[msi]geheugen brak; of mobo brak?

Pagina: 1
Acties:

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb een nieuwe compu besteld en heb hem zelf in elkaar gezet, alleen nu heb ik een probleem.

als ik alle componenten heb geinstalleerd, geeft ie aan dat het geheugen brak is (de msi mobo's hebben daar 4 van die indicatieledjes voor). nu heb ik het mobo teruggestuurd en een nieuwe (?) gekregen, alleen geeft ie weer hetzelfde aan.

ik heb de 1e met 3 verschillende reepjes geheugen geprobeerd (ook op verschillende plaatsen en los van elkaar) en diegene die ik nu heb heb ik met 2 reepjes geprobeerd.

wat kan er mis zijn?
doe ik iets verkeerd; of hebben ze me 'per ongeluk' mijn oude mobo terug gestuurd.

dit zijn de specs:
msi k7t266 pro2 mobo
xp 1600+ proc
2x 256 MB kingston ddr geheugen

pixelview geforce 2 ti 64mb vidkaart
40 gig hd (maxtor)
aopen voeding

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

heb je hem al afwisselend geprobeerd op te starten met maar 1 module ???

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
jep met 1 module ook geprobeerd; ook in verschillende sloten enzo

Verwijderd

geheugen misschien es testen op een andere pc.. kijken wat ze daar doen.. en misschien heb je je serie nummer nog ergens staan van je "oude" mobo vergelijk die es met die "nieuwe" die je nu hebt.. suc6 !

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Test het geheugen eens in een andere pc... is meestal maar 10 minuten werk of zo.. lijkt me sterk dat ze allemaal kapot zijn maar 2 kapotte moederborden lijkt me nog sterker...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ik heb de verkoper gemaild; en die denkt dat het dan toch ergens anders aan ligt (en daar neig ik ook naar). dus ik heb msi ff gemaild; met de uitleg, en of zij een oplossing weten.
en ik ga even kijken of ik een processor ergens kan lenen, zodat ik kan controleren of het niet aan de proc ligt...

als er iemand ideeen heeft; maggie het zeggen

Verwijderd

Ik denk dat het je processor is, want dat staat toch bij zelde led-code als geheugen? Of vergis ik me nu?

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 17:55 schreef Taco het volgende:
Ik denk dat het je processor is, want dat staat toch bij zelde led-code als geheugen? Of vergis ik me nu?
je vergist je --> geheugenprobleem = rechtsboven groen; proc probleem == alles rood (ik heb het zelfs nog gezien toen ik hem opstartte zonder proc.

Verwijderd

Als het je cpu was, dan waren de ledjes inderdaad alle vier rood, MAAR als je mobo overleden is zijn ze ook alle vier rood. Dit is ongeveer de enige combi van de ledjes waaraan je niet hoeft te twijfelen. Bij alle andere combi's, en zeker diegene die mem problemen weergeeft, heeft het bord het erg vaak mis. Moet je maar eens, als de boel evt weer loopt, voor de gein een pci videokaartje erin doen. Zegt ie ook dat je mem slecht is. etc etc. Ik zou met het hele spul weer naar de leverancier gaan en daar (laten) testen.
.
Die van mij overleed al na 2 uur trouwens ;)
M'n tweede doet het gelukkig nog steeds.
Pagina: 1