SpeedTouch Pro routing hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb hier op mijn stagebedrijf de ADSL Alcatel SpeedTouch Home modems getweakt naar SpeedTouch Pro modems (met toestemming). Dat ging allemaal goed en we kunnen nog steeds internetten :P (met een paar kleine aanpassingen)

Nu hebben we vrijdag een nieuwe Compaq Proliant server gekregen (met SuSE 7.2) en die moet dus als webserver fungeren (doet ie al) deze server is ook verbonden met de ADSL modem.

plaatje:
internet---modem---server-----LAN
_________router__webserver__database

de modem is dus nu een router, maar we kunnen van buitenaf niet op de webserver komen
Nou lukt dit wel als ik via Telnet een regeltje bij NAT toevoeg, maar dat wil ik niet, ik wil het bij routing hebben staan. Als het regeltje bij NAT staat kun je namelijk alleen maar via 1 poort naar binnen (te specifiek dus) en je kan maar een NAT regel hebben tegelijkertijd.
en we hebben naast https ook ssh nodig om dus via internet op de SuSE webserver te komen.

maar in de routing tabel moet volgens mij staan:
destination: [ons ADSL ip-adres van Planet gekregen]
source: [de grote boze buitenwereld]
gateway: [10.0.0.150 de webserver]
interface: MXS (daar komt het binnen van inet af)

maar die interface regel kan je zelf niet kiezen :( niet in de web_setup, en niet in telnet :( in de web maakt ie van interface automatisch eth0, (dus aan de kant van LAN)

weet iemand misschien een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?
we hebben de modems bewust getweakt omdat PPTP nogal zuigt ;) vooral omdat mijn Linux kennis niet al te geweldig is (keb geen zin om pptpd.tar te downen en te installen)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]