Toon posts:

2x ethernetkaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort 2 ethernetkaarten in mijn pc. 1 voor adsl en 1 voor een pc. Als ik kaart A aanzet werkt het goed. Idem met kaart B. Echter als ik ze beide aanzet, loopt het geheel vast en het ik geen Ethernetkaart meer. De pc doet het nog wel, maar het netwerk niet.

Ik vermoed dus dat twee ethernetkaarten (sitecom) teveel is. Of zou je dit kunnen instellen (irq).

Als ik nu een hub koop, is dan het probleem over denken jullie. Want volgens mij heb ik dan nog maar 1 ethernetkaart nodig zowel in pc A als PC B.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:46
als ik ze beide aanzet, loopt het geheel vast
Dat eerste komt waarschijnlijk door een IRQ conflictje. Kijk even in apparaatbeheer hoe ze staan. Staat ze hetzelfde, doe er dan eentje in een ander PCI slot. Moet werken.
en het ik geen Ethernetkaart meer.
das knap, hij verdwijnt! :D :P
Als ik nu een hub koop, is dan het probleem over denken jullie. Want volgens mij heb ik dan nog maar 1 ethernetkaart nodig zowel in pc A als PC B.
Dat is niet zo. Er is altijd 1 pc nodig die het internetverkeer deelt en dus heb je in die pc twee netwerkkaarten nodig. (Ja je modem kan ook als die pc fungeren, maar dat is niet aan te raden voor mensen die 2 ethernetkaartjes niet werkend krijgen :P )

Verwijderd

Topicstarter
Dezelfde netwerkkaarten in een andere pc en het werkt perfect. Dus op mijn kg7 werkt het gewoon niet.

Zou het aan de sblive kunnen liggen?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

snoei

kabels... :D

zoals al eerder iemand zei: gewoon ff wisselen van pci-slot

Verwijderd

Gebruik je toevallig windows 98?

Wisselen van PCI sloten wil nog wel eens helpen, win2000 is stukken beter met 2 netwerkkaarten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle pci sloten geprobeerd, maar het ging niet. Misschien dat het te maken heeft met sblive. Trouwens ik gebruikt xp prof.
Pagina: 1