maakt voor java helemaal niet uit..
de java virtual machine gaat helemaal niet uit van een Windows manager.

Dat KDE bijv. meer resources vreet en daardoor in het algemeen langzamer is dan Gnome.. dat zou kunnen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Alarmnummer
ik ben linux newbie :) maar het zou kunnen dat KDE langzamere grafische libs heeft dan GNOME (misschien door meer error checking ofzo), en dat het daardoor langzamer draait.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Heb je het nu over de Java bindings van beide platformen?? Over het algemeen is Gnome een stuk sneller dan KDE, maar KDE wordt steeds sneller.

Als je eerst eens zegt wat je wilt, zou dat wel handig zijn :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• Alarmnummer
Ik prog voornamelijk in Java en ben beetje flauw van windows politiek. Aangezien mijn tools onder linux ook uit zijn, had ik weer eens zin om een poging te wagen. Ik heb net 3 iso`s van Mandrake Linux opgehaald (8.1).

Omdat ik voornamelijk in java prog wil ik gewoon een windows manager die zo snel mogelijk is. Helaas is de java ondersteuning voor linux helaas niet zo goed als onder windows (java draait onder windows sneller). Dus ik kan alle beetjes gebruiken :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Over het algemeen is Gnome een stuk sneller dan KDE, maar KDE wordt steeds sneller.
Het was juist zo dat gnome langzamer was dan kde (vooral ten tijde van kde 1.x) en nu weer sneller is, het gaat dan ook omgekeerd: gnome wordt steeds sneller en kde steeds langzamer (2.2 is weer trager dan 2.1), misschien dat gnome 2 weer zwaarder wordt

Volgens mij merk je het verschil niet echt tussen kde/gnome wb java, als je dan toch perse een snelle wm wilt zou ik eerder blackbox nemen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik heb niet zoveel verstand van JAVA, maar als ik het goed heb wil je dus een JAVA applicatie maken die op KDE of GNOME lijkt, afhankelijk van welke sneller is, juist?

Nou, ik denk dat GNOME (GTK) sneller zal zijn dan KDE.

Als je echter de standaard toolkit van JAVA wilt gebruiken, dan maakt het niet uit of je GNOME of KDE gebruikt. Het zal onder bijde werken, en even snel.

• Alarmnummer
Op maandag 19 november 2001 16:44 schreef Remenic het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van JAVA, maar als ik het goed heb wil je dus een JAVA applicatie maken die op KDE of GNOME lijkt, afhankelijk van welke sneller is, juist?

Nou, ik denk dat GNOME (GTK) sneller zal zijn dan KDE.

Als je echter de standaard toolkit van JAVA wilt gebruiken, dan maakt het niet uit of je GNOME of KDE gebruikt. Het zal onder bijde werken, en even snel.
Ik maak geen software wat een bepaalde look and feel gebruikt (moet ze maar zelf kiezen met look and feel combobox :) of via system look and feel) maar het gaat er mij om dat mijn java apps snel draaien.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
bij mij is GNOME (1.4) meestal ook sneller dan KDE (2.2)

• Alarmnummer
KDE lijkt mij en wat serieuzer geheel en ik heb van GNOME meer de indruk dat het voor de tweakers is. Vandaar dat mijn keuze (als het snelheids verschil tussen kde en gnome minimaal is) gevallen op KDE. Of zit ik hier niet goed mee?

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Alles moet zo snel mogelijk draaien? Gebruik dan geen KDE of Gnome, kijk dan eens naar Windowmaker, Blackbox of desnoods TWM. Dit zijn dus alleen window managers, en geen complete desktop dingen zoals KDE en GNOME. Ze zijn daarom ook een stuk kleiner en sneller.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

KDE heeft een eigen windowmanager, en GNOME kan meerdere gebruiken (sawfish is vrij 'standaard').

Java heeft nix met GTK of QT te maken (ik neem aan dat je Swing gebruikt), en de invloed van de gekozen windowmanager op de snelheid van een applicatie is zo goed als null

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op maandag 19 november 2001 19:25 schreef Aaargh! het volgende:
KDE heeft een eigen windowmanager, en GNOME kan meerdere gebruiken (sawfish is vrij 'standaard').

Java heeft nix met GTK of QT te maken (ik neem aan dat je Swing gebruikt), en de invloed van de gekozen windowmanager op de snelheid van een applicatie is zo goed als null
Pas op wat je zegt, KDE kan wel dergelijk verschillende window managers gebruiken!

• odysseus
  • Laatst online: 08:32

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 20 november 2001 14:12 schreef Remenic het volgende:
Pas op wat je zegt, KDE kan wel dergelijk verschillende window managers gebruiken!
Hij zegt toch ook niet dat KDE dat niet kan? Overigens moet ik de eerste persoon nog tegenkomen die KDE draait zonder KWin...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op dinsdag 20 november 2001 19:45 schreef odysseus het volgende:
Hij zegt toch ook niet dat KDE dat niet kan? Overigens moet ik de eerste persoon nog tegenkomen die KDE draait zonder KWin...
Dat zijn er best wel veel, aangezien KDE IceWM erg goed ondersteund. Je kunt als window decoration kiezen voor IceWM, dan heb je gewon IceWM...

[deze advertentieruimte is te koop]

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Wat de mensen hierboven dus proberen te zeggen is dat je de snelste moet nemen. Dat waarschijnlijk wel GNOME zijn, maar of je nou KDE of GNOME kiest, voor java ondersteuning heeft het er absoluut niets mee te maken.

Als je helemaal snel wil zijn moet je alleen swordfish draaien (zonder GNOME dus) dan heb je volgens mij de snelste te pakken.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Pagina: 1