Toon posts:

KT7-raid SDRAM probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hedaar allemaal, :(

ik heb een probleem met 2 256MB 133 SDram modules in mijn KT7-raid mobo. als ik ze in bank 1 en 2 steek (512MB), geeft northon geheugentest fouten aan. stop ik de modules een voor een in bank 1 (256MB) dan test northon beide modules als goed. ik ben het geheugen eens gaan testen omdat cakewalk op intensieve (veel) midisignalen steeds vastliep. goed, ik wil dus gewoon 512MB kunnen draaien.
heb ik iets fout ingesteld in het bios? ik ga ervan uit dat het bord de 133 mhz automatisch voor dit geheugen instelt.
fsb staat nu op 100/33. processor 6x100 (duron 600 mhz).

email me even op jerousma@chello.nl als je iets weet.

bedankt!

jerousma

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

draai je geheugen eens op de minst agressieve timings, dus alle CAS, RAS, RAS-to-CAS etc. allemaal op 3 zetten ipv 2 ... verder alle "Turbo" en "Fast" timings zo laag mogelijk ("Normal") zetten ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Plug die modules eens in 2 andere banks... ze hoeven niet in bank 1 en 2 te zitten.
Ik heb zelf namelijk een KT7a en heb de modules in bank 2, 3 en 4 zitten.

En die CAS settings en dergelijk effe terugschroeven...

Verwijderd

Bwah,
ik heb 1x256 MB Dane Electric met Infineon chips.
Op elk test programma krijg ik nul fouten, en het systeem is stabiel.

Als ik echter de geheugentest van Norton Systemworks 2002 / Utilties 2001 doe, krijg ik geheugenfouten.. :P

Dat programma kan gewoon niet met mijn KT7-RAID omgaan.. :D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mwaa als alles goed gaat behalve 1 test progje, dan kan je geheugen nog best 1 (één!!) foute bit bevatten, die toevallig door een erg grondig test progje gevonden wordt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 17:14 schreef limoentje het volgende:
mwaa als alles goed gaat behalve 1 test progje, dan kan je geheugen nog best 1 (één!!) foute bit bevatten, die toevallig door een erg grondig test progje gevonden wordt...
Dat is het punt nu juist, elk grondig testprogramma vindt nul fouten, dat Norton test programma vindt steeds meer fouten bij herhaalde testen.

Programma is dus gek.. :P
Pagina: 1