Toon posts:

Terminal server network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yoh...

is het nuttig om 12 486 pc's die momenteel in een netwerkje hangen, om te bouwen naar een terminal server netwerkje als domme clients? Om zo een snellere internet verbinding te krijgen? Het is wel zo dat er wiskundige pakketten lokaal geinstalleerd zijn!

Wat zouden dan de vereisten/configuraties van zo'n Terminal server moeten zijn?

Tnx

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 12:12 schreef Xampor het volgende:
is het nuttig om 12 486 pc's die momenteel in een netwerkje hangen, om te bouwen naar een terminal server netwerkje als domme clients? Wat zouden dan de vereisten/configuraties van zo'n Terminal server moeten zijn?
Ligt er aan wat het mag kosten. Een ts cal kost ongeveer 200,- per stuk en de serverlicentie ongeveer 2500,- . Dit is gemiddeld een dikke 400,- per pc aan licenties, en dan komt de server er nog bij. Ik ben bang dat je beter uit kunt kijken naar fatsoenlijke 2ehandsjes, tenzij je aan schoollicenties kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet om problemen vragen om een bestaand netwerk helemaal om te bouwen naar Terminal netwerk?
Om een betere/snellere internet verbinding te krijgen... (wat nog niet zeker is denk ik)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:22 schreef Xampor het volgende:
Is het niet om problemen vragen om een bestaand netwerk helemaal om te bouwen naar Terminal netwerk?
Om een betere/snellere internet verbinding te krijgen... (wat nog niet zeker is denk ik)
Je gebruikt dezelfde pc's waar je een terminal client op draait. Binnen die client draai je dan IE6. Van ombouwen is dan ook bijna geen sprake.

Verwijderd

Topicstarter
Blijft het dan mogelijk om de lokaal geinstalleerde pakketten, lokaal te blijven draaien?
Het is namelijk een wiskunde lokaal met reeds bepaalde software op. Ze willen dus enkel internet toegang toevoegen. Maar omdat dit lokaal zo traag was waren ze aan het overwegen om er clients van te maken...

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:02 schreef Xampor het volgende:
Blijft het dan mogelijk om de lokaal geinstalleerde pakketten, lokaal te blijven draaien?
Het is namelijk een wiskunde lokaal met reeds bepaalde software op. Ze willen dus enkel internet toegang toevoegen. Maar omdat dit lokaal zo traag was waren ze aan het overwegen om er clients van te maken...
Een terminal of citrix sessie is gewoon een applicatie die toegevoegd wordt op de clientpc. Naast de normale applicaties. Er veranderd dus weinig tot niks.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Je wilt dus dat die 486 pc's lokaal hun applicaties blijven draaien, en een terminal server zodat de clients via terminal services client kunnen internetten.
Als ik het goed begrijp wil je dus de browser starten via de terminal server om te internetten, maar de applicaties gewoon lokaal blijven draaien. zie het nut er niet van in dan eigenlijk. Want nu raak je lokaal je browser wel kwijt, maar daar komt in de plaats een soort van emulator.??!!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Pagina: 1