VB, ActiveX - Meerdere instanties -> conflicten

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een ActiveX component. Het is een symbool waar een bedieningsschermpje verschijnt als er op geklikt wordt. Elke symbool heeft verschillende properties / functies / subs.
Wanneer er 2 of meer componenten op een formulier geplaatst zijn gaat het niet goed. Het komt er eigenlijk op neer dat beide bedieningsschermen het eerste op het formulier geplaatste component bedienen en niet zichzelf.

Het bestaat dus uit een
Usercontrol (daar is het symbool zichtbaar)
en een
Bedieningsscherm

Ik heb er een (verkleind) testprogrammatje voor gemaakt dat het zelfde probleem heeft.

Om het Usercontrol en alle verschillende properties / functies / subs bekend te maken in het bedieningsscherm heb ik dit toegevoegd:
code:
1
2
3
Private Sub UserControl_Initialize()
    frmBediening.setCTRL Me
End Sub

en in het bedieningsscherm (frmBediening) staat dit:
code:
1
2
3
4
5
Private CTRL As UserControl1

Public Sub setCTRL(ByRef ctl As UserControl1)
    Set CTRL = ctl
End Sub

Verder zit er een label op het bedieningsscherm met een IDnummer die als volgt gezet wordt:
code:
1
2
3
Private Sub Timer1_Timer()
    lblIDNUMMER = CTRL.getID
End Sub

Nu plaats ik 2 van mijn eigen componenten op een formulier en geef ik ze respectievelijk IDnummer 1 & 2.
Runnen.
Bij beide bedieningsschermen is nu IDnummer = 1 te zien. Maw. er wordt niet naar de eigen UserControl verwezen, maar naar de eerst geplaatste. Ik vind dit zo vreemd, want hoe weten die 2 ActiveX componenten nou wat van elkaar? Heeft iemand een idee waar mijn probleem kan liggen?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Zo ff uit het losse polsje...
probeer het eens met een instance te maken van je frmbediening, en niet frmbediening zelf te maken.
Volgens mij wordt voor beide controls dezelfde frmbediening gebruikt.

Exact expert nodig?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
That's it.
heel erg bedankt.
Een extra smilie voor jouw *D

(dit geeft wel extra problemen, maar daar ga ik nu aan werken)