Toon posts:

de oplossing is vast heel makkelijk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een met utp bekabled tcp/ip netwerkje met 2 computers en een hubje want er moeten later nog computers bij.
de ene heeft ip 192.168.1.1 (computer "A") en de ander ip 192.168.1.2 (cpmuter "B") en allebei subnet mask 255.255.255.0
computer "A" draait win98 en "B" draait win98SE.

het probleem is dat beide computers geen foutmeldingen geven en elkaar toch niet zien en niet kunnen pingen (of zien of wat dan ook, ze zien alleen zichzelf en kunnen ook alleen zichzelf pingen). bij de hub branden alle lampjes die horen te branden en ze gaan ook knipperen als je de andere computer bijvoorbeeld probeert te pingen.

bij beide computers staan er mappen geshared en hebben het file and printer sharing protocol geinstalleerd.

het is vast heel stom en ik zie vast iets over het hoofd, maar wat kan ik eraan doen om die computers elkaar te laten zien? }:O

Verwijderd

Even checken of de workgroup hetzelfde is.
Anders even Netbeui erbij installeren om te kijken of de pc's elkaar dan wel "zien".
Als dat ook niet goed gaat, probeer dan eens een cross-cable tussen de pc's. Misschien is je hub wel RIP ;-)
Success

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie, de pc's zitten allebei in dezelde workgroup (namelijk: "WORKGROUP" :)) en ik hoop niet dat die hub kapot is want hij is net nieuw en alle lampjes branden en knipperen naar behoren enzo, dus dan zal die toch wel niet stuk zijn? toch?...

wat schiet ik eigenlijk op met netbeui?

Verwijderd

Zelfde werkgroep :?

Verwijderd

kan je wel jezelf pingen, dus 127.0.0.1, maar ook het eigen ip-adres?

Verwijderd

Netbeui is een protocol dat aanvankelijk voor windows netwerken werd gebruikt. Het voordeel is dat je het alleen maar hoeft te installeren en verder hoef je er niets aan in te stellen. Het nadeel is dat het protocol niet routeerbaar is en je kunt er bijv. ook niet mee het internet op ;-)
Maar om even te testen werkt het fantastisch. Gewoon beide pc's starten en dan even wachten totdat de pc's elkaar zien in Network Neigborhood (kan geloof ik 8 minuten tussen zitten, maar pak dan maar effe een kop koffie).

Greetz

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 15:36 schreef MisterSmith het volgende:
Netbeui is een protocol dat aanvankelijk voor windows netwerken werd gebruikt. Het voordeel is dat je het alleen maar hoeft te installeren en verder hoef je er niets aan in te stellen. Het nadeel is dat het protocol niet routeerbaar is en je kunt er bijv. ook niet mee het internet op ;-)
Maar om even te testen werkt het fantastisch. Gewoon beide pc's starten en dan even wachten totdat de pc's elkaar zien in Network Neigborhood (kan geloof ik 8 minuten tussen zitten, maar pak dan maar effe een kop koffie).

Greetz
15 mins... moest het ff kwijt :)
maar pingen naar je localhost (127.0.0.1) moet je altijd als eerste doen. >>> geen reply netwerkkaart kaduk.
verder is me niet duidelijk of je op naam pingt of op ip. lukt op naam niet probeer dan ff op ip.

werkgroep heeft hier overigens niks mee te maken

nog iets: niet toevallig een firewall draaien?
Pagina: 1