Toon posts:

Chello problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wegens het overlijden van mijn gewone pc mijn laptop maar eens tevoorschijn gehaald om hierop maar te internetten en zo... Alleen ik krijg het niet werkend...

Nu hebben ze mij verteld dat dit ook niet kan omdat chello een netwerk adres moet vrijgeven.. Dit wegens het gebruik van een andere netwerkkaart...

Aangezien Chello natuurlijk niet te bereiken is, heeft iemand andere ideeen hoe ik het op kan lossen??? Ik kan dus niet het indernet op.. pingen lukt en de enige webpage die ik te zien krijg is van chello dat ik problemen met mijn netwerk verbinding heb.. Ik heb overigens een verse installatie XP erop gezet.

//typo//

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Toch blijven bellen.

Verwijderd

overlijden, en niet leiden,

en voor de rest kijken sommige providers naar mac adressen van netwerkkaarten om een dhcp lease te geven, misschien alles statisch instellen? like gate-way, dns en ip adres?
is dit een oplossing?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
je kabelmodem is ge-end op die netwerkkaart die in je kapotte pc zit. Je moet Chello hiervoor hebben, deze kunnen vanaf afstand de modem vrijgeven voor een nieuwe netwerkkaart (MAC adres).

Verwijderd

... of je moet een PC zien te regelen waar je je oude netwerkkaart in kunt proppen

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 13:33

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Dat is vaag, ik heb ook een laptop en ik kan zo de chello kabelmodem van de gewone pc naar de laptop prikken, geen enkele probleem.

Heb zelfs 3 pc's via een hub aangesloten op de kabelmodem en dat werkt ook perfect :)

Verwijderd

ja, niemand schijnt hier echt duidelijk over te kunnen zijn.
Ik kan namelijk ook zo een andere netwerkaart gebruiken.
e'n m'n kameraad in dezelfde wijk van @home niet.

Vul je wel dezelfde pc_naam in? dat is bij @home wel van belang

Verwijderd

Ok. het zit zo.

Als men een 3com modem heeft kan men dat aansluiten waaraan men dat maar wil. heeft men een Terrayon wordt het wat moeilijker. het MAC adres modem wordt op Chello's Server gebonden aan de NIC netwerkkaart. om dit vrij te krijgen moet op de oude netwerkkaart vrijgegeven worden zodat het modem aan een nieuw NIC gebonden kan worden. als de oude netwerkkaart niet meer vrij te geven is moet de helpdesk dit voor je doen.

ik zou het ff voor je doen, maar m'n login is al verwijderd. UPC is traag in sommige dingen, zeeer snel in andere. :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 19 november 2001 16:54 schreef Chellosupport het volgende:
Ok. het zit zo.

Als men een 3com modem...blabla...
Een Com21 bedoel je..

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
3com modem?! Sinds wanneer plaatst chello deze?
Je bedoelt vast com21 .. ?
En <zucht> voor de zoveelste keer.... dit is per regio/kabelmodem/type/upc instelling afhankelijk...
Hier in regio rotterdam kan de ene persoon wel van nic veranderen zonder de hulp van upc/chello en de andere weer niet ... (tis tevens dezelfde regio en dus ook dezelfde com21 kabelmodem), dus rara, hoe verklaar je dat?

• Enforcer
  • Niet online
Tevens hebben ze ook nog in bepaalde regio's een soort van login procedure op het internet zelf om je mac-adres van je nic te 'flushen' en um daarna via een andere nic te laten connecten ...

Verwijderd

start -> uitvoeren -> winipcfg => adress vrijgeven -> vernieuwen? niet mogelijk?

ik heb zelf Terayon van kabelfoon en werkt perfect...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 19 november 2001 19:50 schreef jst2000c het volgende:
start -> uitvoeren -> winipcfg => adress vrijgeven -> vernieuwen? niet mogelijk?

ik heb zelf Terayon van kabelfoon en werkt perfect...
Nee dat werkt niet. Het MAC-adres van de netwerkkaart van zijn gewone pc staat geregistreerd bij Chello. Dat moet er eerst worden uitgeschopt. Dan kan hij op z'n laptop zo renewen en dan kan ie weer online. 't is allemaal geen probleem maar je moet wel ff het geduld opbrengen om in de wachtrij te staan. Het nummer is toch gratis tenslotte. Jammer dat je niet ff een andere pc hebt waar je de kaart in kunt stoppen. Dan kon je 'm daar even op vrijgeven.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 19 november 2001 19:50 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Tevens hebben ze ook nog in bepaalde regio's een soort van login procedure op het internet zelf om je mac-adres van je nic te 'flushen' en um daarna via een andere nic te laten connecten ...
Dat moet hij waarschijnlijk ook ja. Het uit het systeem schoppen van z'n oude mac-adres heeft 'Flushen'. De technische dienst doet dat in opdracht van de Chello Helpdesk.

Als je na het rebooten van je laptop dan een ip hebt met 10.x.x.x kun je naar de pagina genaamd APS (typ maar gewoon APS in als url, anders APSKABN001 (geloof ik). (ChelloSupport dat was 't adres toch?) Daar moet je ff een paar stappen doorlopen. Let op: Lokatiecode = postcode zonder letters. Klantnummer heb je ook nodig (staat wel op je rekening) en het mac-adres van je modem wordt ook nog gevraagd (12 cijferige code bij de streepjescode).

Als 't goed is heb je dan na een modemreset (ff uit 't stopcontact) en een reboot een 169.x.x.x adres. Dan kun je vrijgeven en vernieuwen en dan moet je een normaal adres hebben. Misschien heb je ook wel meteen een goed adres, had ik hier ook.

Verwijderd

wat is dat dan voor klote syteem? dat werkt toch helemaal niet??.. en weet iemand wat daar het nut van is dan? gaat je internet dan misschien sneller?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 19 november 2001 20:00 schreef jst2000c het volgende:
wat is dat dan voor klote syteem? dat werkt toch helemaal niet??.. en weet iemand wat daar het nut van is dan? gaat je internet dan misschien sneller?
Dat is geen klotesysteem. Dat heet een DHCP-server met beveiliging dat er maar 1 pc op Chello kan worden aangesloten. (dat die pc vervolgens router kan zijn terzijde, mag niet, maargoed)

Waarom vind je dat een klotesysteem? Als ik hier van netwerkkaart wissel hoef ik alleen de ouwe vrij te geven, nieuwe kaart er in en ff vernieuwen. Klaar is kees. En jah als je pc aan gort gaat heb je problemen, nix aan te doen. Kan UPC ook niks aan doen.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:47 schreef Master_of_HellSound het volgende:
3com modem?! Sinds wanneer plaatst chello deze?
Je bedoelt vast com21 .. ?
Op maandag 19 november 2001 19:46 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Een Com21 bedoel je..
bleh, sorry. klopt ja.

as for Rotterdam, etc. kan ik helaas niet veel zeggen aangezien ik voor de niet-Randstad regio's aan het werk was. is ook een Externe helpdesk (niet van UPC). dus ik kan niet kijken wat het zou kunnen zijn. helaas.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op dinsdag 20 november 2001 13:37 schreef Chellosupport het volgende:

[..]

[..]

bleh, sorry. klopt ja.

as for Rotterdam, etc. kan ik helaas niet veel zeggen aangezien ik voor de niet-Randstad regio's aan het werk was. is ook een Externe helpdesk (niet van UPC). dus ik kan niet kijken wat het zou kunnen zijn. helaas.
Hmm dat heb jij niet meer meegemaakt zeker :) SNT werkt niet meer voor UPC sinds een maandje of 2. Als de wachtrij nu te vol is krijgen klanten van een bandje te horen dat ze later maar terug moeten bellen..

Verwijderd

Linux op je laptop zetten :P en daarmee macadres van je oude kaart spoofen. Werkt perfect hier :)

• Enforcer
  • Niet online
De helpdesk is wel van UPC/Chello hoor (regio r'dam)... alleen de monteurs die het aan komen sluiten die worden ingehuurd door UPC (omdat UPC zelf niet hun handen wil vuil maken aan dat soort karweitjes).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef Master_of_HellSound het volgende:
De helpdesk is wel van UPC/Chello hoor (regio r'dam)... alleen de monteurs die het aan komen sluiten die worden ingehuurd door UPC (omdat UPC zelf niet hun handen wil vuil maken aan dat soort karweitjes).
Jawel, maar als de wachtrij te groot was (langer dan 40 sec) werden klanten doorgezet naar SNT in Groningen. Die handelden de telefoontjes af, noteerden alles en faxten dat naar ons toe. Als het weer rustig was handelden wij die faxen weer af. Slim he :) Maar SNT mag niet meer meedoen.

En over die monteurs: In Friesland hebben we eigen monteurs EN monteurs van een ander bedrijf.

• Enforcer
  • Niet online
In Rotterdam hebben ze dus installateurs ingehuurt door een extern bedrijf... alleen de monteurs voor de CAI aansluitingen komen van UPC uiteraard..

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op je pc met de chello verbinding:

Ga naar Start-> Run -> cmd(winNT) of command(win9x)

ipconfig /release (Met de netwerkkabel aangesloten.

Dit released je ip adres bij chello!

Dan op je laptop ipconfig /renew

(Wel weer releasen als je je pc weer wilt aansluiten!)

[/edit]
Ok...zie dus net dat je pc dood is!

Dan gaat dit dus niet! Hehe

[/edit]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Weird.
Ik had eerst Chello op m'n server, kreeg m'n ADSL, niks gereleased of zo. Gewoon, ipconfig /renew en ik had m'n ip gegevens voor adsl.
Later Chello ff op m'n laptop gegooid (die staat al standaart op dhcp) en ik kreeg gewoon zonder problemen een nieuw ip adres toegewezen (maar 't kan zijn, dat heb ik toen niet gekeken, dat de leasetime van m'n ouwe ip adres al verlopen was, waardoor ik sowieso opnieuw een ip adres toegewezen moest krijgen).
Maar ja blijkbaar werkt ipconfig /renew bij jou niet, dus denk ik dat er niks anders op zit dan Chello te blijven bellen...

Exact expert nodig?

Verwijderd

welk ip krijg je ?
post anders je chello-mail adress hier, dan check ik wel ff voor je :)
Pagina: 1