Toon posts:

Compaq 3020 Vaag ding, hoe booten van CD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het weekend een Compaq 3020 (P133) van iemand gekregen, heel vaag ding, soort van kast met een klein TFT schermpje d'r op en d'r kunnen 4 CD's in... Wel een geinig ding, maar hij start niet meer op. Eerst krijg je Compaq in beeld, dan begint het geheugen te tellen en dan niks meer alleen een cursor.
Heeft iemand enig idee hoe ik van de CD af kan booten (of diskette) zodat ik er wat mee kan???? Er zit wel iets van een BIOS in waar ik dingen kan instellen, maar daar schiet ik ook allemaal weinig mee op.... :?

Verwijderd

Kan je niet gewoon in de bios instellen, dat firstboot device = floppy drive. En vervolgens gewoon een opstartflop in dat ding douwen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, was dat maar waar...... :(
Ik heb al een paar toetscombo's uitgeprobeerd maar dat helpt ook niet... Ik denk dat ik maar gewoon de schijf eruit haal en in m'n PC druk...

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

compaq bios access;

op F10 drukken als de cursor begint te knipperen bovenaan het scherm!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zover was ik ook... En dan?? Ik kom dan in een taalmenu en daarna in een soort van grafisch BIOS menu...

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je hem opnieuw opstrat met de cd erin dan moet ie hem gewoon boote :S
Begrijp niet waarom die dat nie doet.
Compaq boot namelijk altijd flop.cdrom en hd. kan je nie verandere volgens mij tenminste bij mijn komprak pretgario in ieder geval nie.
Dan zou er wat stuk moeten zijn. is cd wel goed ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ding nu uit elkaar gesloopt en het bleek dat de HD gecrashed is en die valt ook niet meer te redden. Ik heb net een nieuwe HD binnen gekregen en die ga ik er vanavond instoppen, eens kijken of die dan van de CD af wil booten...

(maar ik heb er ook een floppy in gehad en daar boot ie ook niet van)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 03:15 schreef kamphuis het volgende:
Als je hem opnieuw opstrat met de cd erin dan moet ie hem gewoon boote :S
Begrijp niet waarom die dat nie doet.
Compaq boot namelijk altijd flop.cdrom en hd. kan je nie verandere volgens mij tenminste bij mijn komprak pretgario in ieder geval nie.
Dan zou er wat stuk moeten zijn. is cd wel goed ??
Op m'n werk alleen Compaq's en in het BIOS kan je wel de bootvolgorde instellen. Ook hier een grafies BIOS, maar dat is toch geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan het gewoon niet instellen, :(

Is wel een apart ding trouwens, hier een stukje erover:

The most dramatic of those is the Presario 3020, a one-piece desktop computer with a 12.1-inch, active-matrix, liquid-crystal display usually found on high-end notebook computers. It also is designed as a semi-portable computer, with a place to hang the keyboard and mouse when the 28-pound unit is moved. By contrast, the original Compaq's first computer ever, the "luggable" computer, weighed 18 pounds.

The 3020 includes a NEC six-speed CD-ROM drive that can hold four compact disks; a Logitech cordless mouse; speakers made by stereo giant JBL; a 33,600-baud fax/data/voice modem; a 166-megahertz Pentium chip; 24 megabytes of random access memory and a 2-gigabyte hard drive.

Compaq said this model, which should be for sale late this year, will cost around $3,500.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalpictures.nl/3020.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.digitalpictures.nl/cp3020.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er in ieder geval achter dat dat 'BIOS' ding op een bepaalde partitie staat en die is weg (nieuwe schijf)

ff paar disks ged/l en 's ff kijken of dat gaat werken :?
Pagina: 1