Toon posts:

Eisen en wensen voor een nieuwe HTML editor

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ohk, ik snap 'm. Mijn topic (HTML Editors) was gesloten, omdat ik aan 't spammen was (tja, duurde ff voordat ik FAQ gelezen had). Niet dat dit mijn bedoeling was, maar goed, de mening van de moderator mag ook best naar voren komen. En een conflict tussen notepad / WYSIWYG editors uitlokken was ook niet mijn bedoeling. Daar vroeg ik zelfs niet eens om. Wist ik veel dat er veel van die topics waren; ben nog maar een newb!

Dus sorry, zal het niet meer doen. Maar om maar ff verder te gaan met waar ik was: (Met ing._Buttje beantwoorden)
Door ing._Buttje - maandag 19 november 2001 10:17

kewl .. je bent er zelf 1 aan het programmeren .. of neem je de bestaande HTMLeditor en pas je die aan? (dat laatste mag niet zomaar lijkt mij)

Ik denk dat ik nog wel wat dingetjes zou kunnen bedenken .. maar hoeveel tijd/moeite ga en kun je er in steken? En heb je hulp of moet je 't allemaal in je uppie uit zien te vogelen?
Nee, helemaal van scratch. Zal naam en adres waar je 'm kan vinden niet noemen, maar je wil 'm toch niet zien, want je moet oppassen voor virussen! (Niet dat ik weet hoe je die maakt, maar dat ff terzijde)

Maar als mensen me dus willen helpen, hoor ik het graag. Zit nu aardig bezig in me eentje en dat schiet niet echt op. Als je toevallig nog kritiek/opmerkingen hebt, stuur maar naar mijn adres (die ik hier niet zal vermelden ;))

Bedankt voor het begrip (n.o.),
KtK

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt dat het front duidelijk topic titels op GoT hier toch wel een protestmars om zijn starten

"Als je de FAQ gelezen hebt dan weet je dat werving op GoT niet leuk wordt gevonden"

:)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:48 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat het front duidelijk topic titels op GoT hier toch wel een protestmars om zijn starten

"Als je de FAQ gelezen hebt dan weet je dat werving op GoT niet leuk wordt gevonden"

Doe ik dan helemaal niets meer goed???????

Zal dus niet meer aan werving doen, k...

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het ding maken doe je goed, is altijd leuk. Voor werving heb je altijd het ICQ bloempje, maar dan moet je wel weten of mensen er intresse in hebben.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik, hebben mensen interesse. En aan dat bloempie ga ik werken (Ben niet zo'n nerd dat ik dat uit mijn kop ken :p)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 19 november 2001 14:52 schreef Yellow het volgende:
Het ding maken doe je goed, is altijd leuk. Voor werving heb je altijd het ICQ bloempje, maar dan moet je wel weten of mensen er intresse in hebben.
Vind ik niet helemaal terecht. Een open-source project wordt door alle programmeurs hier op GoT op prijs gesteld. Het topic had alleen in [forum=14] gemoeten, maar dat heb ik al in [forum=26] gemeld.

Voor overige discussie over of dit topic wel of niet mag verwijs ik naar [forum=15]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Reeds aangestipt door Yellow wil ik hier nog even naar verwijzen:

[topic=231394/1/25]

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg ook niet of mensen mij wilden helpen, maar wat mensen van een HTML Editor verwachtten, dus niet programma technisch, maar wat je nodig hebt om HTML (=Webdesign & Graphics) te bewerken. Dus deze (en mijn vorige, waar jij over klaagde) topic staat wel op de goeie plek, volgens mij...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Ik heb niet het idee dat er nog mensen zitten te wachten op een nieuwe html-editor; de keuze is inmiddels ruim zat wat betreft de pakketten waarvoor betaald moet worden.
Op Tucows zul je daarnaast genoeg editors vinden van lager allooi die gratis zijn.

Ik zou zeggen: don't waste your time.(tenzij je echt geen kont te doen hebt)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 19 november 2001 14:57 schreef KtK het volgende:
Ik vroeg ook niet of mensen mij wilden helpen, maar wat mensen van een HTML Editor verwachtten, dus niet programma technisch, maar wat je nodig hebt om HTML (=Webdesign & Graphics) te bewerken. Dus deze (en mijn vorige, waar jij over klaagde) topic staat wel op de goeie plek, volgens mij...
Dan zeg ik: bouw homesite maar na, en maak hem volledig bug-free. :D ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 19 november 2001 14:57 schreef KtK het volgende:
Ik vroeg ook niet of mensen mij wilden helpen
Maar als mensen me dus willen helpen, hoor ik het graag. Zit nu aardig bezig in me eentje en dat schiet niet echt op.
Ik zit aan de koffie zonder sambuca ernaast maar volgens mij spreek je jezelf tegen.

Verder lijkt het mij persoonlijk nutteloos een HTML-editor te bouwen terwijl er daar al tientallen van zijn. Je mag hier best vragen om wat mensen al dan niet willen zien in een HTML-editor maar denk niet dat je programma ook maar iets zal toevoegen.

Je vorige topic is gesloten omdat het uitdraaide op een geneuzel over wie welke editor gebruikt. Daar hebben we er genoeg van. Als je nieuw bent dan is het zaak dat je in elk geval even de sticky-topics in W&G leest. En als je nog zin hebt de algemene FAQ.

Zoals groepen door de peoples, duidelijke topic-titels. En met duidelijk bedoel ik dan titels waar andere mensen ook op kunnen zoeken. Pas um dit maal voor je aan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat zijn weer reply's waar je wat aan hebt. Weet ik waar ik aan toe ben en zal ik dit deel van een (goed) forum weer verlaten voor een tijdje.

Laters

P.S. Ik heb écht geen kont te doen, dus jullie horen nog van me, ahum ;) (En ik hopelijk van jullie als iemand uitgekeken is op HomeSite (kan nog wel ff duren, denk ik))

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Op maandag 19 november 2001 14:50 schreef KtK het volgende:

[..]

Doe ik dan helemaal niets meer goed???????

Zal dus niet meer aan werving doen, k...
[FOK mode]
Best liev!
[/FOK mode]

Verwijderd

Topicstarter
[VoelMeGefoktMODE]
Beetje laat, maar jullie zijn er goed in hoor! ;)
[/VoelMeGefoktMODE]
(Hopelijk wordt het zo ook niet weer een dead-end topic, want da's niet goed voor me reputatie)

Ohja, bedankt voor het veranderen van topicnaam...

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

jij wil gaan concurreren met HomeSite?
Boeiend :P

ouwe meuk

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 19 november 2001 15:07 schreef KtK het volgende:
Kijk, dat zijn weer reply's waar je wat aan hebt. Weet ik waar ik aan toe ben en zal ik dit deel van een (goed) forum weer verlaten voor een tijdje.

Laters

P.S. Ik heb écht geen kont te doen, dus jullie horen nog van me, ahum ;) (En ik hopelijk van jullie als iemand uitgekeken is op HomeSite (kan nog wel ff duren, denk ik))
Ik zou het bijvoorbeeld wel interessant vinden om je zooi hier en daar een beetje door te testen. Dat vind ik wel lollig.

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:05 schreef OzBoz het volgende:

Ik zit aan de koffie zonder sambuca ernaast maar volgens mij spreek je jezelf tegen.
Dan moet meneer de moderator toch nog ff die gelockde topic nalezen en dan zien dat er eerder door iemand werd gevraagd of ik hulp nodig had ;)

En testen is niets mis mee, hoe wil je 't hebben?

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op maandag 19 november 2001 15:10 verblijdde KtK ons met het volgende:
(Hopelijk wordt het zo ook niet weer een dead-end topic, want da's niet goed voor me reputatie)
Welke reputatie?

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
Die ene die nu een beetje omlaag gaat...

Trouwens, dit wordt dus wel een doodlopende topic

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 15:17 schreef KtK het volgende:
Die ene die nu een beetje omlaag gaat...

Trouwens, dit wordt dus wel een doodlopende topic
Je had hem beter even s'avonds kunnen posten dan zijn er iets meer tweakertjes online. (Gewoon rustig afwachten)

Zoals al eerder opgemerkt zijn er al honderden HTML editors van heel simpel tot complex denk hierbij aan Hoddog, Hotmetal, Dreamweaver enz... Als jij in je uppie iets wil maken wat hierbij in de buurt komt dan moet je eerst onderzoeken welke features van al die pakketen goed of juist slecht zijn en die dan combineren.

Ik werk zelf met HotDog en dat gaat prima... ik mis alleen de preview optie (in het prog zelf) en een goede CSS editor.

Ik neem aan dat je in VB bezig bent ?

• drm

drm

f0pc0dert

Op maandag 19 november 2001 15:15 schreef waxle het volgende:
Welke reputatie?
reputatie 2come ;)
Op maandag 19 november 2001 15:15 schreef KtK het volgende:
En testen is niets mis mee, hoe wil je 't hebben?
Zeg maar wat je getest wilt hebben :7
Wat voor taal / compiler / platform hebben we 't over?

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Een goede JavaScript (en PHP) syntax-checker.
Een custom-wordlist (naast de reserved-wordlist) voor syntax-highlighting.

Verwijderd

Ik hoop dat je en tijd teveel hebt en goede programmeer ervaring.
Zoiets als Homesite heeft ook niet iemand in zijn eentje gemaakt.

Maar mijn zegen heb je ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? vind een editor zonder poespas, met ingebouwde referece, goede syntaxhighlighting, weinig kleurtjes, en volledig aan te passen ideaal.

Oh ja..hij moet niet crashen..ftp mogelijkheid hoeft niet, design-tab hoeft niet, langzaam file-explorer hoeft niet, veel te veel functies die je nooit gebruikt hoeft ook niet.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 21:11 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? vind een editor zonder poespas, met ingebouwde referece, goede syntaxhighlighting, weinig kleurtjes, en volledig aan te passen ideaal.

Oh ja..hij moet niet crashen..ftp mogelijkheid hoeft niet, design-tab hoeft niet, langzaam file-explorer hoeft niet, veel te veel functies die je nooit gebruikt hoeft ook niet.

ik vind de ingebouwde FTP in Dreamweaver heel handig. Bestandje aanpassen, en in hetzelfde venster een knopje "upload dit ff". Hops, het staat op de server.

Wat ik zou verbeteren aan de FTP van DW: keuze tussen ASCII en BINARY uploaden (je kan dat zogezegd aanpassen, maar dat werkt niet bij mij.) En ook ingebouwde CHMOD mogelijkheid (nu is dat met een plugin)

Voor de editor zelf: uitbreidbaar is heel belangrijk.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 19 november 2001 21:20 schreef Jppr het volgende:
ik vind de ingebouwde FTP in Dreamweaver heel handig....

Wat ik zou verbeteren aan de FTP van DW: keuze tussen ASCII en BINARY uploaden (je kan dat zogezegd aanpassen, maar dat werkt niet bij mij.) En ook ingebouwde CHMOD mogelijkheid (nu is dat met een plugin)
* oh,when? beschouwt DreamWeaver nu niet echt als een HTML Editor ;)

</flamewar alert>

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lieve mensen.. dingen die getest moeten worden enzo, doe dat even via email.. of ICQ of MSN.. maar laten we het in dit topic nog een beetje op niveau houden. Oh,when, jammer van die laatste opmerking ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 19 november 2001 22:30 schreef OzBoz het volgende:
...Oh,when, jammer van die laatste opmerking ;)
kheb toch gelijk??

>:) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ohk, ik weet zo ongeveer wat nodig is. Een ImageMap Editor vind ik zelf ook wel handig, of wordt dat 'tegenwoordig' niet meer gebruikt?

En om nog ff wat andere vragen te beantwoorden, die eigenlijk niet bij dit forum horen, ja, ik programmeer in Visual Basic. En dingen als (niet echt goede) syntax highlighting, FTP Upload, je eigen plug-ins schrijven (in Notepad ;)), niet te veel poes pas/kleurtjes, aardig aanpasbaar, CSS Editor, IMap Editor, JavaScript Editor (geen validator, maar ben nog bezig), sjablonen, projecten, eigen code aan elke tag toevoegen, enz. zitten er allemaal in. Maar ik zal nu ff stoppen met reclame maken, want dat wordt niet op prijs gesteld hier en nu lijkt het net of ik mezelf nog al goed vind (té makkelijk om af te zeiken) :P

Dus als je meer wilt weten, volg de tip van de moderator op, mijn ICQ dinges staat hier ergens.
Pagina: 1