Ik heb het volgende zeer vreemde probleem. 1 week geleden heb ik een deskjet 940c voor mn vriendin haar iMac. Als ik de drivers geinstallerd heb en in de kiezer de 940c kies ziet de mac deze netjes op de USB poort. Vervolgens begint het systeem desktop printer icoontjes aan te maken. Ongeveer 1 per 3 seconden. Gevolg is dat na een kwartier de desktop vol staat met desktop printers maar in bijvoorbeeld simple text kan ik nog steeds niet printen. Hier krijg ik de melding dat er geen printer geinstalleerd is. Even verdere specs: systeem MacOS 9.2 de deskjet is rechtstreeks aangesloten op usb poort in de imac. Ik dacht eerst omdat het via een usb hub aangesloten was dat die de fout veroorzaakte. Ik heb tevens al de search gebruikt en bij apple en hp gezocht maar helaas.
gheheh dat is wel apart 
pleur je preferences eens weg? (System Folder/Preferences)
pleur je preferences eens weg? (System Folder/Preferences)
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Dat ga ik inderdaad eens proberen. Maar dan vanmiddag want ik ben nu op mn werk.
Werkt dus ook niet. Wel prefs weggegooid. Heb dan het probleem niet meer maar kan dan nog steeds niet printen. Foutmelding geen printer gekozen. HELP!!!!
Op mn win2000 servertje werkt het perfect dus printer zelf is ok.
Op mn win2000 servertje werkt het perfect dus printer zelf is ok.
Verwijderd
heb je ATM en/of Suitcase geinstalleerd staan ?
bij suitcase: zet een extra spatie voor _alle_ suitcase extenties, zodat deze eerder laden dan atm...
dit probleem komt vaak voor.. suitcase en atm gaan niet goed samen
bij suitcase: zet een extra spatie voor _alle_ suitcase extenties, zodat deze eerder laden dan atm...
dit probleem komt vaak voor.. suitcase en atm gaan niet goed samen
Dat is inderdaad het geval. suitcase en atm staan beide geinstalleerd. Dat ga ik morgen even proberen. Helaas vandaag werken to 22:30 en morgenochtend examen unix. Maar hoe bedoel je extra spaties voor de extenties zetten?
Verwijderd
open de macintosh hd
open de map 'systeemmap'
open de map 'extenties'
ga naar t menu 'weergave' of 'view'
kies daar 'lijst' of 'list'
bovenin t venster staat 'naam, bewerkingsdatum, grootte, type', klik daar op Naam
dan zoek je in die lijst met extenties op alles wat t woord 'suitcase' bevat. je klinkt enkelmaal op de extentie, wacht heel even tot de naam veranderd kan worden, en zet er dan een spatie voor.
dan herstarten, en kijken of t probleem verholpen is.
zo niet -> probeer dan de MenuFonts extentie eens helemaal uit te schakelen...
ik geloof trouwens dat de MenuFonts extentie gewoon 'MenuFonts' heet, en niet 'Suitcase MenuFonts' maar daar moet je zelf even op zoeken.
open de map 'systeemmap'
open de map 'extenties'
ga naar t menu 'weergave' of 'view'
kies daar 'lijst' of 'list'
bovenin t venster staat 'naam, bewerkingsdatum, grootte, type', klik daar op Naam
dan zoek je in die lijst met extenties op alles wat t woord 'suitcase' bevat. je klinkt enkelmaal op de extentie, wacht heel even tot de naam veranderd kan worden, en zet er dan een spatie voor.
dan herstarten, en kijken of t probleem verholpen is.
zo niet -> probeer dan de MenuFonts extentie eens helemaal uit te schakelen...
ik geloof trouwens dat de MenuFonts extentie gewoon 'MenuFonts' heet, en niet 'Suitcase MenuFonts' maar daar moet je zelf even op zoeken.
Muchos gracias hombre,
Er zijn maar weinig Mac users die op GoT posten. Hier heb ik echt wel wat aan denk ik. Maar helaas kan ik het morgen pas uittesten. Maar nogmaals thanx.
Er zijn maar weinig Mac users die op GoT posten. Hier heb ik echt wel wat aan denk ik. Maar helaas kan ik het morgen pas uittesten. Maar nogmaals thanx.
Mac is heilig.
Succes met je printer, als dit alles nog niet werkt ff een schone systeemmap installeren, en dan allereerst de printer installeren
Succes met je printer, als dit alles nog niet werkt ff een schone systeemmap installeren, en dan allereerst de printer installeren
Verwijderd
voor je een clean install doet, beter eerst ff t volgende doen;Op dinsdag 20 november 2001 20:20 schreef Cornholio2001 het volgende:
Mac is heilig.
Apple Menu -> Regelpanelen -> Extentiebeheer
bij 'geselecteerde set' kies 'MacOS 9.x Alles' sluit t venster, herstart, en reinstall de printer drivers, doet je printer t dan nog niet -> clean install doen
Het was Suitcase 9!! Op een of andere manier heeft Macos 9.2 intern een behoorlijk conflict met Suitcase 9. Dus alles van Suitcase eraf en meteen werken! Yes, eindelijk.
Meteen een testprintje van HP gemaakt en dat ziet er fantasties uit. Mag ik iedereen hartelijk danken voor zn inzet. Ik ben weer een hoop te weten gekomen.
Meteen een testprintje van HP gemaakt en dat ziet er fantasties uit. Mag ik iedereen hartelijk danken voor zn inzet. Ik ben weer een hoop te weten gekomen.
Verwijderd
hang maar boven je bedYes, eindelijk.
Meteen een testprintje van HP gemaakt en dat ziet er fantasties uit.
Pagina: 1