Toon posts:

Compraq opvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige(?) bezit van een Pressaroi 5686 of zo. Zit een PIII/450 in. Is hier wat rappers in te zetten ?(en dat het ook rapper werkt natuurlijk!)
Heb wel eens wat gehoord gelezen over een convertor in het slot en dan een celeron erin maar ik weet niet meer hoe dat nou zat met die klok en die klepel....

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Je kan er maximaal een P3-500 inpluggen :'(

Natuurlijk is die multiplier gelockt. En dingen als SoftFSB kan je ook wel vergeten, de clockchip ondersteunt het niet. De enige upgrade is dus een nieuwe MoBo & processorcombo, maar of dat in die Compaq-kast past is ook maar de vraag.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Mm, beetje geld investeren voor 10% winst? Schiet niet op!
Ander mobo past er wel in, volgens mij gewoon ATX, maar als ik met nieuw mobo moet beginnen dan liever een heel nieuw systeem bouwen en die Compraq verpatsen.

Enne, NOOIT geen Compaq meer! Wat een grafbak, is met goed fatsoen nog geen floppy drive in uit te wisselen...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Wij hebben der hier een met een k6-2 ... en (als het goed is) jumpers voor de multiplier @ mobo..

kan ik die dan gewoon op 4.5 zetten en kijken offie et doet?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op maandag 19 november 2001 12:44 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Wij hebben der hier een met een k6-2 ... en (als het goed is) jumpers voor de multiplier @ mobo..

kan ik die dan gewoon op 4.5 zetten en kijken offie et doet?
Daarvoor moet je ff de diverse overclockguides die op & rond Tweakers.net te vinden zijn erbij pakken, heeft opzich niks met het feit dat het een Compaq is te maken.

Overigens heb ik ook die Compaq 5686, was toen nieuwste van het nieuwste voor slechs F 1200,- (PC-Prive roels, zelfs bij Compaq >:))

This can no longer be ignored.

Verwijderd

waarom max p3 500?? als ie p3 ondersteund moet er meer in kunnen, probeer uit te zoeken of ie de Copper mine ondersteund (je mobo bedoel ik) zo niet kun je altijd een 600 katmai kopen..........

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de mobo nog eens goed bekeken. Nergens een merk of zo te bekennen, behalve Compaq natuurlijk. Zitten wel drie jumpers op waar de snelheid mee in te stellen ZOU zijn. Om te beginnen klopt de jumpersetting al niet met wat volgens de tekst op het mobo zou moeten voor 450. Sterker nog, de jumperconfiguratie die ingesteld is staat niet eens in de tabel. Geprobeerd met de setting op 500: niks, ding blijft gewoon op 450 lopen volgens Sandra. Einde oefening???
Pagina: 1