Toon posts:

[XP] Probleem met automatisch verbinding maken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met XP: ik heb ongeveer 3 weken geleden XP geinstalleerd en al een dag later begon hij al te kutten, iets in de richting van: Dit programma heeft informatie aangevraagd met (een bepaald ip-adres), wilt u verbinding maken? (jaja, ik heb nog zo'n gave ouderwetse inbelverbinding :P ) Dus toen heb ik op instellingen geklikt maar daar kon je nix regelen wat uitschakelen betreft. Nu is het onderhand al zover dattie om de 5 of 10 minuten een verbinding met internet probeert te maken. dus als ik bv. CM aan het spelen ben, swicht hij naar het bureaublad en probeert automatisch verbinding te maken. HOE KAN IK DIT UITSCHAKELEN???? dit is echt gruwelijk irritant. alvast bedankt!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

heb je "automatic update" uitstaan ?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Jazekers heb ik dat uitstaan, dat was een van de eerste dingen waar ik aan dacht.

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 16:58
Dit komt meestal voor bij systemen die bij één of ander programma een verbinding naar internet nodig hebben. b.v. norton update service, icq, e.d. :)

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het ook niet, ICQ heb ik niet geinstalleerd en een virusscanner heb ik ook niet dus dat kan het ook niet zijn. MSN is het ook niet.

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 16:58
Geeft hij ook nog aan waarom hij een verbinding wil maken ..

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg alleen maar een scherm met de tekst:" Een programma heeft een verbinding aangevraagd met (een ip-adres), wilt u verbinding maken?" Op een gegeven moment ging aan het klooien met de instellingen ervan maar toen gingie automatisch verbinding maken, en dat om de zoveel tijd (ongeveer 5 minuten geloof ik)! Ik heb 'm nu zover dat 'ie het nog maar 1 keer vraagt en dan vink ik bij de instellingen aan: Automatisch verbinding maken niet gebruiken als ik ben ingelogd. Maar elke keer dat je opnieuw opstart kun je er geheid van opaan dat de vraag weer komt.

Verwijderd

Heb je ook geen downloadaccelerator aan staan met start up want daar zitten weer banners in die info nodig hebben dus dat zou het ook kunnen zijn.

Succes ...

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Virus?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:59
Virus zou idd heel goed kunnen, dus ik zou je pc maar eens goed scannen.

Broertje van me had dit nl ook een keer in Win98 dat hij om de 3 minuten een inbelverbinding scherm kreeg dat erbij kwam, soms tot aan wel 40 van die schermpjes toe. Toen bleek dit dus door een virus te komen dat gebruikersinformatie wilde posten op een irc server :r

Verwijderd

Ok ik heb hier ook een tijd mee lopen emmeren maar ik ben eruit gekomen. Het probleem is dat er meestal veel programma's op de achtergrond draaien die controleren of er een verbinding is voor automatische updates ed. Je kan wel uit gaan lopen zoeken welke dat zijn maar das onbegonnen werk.
In vorige windows versies kon je gewoon uitschakelen dat windows een verbinding maakte als een programma er om vraag. Maar XP belt gewoon in zonder ook maar een enkele vraag te stellen.
Das knap irritant als je een inbelverbinding hebt.
Als je in uitvoeren "C:\WINDOWS\SYSTEM32\services.msc" intoetst (je moet ff het pad wijzigen als je windows ergens anders heb staan maar goed).
Hier moet je "Remote Acces Auto Connection Manager" met de rechter muisknop aanklikken en dan naar de eigenschappen pagina gaan van deze service.
Hier verander je (onder het algemeen tabblad) het opstart type in: "uitgeschakeld". En je klikt gelijk op de knop stoppen om deze service te stoppen.
Deze service zorg er namelijk voor dat er een verbinding word gemaakt als daarom gevraagt word.
Als je nu alles toepast zal je computer geen ongevraagt verbinding maken.
Je kunt ne voor het gemak ff een snelkoppeling maken op je desktop naar de inbel verbinding die je gebruikt en die gebruikt je gewoon als je een verbing nodig hebt.

Verwijderd

thanks allot :)
Pagina: 1