DOS bootdisk voor NT4 aanmelding

Pagina: 1
Acties:

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik ben van plan om een DOS bootdisk te gaan maken die op een NT4 server kan inloggen met domeinaanmelding (gebruikernaam/wachtwoord/domijn) om zo toegang te kunnen krijgen tot de harddisk die als drive F geshared staat.

Heeft iemand een voorbeeld of een pagina waar dit goed uitgelegd wordt ?

DOC.

DOC.

Verwijderd

zoek ff naar dos voor ntfs (als je tenminste ntfs gebruikt)

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
HEHH, ik hoef geen bootdisk om toegang tot een NTFS hd te krijgen op een systeem, ik heb een bootdisk nodig waarmee ik via dos op een NT server kan inloggen en zo de share's van de server kan gebruiken op een ander systeem.

DOC.

DOC.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dat heeft op zich niets te maken met ntfs, je win98 bak kan toch ook bestanden op een ntfs netwerkschijf lezen.
Wat je nodig hebt is een DOS flop waarop het ip protocol geladen wordt en vervolgens een ip adres (evt. via DHCP)
Verder natuurlijk de driver voor de netwerkkaart laden.
Als je dat voor elkaar krijgt kun je gewoon aanmelden met netlogon 'username' 'password' of je doet gewoon een net use x: \\servername\sharename, dan vraagt het systeem wel wie je bent :)

Een exacte opmschrijving hoe je dit moet doen heb ik zo niet, je moet gewoon een beetje thuis wezen in DOS. Suc6 :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Volgens mij heb ik al iets op bootdisk.com gevonden.

Ik zal eens kijken of het nu lukt.

DOC.

DOC.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

[topic=324847/1/25] :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1