KT133a met Athlon 266 Mhz FSB?

Pagina: 1
Acties:

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Hoi.

Kunnen in principe alle Athlons 266 Mhz FSB op een KT133a bordje? Ik heb op dit moment namelijk een MSI K7T Pro2 en daar gaan alleen processoren met 200 Mhz FSB op (voor zover ik weet). Ik wilde op de HCC gaan kijken voor 1+ Ghz Athlons die op 200 Mhz FSB draaien, maar volgens mij zijn die niet echt makkelijk aan te komen...

Mijn huidige systeem is als volgt:

Ahtlon 800 Mhz (200 Mhz FSB)
MSI K7T Pro2 (200 Mhz FSB)
768 MB SDRAM (133 Mhz)

Ik wil er een 1+ Ghz Athlon opprikken, maar als die alleen op 266 Mhz FSB te krijgen zijn, kan ik volgens mij het beste mijn moederbord vervangen door een KT133a chipset bord, of niet?

Ik heb op dit moment nog geen behoefte aan DDR, omdat ik tzt een compleet nieuw systeem ga kopen. Ik wil nu gewoon mijn PC nog wat extra levensjaren inblazen.

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 19 november 2001 14:34 schreef Alantin het volgende:
Kunnen in principe alle Athlons 266 Mhz FSB op een KT133a bordje?
De Thunderbirds (Athlon) en Spitfires (Duron) wel ja.
Ik wilde op de HCC gaan kijken voor 1+ Ghz Athlons die op 200 Mhz FSB draaien, maar volgens mij zijn die niet echt makkelijk aan te komen...
Die zijn we te krijgen hoor: www.tweakers.net/pricewatch
Gistron verkoopt geloof ik nog 1400MHz met 200MHz FSB.
Ik wil er een 1+ Ghz Athlon opprikken, maar als die alleen op 266 Mhz FSB te krijgen zijn, kan ik volgens mij het beste mijn moederbord vervangen door een KT133a chipset bord, of niet?
[search=unlocken potlood]
Een nieuw mainboard is waarschijnlijk onnodig.
CPU unlocken (en als je mainboard het ondersteunt) de multiplier verhogen :) Check wel even wat voor kloksnelheden je BIOS ondersteunt en er zal wel een update te krijgen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad gewoon unlocken, en de multiplier goed instellen.. Dit gaat zeker werken op de MSI k7t pro 2..

(266FSB draaien gaat inderdaad niet lukken, maar om daar nu een nieuw moederbord voor te kopen.....)

Alleen de 1400 voor de 266 bus gaat niet lukken op dit bordje.. de maximale multiplier is namelijk 13x.. Hou daar dus rekening mee!

succes!