ICMP network unreachable

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bij het openen van sommige pagina's krijg ik de volgende melding:

Proxy Reports:
10051 ICMP network is unreachable

--------------------------------------------------------------------------------

An error occurred while trying to retrieve your URL.
This error could have been caused by:

ik gebruik internet explorer 6 op een windows 2000 systeem. Ik zit in een domein met een windows nt4 domain controller. Daar draait MS Proxy....

ik heb het onderandere bij Hotmail, maar ook als ik bij de compaq site 10 upgrades van win2k naar winXP probeert te bestellen :(

iemand een ID?
JA ik heb de search gebruikt, maar kon hier nix over vinden. Alleen maar over dat ICMP een of ander soort PING was ofzo :?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Waarschijnlijk kun je niet 'Secure' surfen. SSH enzo. Probeer eens te rommelen met de security opties in IE6.

• NiaX
  • Niet online
zelfs als ik de security opties op het allerlaagste zet dan krijg ik die melding nog steeeds...

• Arnout
Misschien is de proxy [bewust] niet daarvoor geconfigureerd.

• NiaX
  • Niet online
als dat zo is, hoe kan ik dat dan op de proxyserver aanpassen?

• NiaX
  • Niet online
proxy 2.0 ofzow

• NiaX
  • Niet online
heb al gezocht op de technet site van microsoft, maar daar kan ik ook weinig vinden

• NiaX
  • Niet online
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( v

• NiaX
  • Niet online
is er niemand die mij kan/wil helpen :'(

• Arnout
Op dinsdag 20 november 2001 11:38 schreef NiaX het volgende:
is er niemand die mij kan/wil helpen :'(
Misschien een tip: als je zovaak een topic schopt, krijg je nog minder reactie. Tevens zou je subtiel kunnen kicken door bijv. _alle_ informatie te geven die je hebt, en niet ofzow te gebruiken. :)

• NiaX
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 11:40 schreef MetHod het volgende:

[..]

Misschien een tip: als je zovaak een topic schopt, krijg je nog minder reactie. Tevens zou je subtiel kunnen kicken door bijv. _alle_ informatie te geven die je hebt, en niet ofzow te gebruiken. :)
elke informatie wil je hebben dan?

• NiaX
  • Niet online
op de ms technet site(die is vernieuwd trouwens) vond ik dit:
1.02) Does PING work through Proxy server?

No, ping uses the ICMP protocol to communicate. Proxy only supports TCP and UDP packets. Ping will resolve the DNS name but go no further as in the example below:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 20 november 2001 12:41 schreef NiaX het volgende:

[..]

elke informatie wil je hebben dan?
Idd, elke informatie zou perfect zijn. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik krijg ook de zelfde error en het is alleen bij 1 site.

Op mijn werk kan ik via het netwerk internetten. Ik heb toegang tot alle sites. Sinds ma (7-10-02) kom niet meer op een bepaalde site, terwijl dat ik dat de zo nog wel kon.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- leeg maken van de tmp internet files
- beveiliging op laag zetten
- lan instellingen
- opties van het tabblad "advanced" aan/uitzetten
- java (vm) opnieuw geinstalleerd
- java opties verandert

Maar het helpt allemaal niet.

Screenshot van de error: http://members.tripodnet.nl/UltimateSSJ/image/Saiyanforum_onbereikbaar.jpg

Help me, someone.... plaese!!

Bij voorbaat dank.

In the end nothing really matters.

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
Is er niemand die mij kan helpen? :? Please.

In the end nothing really matters.

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien een goed idee om even uit te leggen wat een ICMP-pakket eigenlijk is? Dat weet ook niemand volgens mij.

Als er op een machine een pakket binnenkomt wat groter is dan verwacht, wordt een ICMP-pakket teruggestuurd. Dat ICMP-pakket wil de bron-pc dus vertellen: "Je stuurt een veel te groot pakket op! Kun je het nogmaals sturen en dan in kleinere stukjes? Dan past het tenminste in mijn buffer!"

Weerhoud je firewall er dus NOOIT van om ICMP-pakketten te versturen, want als er geen ICMP-pakketten terug mogen worden verstuurd, mis je soms pakketten, omdat de bron-pc ervanuit gaat dat de pakketten zonder problemen arriveren!

Affijn... dat was het weer voor vandaag. Nu mogen jullie weer in de zandbak spelen :P ;)

Maareh misschien wordt die foutmelding dus veroorzaakt door een firewall probleem? Bij jou op je pc of bij die ander?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op vrijdag 11 januari 2002 03:09 schreef GerbenW het volgende:
Misschien een goed idee om even uit te leggen wat een ICMP-pakket eigenlijk is? Dat weet ook niemand volgens mij.

Als er op een machine een pakket binnenkomt wat groter is dan verwacht, wordt een ICMP-pakket teruggestuurd. Dat ICMP-pakket wil de bron-pc dus vertellen: "Je stuurt een veel te groot pakket op! Kun je het nogmaals sturen en dan in kleinere stukjes? Dan past het tenminste in mijn buffer!"
Wat een flauwekul zeg. ICMP is het protocol wat zorgt voor feedback bij communicatie over IP. IP heeft daar zelf geen voorzieningen voor. Er zijn een aantal (lees: 11 volgens rfc792, meer door opvolgende rfc's) ICMP-types, waar per type ook nog eens onderscheid gemaakt wordt in codes.

De packets die de proxy blijkbaar krijgt zijn ICMP destination unreachable (type 3 dus), code 'network' (0). Dat wil dus zeggen dat er ergens tussen de proxy en de eindbestemming een router staat die niet weet wattie met die packets aan moet, aangezien hij het netwerk niet kent. Die stuurt dus een ICMP-pakketje terug, zodat de eindgebruiker dat ook weet.

Zie ook: http://www.faqs.org/rfcs/rfc792.html
Pagina: 1