Toon posts:

Aparte adjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v.

[topic=325119/1/25]
Wat is nu het tussen de GoT-crew en de T.net-crew?
Het belangrijkste is dat GoT mensen niets (OK, vrijwel niets... ) te zeggen hebben over T.net gerelateerde zaken. (M.u.v. Daniel Kegel, Floris Diemel, Femme en Kees die wel een rode nick hebben, maar ook voor T.net veel doen.)

En uiteraard geldt dat andersom ook, de T.net mensen hebben (vrijwel) niets te zeggen over GoT gerelateerde zaken. (Alles wat met dit forum zelf te maken heeft.)

Het komt er dus simpelweg op neer dat elk GoT gerelateerd probleem opgelost dient te worden door iemand met een rode nick en dat de user in principe alleen naar die personen moet "luisteren" (als iemand daar met een blauwe nick wat zegt, kan je er in principe van uit gaan dat dat op "persoonlijke titel is")

En als er een T.net gerelateerd probleem is, dient dat opgelost te worden door iemand met een blauwe nick. (En kan je ervanuit gaan dat een persoon met een rode nick (de uitzonderingen daargelaten) er in principe op persoonlijke titel reageren.)
Is het niet verstandiger om twee "Lieve adjes" fora aan te maken. Eentje voor T.net crew, en eentje voor GoT crew? Nu lopen topics door mekaar en dit zorgt voor wat verwarring.

Verder (en dit heb ik ook al aan GaMeOvEr gemeld) zou het misschien ook mooier zijn om T.net crew alleen T.new crew "te laten zijn" binnnen hun fora. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ookal legt dit stukje duidelijk uit wie wat waar over te zeggen heeft. Toch zal er nog veel verwarring optreden. Maar dit zal wel een probleem worden omdat de software niet/nauwlijks geupdate zal worden.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 14:34 schreef Zef het volgende:
N.a.v.

[topic=325119/1/25]
[..]

Verder (en dit heb ik ook al aan GaMeOvEr gemeld) zou het misschien ook mooier zijn om T.net crew alleen T.new crew "te laten zijn" binnnen hun fora. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ookal legt dit stukje duidelijk uit wie wat waar over te zeggen heeft. Toch zal er nog veel verwarring optreden. Maar dit zal wel een probleem worden omdat de software niet/nauwlijks geupdate zal worden.
Ik denk dat het een beetje een onwerkbare situatie is. Ook niet echt nodig volgens mij. Trouwens als een Got-Crewmember iets op persoonlijke titel post in bv. de Huiskamer, moet zijn kleur dan ook uit? En buiten dat is het inderdaad ook nog eens moeilijk te implementeren in Topix.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op maandag 19 november 2001 14:34 schreef Zef het volgende:
N.a.v.

[topic=325119/1/25]
[..]

Is het niet verstandiger om twee "Lieve adjes" fora aan te maken. Eentje voor T.net crew, en eentje voor GoT crew? Nu lopen topics door mekaar en dit zorgt voor wat verwarring.
Eén van de T.net crewleden stelde dit vanmorgen ook al voor, ik heb toen aangegeven dit wel een goed plan te vinden. Ik ben echter niet de persoon die dergelijke beslissingen maakt, dus de rest van de crew moet het hier wel mee eens zijn zegmaar. :)
Verder (en dit heb ik ook al aan GaMeOvEr gemeld) zou het misschien ook mooier zijn om T.net crew alleen T.new crew "te laten zijn" binnnen hun fora. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Jup, dat begrijp ik.
Ook al legt dit stukje duidelijk uit wie wat waar over te zeggen heeft. Toch zal er nog veel verwarring optreden. Maar dit zal wel een probleem worden omdat de software niet/nauwlijks geupdate zal worden.
Ik weet niet in hoeverre dit een probleem is, daar kan ik dus geen uitspraken over doen.

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op maandag 19 november 2001 14:39 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Ik denk dat het een beetje een onwerkbare situatie is. Ook niet echt nodig volgens mij. Trouwens als een Got-Crewmember iets op persoonlijke titel post in bv. de Huiskamer, moet zijn kleur dan ook uit?
Ik denk van niet, je bent crew of je bent het niet, GoT-crew zal dan ook altijd met een kleurtje rondlopen, puur omdat het dan duidelijker is dat die persoon ook daadwerkelijk iets te melden heeft.
En buiten dat is het inderdaad ook nog eens moeilijk te implementeren in Topix.
Oh is dat zo? Leg uit.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:39 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Ik denk dat het een beetje een onwerkbare situatie is. Ook niet echt nodig volgens mij. Trouwens als een Got-Crewmember iets op persoonlijke titel post in bv. de Huiskamer, moet zijn kleur dan ook uit?
Nee, want ze zijn daar in functie. (HK wordt toch door alle mods gemod?) Qua "eerlijkheid" zou een modje alleen modje moet "zijn" (met titel dus) in de fora waar hij/zij mod is + LA. Maar het lijkt me sterk dat dat uitgevoerd zal worden.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

ook naar aanleiding van het topic in MF :)
Wat is Femme dan :? die is rood :P Femme zo dan een andere kleur moeten hebben >:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:41 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]

Oh is dat zo? Leg uit.
Ik denk het ook. Ik _denk_ dat Topix automatisch een titel aan een username hangt onafhankelijk van waar de post staat. Dus zoiets zou dan ingebouwd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:43 schreef gellie het volgende:
ook naar aanleiding van het topic in MF :)
Wat is Femme dan :? die is rood :P Femme zo dan een andere kleur moeten hebben >:)
Staat er toch? GoT + T.net crew. (bij de uitzonderingen). Het verhaal van ACM is wel duidelijk, maar de praktijk wijst uit dat niet iedereen dit verhaal altijd in z'n achterhoofd heeft.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 19 november 2001 14:43 schreef Zef het volgende:

[..]
HK wordt toch door alle mods gemod?
Nou ik kan iig niet modden in de HK ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:49 schreef wasigh het volgende:

[..]

Nou ik kan iig niet modden in de HK ;)
Alle mods (behalve Wasigh) kunnen toch modden in de HK? >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 19 november 2001 14:51 schreef Zef het volgende:

Alle mods (behalve Wasigh) kunnen toch modden in de HK? >:)
Nee hoor, de forummod, GC HGM's, Adjes en Globals kunnen er modden, de rest niet. :)

Maar dat hele kleur gebeuren, dat een mod alleen een gekleurde nick heeft in zijn forum(s) is onhaalbaar en ook niet gewenst. In LA heeft namelijk iedereen wat in te brengen.

Het is ook niet bedoelt om te laten zien wie waar wat in te brengen heeft, maar puur een stuk herkenbaarheid, dus losstaand van een stuk zeggenschap wat een bepaalde mod wel/niet heeft.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 14:54 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Nee hoor, de forummod, GC HGM's, Adjes en Globals kunnen er modden, de rest niet. :)
ok
Maar dat hele kleur gebeuren, dat een mod alleen een gekleurde nick heeft in zijn forum(s) is onhaalbaar en ook niet gewenst. In LA heeft namelijk iedereen wat in te brengen.
Op maandag 19 november 2001 14:43 schreef Zef het volgende:

[..]

Nee, want ze zijn daar in functie. (HK wordt toch door alle mods gemod?) Qua "eerlijkheid" zou een modje alleen modje moet "zijn" (met titel dus) in de fora waar hij/zij mod is + LA. Maar het lijkt me sterk dat dat uitgevoerd zal worden.
:)
Het is ook niet bedoelt om te laten zien wie waar wat in te brengen heeft, maar puur een stuk herkenbaarheid, dus losstaand van een stuk zeggenschap wat een bepaalde mod wel/niet heeft.
Maar goed, ik begrijp je punt :)

Verwijderd

Ik denk van niet, je bent crew of je bent het niet, GoT-crew zal dan ook altijd met een kleurtje rondlopen, puur omdat het dan duidelijker is dat die persoon ook daadwerkelijk iets te melden heeft.
Ook al is het op persoonlijke titel? Toch een beetje selectief beleid.
Oh is dat zo? Leg uit.
Daar ging ik eigenlijk vanuit. Misschien is dat niet het geval, als er toch zoveel steun voor is: zet "het" dan aan.

Of pas de status van ons aan if not [T.Net] in de topic-titel staat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Oh is dat zo? Leg uit.
En als ik je zeg dat dat moeilijk te implementeren is? :P
Op maandag 19 november 2001 14:58 schreef RenevdVeen het volgende:
Daar ging ik eigenlijk vanuit. Misschien is dat niet het geval, als er toch zoveel steun voor is: zet "het" dan aan.

Per topic is het vrijwel onmogelijk (tenminste in de huidige situatie).
Per forum is het ook niet echt haalbaar, bij mijn weten kan het iig niet per forum ingesteld worden.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 19 november 2001 14:58 schreef RenevdVeen het volgende:

Ook al is het op persoonlijke titel? Toch een beetje selectief beleid.
Het is geen selectief beleid. Er staat crew achter je naam, wat je ook post, wanneer je het ook post. Ook al zet je erbij : "Wat ik nu ga zeggen is op persoonlijke titel, dus niet als crew-member."

Mensen zien crew staan, dus het is een crew reactie. (Voor het overgrote deel) Ook al zien ze het wel als een persoonlijke reactie, dan kan het nog steeds een persoonlijke mening zijn van een crewmember waar ze het niet mee eens zijn, of lomp verwoord vinden.
Dat gaat niet lukken voordat we onze eigen forum-software hebben.

Aannames zijn fataal.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 19 november 2001 15:08 schreef GaMeOvEr het volgende:

Los van of het wenselijk is..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 19 november 2001 15:14 schreef wasigh het volgende:

Los van of het wenselijk is..
Euh, ja, ook dat. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

[..]

Het is geen selectief beleid. Er staat crew achter je naam, wat je ook post, wanneer je het ook post. Ook al zet je erbij : "Wat ik nu ga zeggen is op persoonlijke titel, dus niet als crew-member."
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel dat het bij T.Net personen dan wel gebeurt en bij Gotters niet. Ik weet wel dat zij minder vaak als "user" reageren maar in die zin is het selectief.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[..]
Mensen zien crew staan, dus het is een crew reactie. (Voor het overgrote deel) Ook al zien ze het wel als een persoonlijke reactie, dan kan het nog steeds een persoonlijke mening zijn van een crewmember waar ze het niet mee eens zijn, of lomp verwoord vinden.
[..]

't is jammer dat crewleden op deze manier hun eigen mening in een keurslijf plaatsen. Zover had het niet hoeven komen. Een mod met een eigen mening is toch een user tussen de users. ;(

Kan overigens die Tnet-status niet weggehaald worden? Het levert eik alleen maar gezeik op. Een Tnet-Crew heeft dientengevolge alleen maar extra censuur op zijn mening terwijl er geen enkele reden is om Tnet-Crew op GoT herkenbaar te maken.
Sterker nog, Tnet-Crew is niet zo getrained in nuance als GoTcrew, terwijl wel dezelfde vorm van tact verwacht wordt.

Verwijderd

Kunnen de aparte adjes misschien ook de correcte
Nederlandse spelling in de topic-titel doorvoeren?

Dank u ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 19 november 2001 15:53 schreef ecteinascidin het volgende:

't is jammer dat crewleden op deze manier hun eigen mening in een keurslijf plaatsen. Zover had het niet hoeven komen. Een mod met een eigen mening is toch een user tussen de users. ;(
Nee, ik plaats niet mijn eigen mening in een keurslijf. Het is een conclusie die ik getrokken heb door hier op GoT te zijn en te zien hoe mensen reageren.

Geloof me, ik zie het ook graag anders, maar dat is helaas niet de realiteit.
Kan overigens die Tnet-status niet weggehaald worden? Het levert eik alleen maar gezeik op. Een Tnet-Crew heeft dientengevolge alleen maar extra censuur op zijn mening terwijl er geen enkele reden is om Tnet-Crew op GoT herkenbaar te maken.
Sterker nog, Tnet-Crew is niet zo getrained in nuance als GoTcrew, terwijl wel dezelfde vorm van tact verwacht wordt.
Het is ingevoerd op verzoek van de T.net crew. Wij (GoT-crew) hebben het absoluut niet als verplichting gesteld.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topictitel verherverbeterd. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:57 schreef deMatthijs het volgende:
Kunnen de aparte adjes misschien ook de correcte
Nederlandse spelling in de topic-titel doorvoeren?

Dank u ;)
Oepsie :o

*schaam* *schaam*

Verwijderd

Ik heb ook wel is aan "dit" gedacht maar ik vraag me af of het dan een rotzooitje wordt. GOTO dit

"dit"
Ervaren users die actief bijdrage aan de kwaliteit van de topics, hun ervaring hierin meebrengen, en behulpzamer zijn dan gemiddelde users "belonen" met een status om tn.net de waardering jegens de user aan te geven.

Hiermee bedoel ik dan eigenlijk de users die alom bekend zijn in hun forum vanwege hun kennis m.b.t. het forumonderwerp en hier dagelijks mensen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg je vast klachten over vriendjes politiek ed

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:16 schreef Zef het volgende:
Dan krijg je vast klachten over vriendjes politiek ed
Nee met zoiets niet, je zou het wel verwachten, maar diegene die worden vereerd zijn juist bekende en gewaardeerde personen in dat forum. Ze hebben geen rechten als de mods, maar krijgen net dat beetje waardering dat ze hebben verdiend voor hun vele uren werk voor anderen.

Er zijn meerdere fora die dit doen, en het forum van Anandtech biedt deze optie ook. Moraal is gewoon dat een user wordt gewaardeerd voor wat die doet.

Het hoeft meer echt een heel klein detail te zijn. Bedoeld echt voor die user om te laten merken dat hij/zij gewaardeerd wordt. bijv...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gifDoor Username - maandag 19 november 2001 16:22
[afbeelding van klein diamantje]Door Username - maandag 19 november 2001 16:22

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lijkt me een strak plan :)

Nadeel is dat je Topix-code moet wijzigen ;(.

Verwijderd

Topicstarter
Is iets om in het achterhoofd te houden zodra er een oplossing is gevonden voor het Topix probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Adjes bedankt! :P

[topic=326903/1/25]
Pagina: 1