[javascript] timing probleem met onunload

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35
De html pagina gaat uit 2 frames bestaan, 1 zichtbare, 1 niet zichtbare.

De niet zichtbare page doet een soort post actie waarbij hij uiteindelijk vervangen wordt. Als dit gedaan is bevat deze pagina info die ik in de zichtbare frame wil inlezen.

Nu zit ik dus met een timing probleem, hoe zorg ik dat de zichtbare frame weet dat de niet zichtbare frame nieuwe info bevat (en nee, de niet zichtbare frame kan geen javascript bevatten zodat deze zelf het signaal naar de visible frame geeft)

Ik dacht eerst aan onunload, maar dan gaat de visible frame al gebruik maken van de nog niet geladen pagina.

iemand met een handige tip???

3kwp pvoutput

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 19 november 2001 11:31 schreef morpheus het volgende:
en nee, de niet zichtbare frame kan geen javascript bevatten
en:
Ik dacht eerst aan onunload
FYI: onUnload == JavaScript-event

/edit
Of bedoel je dat JS wel in het zichtbare frame gebruikt kan worden? Heb je uberhaupt wel toegang tot je niet zichtbare frame?

• morpheus
Op maandag 19 november 2001 11:36 schreef Pelle het volgende:

[..]

en:
[..]

FYI: onUnload == JavaScript-event
de onzichtbare pagina die wat doet kan wel wat javascript bevatten, maar deze krijgt code terug van de server die dus die pagina overschrijven. De pagina die de actie doet kan dus wel javascript bevatten, en vandaar dat ik in het begin dacht aan onUnload.
/edit
Of bedoel je dat JS wel in het zichtbare frame gebruikt kan worden? Heb je uberhaupt wel toegang tot je niet zichtbare frame?
de zichtbare pagina kan voor zover ik weet natuurlijk bij de onzichtbare pagina. Dat was ook de bedoeling, dat de zichtbare pagina stiekem de info uit de onzichtbare uitlas. Maar dit mag dus pas gebeuren als de onzichtbare pagina geladen is met de output van de server (die geen javascript bevat).

Kortom de onzichtbare pagina doet een actie waarbij hij herladen wordt met de output van de server. Met onUnload van de eerste pagina de zichtbare pagina te laten weten dat er een nieuw scherm wordt geladen en dat deze info ingelezen kan worden. Maar dan heb je dus een timingprobleem omdat op het moment dat onUnload draait nog niet de nieuwe pagina geladen is die ik wil inlezen.

Hmm, klinkt misschien wel vaag, maar hoop dat het zo toch wat duidelijker is

3kwp pvoutput

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

misschien vanuit de zichtbare pagina blijven testen op de inhoud van de onzichtbare pagina?
pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
if (invisiblepage.item.innerHTML == visiblepagina.item.innerHTML){
//heb je niets aan; wacht een ronde
setTimeout('checkInhoudInvisiblePage()',1000);
} else{
var item.innerHTML = invisiblepage.item.innerHTML
}

zegmaar zo'n beetje, dacht ik, als idee ;)

www.jurgroessen.nl

• morpheus
Op maandag 19 november 2001 13:08 schreef Hangloozz het volgende:
misschien vanuit de zichtbare pagina blijven testen op de inhoud van de onzichtbare pagina?
pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
if (invisiblepage.item.innerHTML == visiblepagina.item.innerHTML){
//heb je niets aan; wacht een ronde
setTimeout('checkInhoudInvisiblePage()',1000);
} else{
var item.innerHTML = invisiblepage.item.innerHTML
}

zegmaar zo'n beetje, dacht ik, als idee ;)
zat ik ondertussen ook een beetje aan te denken ja. Met de onUnload een functie starten die per seconde kijkt of de pagina geladen is. Ben alleen nog niet zo thuis in javascript, dus hoe ik met javascript een bevestiging kan krijgen dat de pagina geladen is. In principe is het maar 1 gegeven wat die pagina laad, geen plaatjes of ander zut. dus als ie ook maar iets kan lezen, zal dat genoeg zijn lijkt me om ervan uit te kunnen gaan dat de pagina geladen is.

3kwp pvoutput