Toon posts:

Coolermaster heatsink met andere fan??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier gewoon zo'n goedkope standaard coolermaster, en ik vroeg me af of ik op die heatsink van de coolermaster ook een andere fan zou kunnen zetten.

Iemand???

thx

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 15:28 schreef Koulodjonko het volgende:
Ik heb hier gewoon zo'n goedkope standaard coolermaster, en ik vroeg me af of ik op die heatsink van de coolermaster ook een andere fan zou kunnen zetten.

Iemand???

thx
Tuurlijk....

Ik heb ook zo'n goedkope CM.. EP-6i11 ofzo... heb er een delta fan opgezet.........

Verwijderd

Topicstarter
En veel verschil in temp??

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:18
ja man
ik heb me toch hetzelfde probleem, heb ook zo'n coolermaster ep-nogwat (gaat volgende leverancier tot 1.4gz) maar hij word nu poepie warm, nu was ik ook aan het denken aan zo'n 60HP, of die 8000rpm van Delta ... wat is dan ongeveer 't verschil in temp. ?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Hoe kan je dat het beste doen?
Ik zit hier met een EP-6I11 en ik heb een 8x8cm Sunon liggen.

Gewoon met geweld bouten/schroeven aan de heatsink vastmaken?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Zelf een fanadapterje maken

Hou er rekening mee dat die 80mm fan NIET beter koelt, maar net zo goed. Echter is ie wel een stuk stiller.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 13:06 schreef rb338 het volgende:
Gewoon met geweld bouten/schroeven aan de heatsink vastmaken?
Je kunt het beste een fingerguard op je coolermaster schroeven mbv van die ringetjes en daarop weer een fan monteren met boutjes en moertjes.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op dinsdag 20 november 2001 13:28 schreef Brabus het volgende:

[..]

Je kunt het beste een fingerguard op je coolermaster schroeven mbv van die ringetjes en daarop weer een fan monteren met boutjes en moertjes.
dat is niet het beste....

het snelst/goedkoopst/eenvoudigst? ok... niet het beste....

Join TeamBVD!

Verwijderd

Wat is volgens jou dan het beste?? Met zo'n fan adapter zit je fan ongeveer 3cm van je heatsink af en dat is weer nadelig voor de airflow!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 20 november 2001 13:34 schreef Brabus het volgende:
Wat is volgens jou dan het beste?? Met zo'n fan adapter zit je fan ongeveer 3cm van je heatsink af en dat is weer nadelig voor de airflow!
nee want bij blaast door die adaptor heen op de heatsink
en als je hem erzo op schroeft blaast hij er ook nog langs

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 13:35 schreef happy3736 het volgende:
nee want bij blaast door die adaptor heen op de heatsink
en als je hem erzo op schroeft blaast hij er ook nog langs
Ik snap ook nog wel dat hij door de adapter heen blaast, maar bedenk wel dat door het hoogte verschil de nodige cfm's verloren gaan. Ik had eerst een Alpa 6035 met een 80mm fan en de performance was beter met die fingerguard methode.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

als je er zelf eentje vouwt van blik of stevige karton met een verloop van 45 graden... krijg je een adapter die maar een centimeter van je heatsink af zit....

die van mij zit ook bijna 3cm van de HS af.... en ik heb 'm nog niet horen klagen :)

Join TeamBVD!

Verwijderd

Ik heb ook ff zitten kloten met mijn cm EP6I1C! Heb de coolerfan er afgeschroefd omdat deze een teringherrie maakt. De fan is trouwens van Delta!! dus vandaar. Ik heb er nu een oude 80 mm fan op gelegd en hij wordt nu 2 graden warmer. Ik gebruik dus geen 80-60 fanduct, hij ligt er gewoon op en blaast er globaal op.
Pagina: 1