Toon posts:

Genoeg koeling om m'n pc in leven te houden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje bezig me te orienteren op de hardware voor m'n nieuwe pc en na een hoop reviews ed doorlopen te hebben wil ik de volgende zaken aanschaffen.

voeding: Zalman ST300BLP
Kast: Inwin Q500
Moederbord: MSI 266pro2 RU
Processor: Athlon xp 1600
Koelblok: Alpha 8045T
Fan: Papst 8412NGL
Geheugen: Infineon cas2 pc2100 256MB 2x
Hdd: IBM 60GXP 40GB (misschien 2 voor in de raid)
Silentdrive
DVD: Pioneer 16/40
CDRW: Liteon 16/10/40
Videokaart: ATI Radeon 8500
Geluidskaart: Terratec EWX 24/96
Netwerk: 3com 10/100

Nu komt de vraag is de Papst koeler i.s.m. het Alpha koelblok voldoende om mijn processor aan het werk te houden.

Wil een zo stil mogelijke pc, dus het liefste geen case fans, als die fan van de videokaart te veel db genereerd gaat die ook omgewisseld worden.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33

snoei

kabels... :D

iets van waterkoeling misschien?? Je kunt ook een peltier nemen!

Verwijderd

Topicstarter
Waterkoeling lijkt me niet nodig als deze fan er in kan want die levert maar 12db.

Dan nog iets dat me opeens te binnen schiet, wat zijn eigenlijk de stilste dvd en cdrw drives.

Verwijderd

Ik heb zelf een AMD Thunderbird 1400MHz en deze word gekoeld met de Alpha PAL8045T + Papst 8412NGML en de temps liggen (stressed) rond de 44oC :9~ Bovendien worden de Athlon XP's minder warm als de oudere cores, dus dat gaat gemakkelijk.

The Silence Promo Crew has spoken (again) ;)

Verwijderd

moved HA >> PMG

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:02 schreef access11 het volgende:
Wil een zo stil mogelijke pc, dus het liefste geen case fans, als die fan van de videokaart te veel db genereerd gaat die ook omgewisseld worden.
Je hebt vrijwel hetzelfde systeem als ik (als de PTT eens langskomt) en ik heb exact dezelfde koeling voor de cpu. Ik heb al meer ervaring met low-noise cpu koeling en weet zo goed als zeker dat dit genoeg koelt. Daarnaast kan ik je echt aanraden om de HSF combo van zowel je videokaart als mobo te vervangen voor grote koelblokken (zalman ofzo), want juist die kleine fans zorgen voor een hoop herrie. En ik weet niet of je die voeding al hebt, maar een goedkopere oplossing is om gewoon een Papst 8412NGL in de standaard voeding te stoppen.

Silent Promo Crewlid #2 has spoken! :P
Pagina: 1