Geforce 2 GTS passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb de search gebruikt, maar vond alleen een thread over de radeon 8500 en passief koelen...
Dus een nieuwe topic.

Is het mogelijk een Geforce 2 GTS passief te koelen, en zo ja, wat is de makkelijkste oplossing?
Ik heb er nu een blue orb op, maar die maakt me toch te veel geluid.
Is zo'n zalman chipset heatsink genoeg?

Ik heb geen zin om met tie-rips enz te gaan klooien, het moet gewoon met een klik systeempje zoals de blue orb kunnen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je een oude Athlonkoeler hebt liggen dan kun je die met Arctic silver Thermal-adhesive erop plakken.

Gaat geweldig en koelt goed.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Rene59
Ja, maar dan raak ik mijn pci slot denk ik kwijt he?

Zo'n zalman videokaart koeler, is dat eigenlijk goed genoeg voor een GF2GTS?
Deze bedoel ik:
http://www.zalmantech.com/ZM17-CU.html

• Rene59
Niemand die zijn Geforce 2 GTS passief koelt?

• bazs2000

bazs2000

Op maandag 19 november 2001 12:52 schreef Rene59 het volgende:
Ja, maar dan raak ik mijn pci slot denk ik kwijt he?
Of dat zo boeiend is.
Dat PCI-slot waar jij het over hebt is toch gedeeld met je AGP-poort.
Die is dus toch niet te gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:41 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Of dat zo boeiend is.
Dat PCI-slot waar jij het over hebt is toch gedeeld met je AGP-poort.
Die is dus toch niet te gebruiken.
huh? :?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

wat een bullshit. Ik heb alle pci sloten vol en ook mijn AGP heb ik in gebruik (Geforce 2 GTS toevallig). En geen conflicten.

Waarom het werkt? Sommige kaarten kunnen perfect een irq delen of hebben er zelfs geen nodig. Dus niet lullen vent

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op maandag 19 november 2001 16:44 schreef Brainpiggy het volgende:

[..]

huh? :?
Hij bedoelt dat het IRQ van het bovenste PCI slot gedeeld is met het AGP slot. Omdat je AGP continue wordt aangestuurd krijgt dat PCI slot bijna geen kans, of je videokaart gaat brak beeld geven. Daarom kun je het bovenste slot beter niet gebruiken :)

• bazs2000

bazs2000

Op maandag 19 november 2001 16:48 schreef JaJoah het volgende:
wat een bullshit. Ik heb alle pci sloten vol en ook mijn AGP heb ik in gebruik (Geforce 2 GTS toevallig). En geen conflicten.

Waarom het werkt? Sommige kaarten kunnen perfect een irq delen of hebben er zelfs geen nodig. Dus niet lullen vent
En bedankt.
Lees de post van bart1234 maar ff, dat bedoelde ik dus ook.

Verwijderd

Kheb zelf een Leadtek Geforce2 pro met een Zalman ZM17CU.
Gaat gewoon prima... met de standaard heatsink (huge geval) werd hij 34 graden, nu 45 graden. Ik heb er dan nog wel voor de zekerheid ASII adhesive onder gedaan in plaats van die standaard rood/groene meuk en ik heb 'm niet overgeklokt. Verder kun je als het echt moet het bovenste PCI slot nog gebruiken als het kaartje niet al te hoge componenten heeft maar da's natuurlijk niet al te best voor de airflow. Ik heb zelf de twee bovenste PCI sloten vrij en dan nog is het bovenste PCI kaartje een klein NICje. Verder wel een behoorlijk beroerde airflow in m'n Aopen HQ45 miditower dus nog best wel goede resultaten voor een passieve koeling.

• Rene59
PsyFlux, bedankt, daar heb ik wat aan :)

Verwijderd

Passief koelen lijkt me niet zo'n probleem, zolang er maar een redelijke airflow langs je heatsink komt. Zit dan alleen weet met het probleem dat om een redelijke airflow te krijgen moet je er weer fans in douwen die herrie maken.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 11:27 schreef Maha het volgende:
Passief koelen lijkt me niet zo'n probleem, zolang er maar een redelijke airflow langs je heatsink komt. Zit dan alleen weet met het probleem dat om een redelijke airflow te krijgen moet je er weer fans in douwen die herrie maken.
Yup, maar dat zijn dan tenminste 80mm fans die een betere verhouding tussen lawaai/airflow hebben. Of in mijn geval zelfs superstille Papst fans :)

• Rene59
Ik heb er coolermasters op 5V in zitten, die hoor je ook niet.
Maar goed, dan gaat die geforce dus duidelijk zijn fan kwijt raken :)
Pagina: 1