Welke HD moet ik nemen??? IBM of toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 13:12
Ik zoek een nieuwe 40 gigabyte HD, ik zat te denken aan IBM, maar nou las ik dat die vaak uitvallen. Klopt dat?

Welke harddisk is op het moment het snelste?

Ik zag ook een maxtor staan voor 287 gulden, is dat wat?

Alvast bedankt!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
ik zou zeggen gebruik de search eens dan vind je genoeg topics hier over :)

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik heb zoŽn maxtor (540X). lekker stil, snel zat (vooral in vergelijking met de oudere HDŽs) en naar aanleiding van de IBM verhalen was dit dus ook mijn 1e keus. Ik zou die Maxtor doen, weet je zeker dat je niet "zomaar" je data kwijt bent.

Verwijderd

IBM vallen inderdaad vaak uit, maar het zijn wel de allersnelste. IBM valt vaak uit doordat ze te warm worden, dit is dus te verhelpen door een hd koeler of gewoon een 80mm fan erop te laten blazen. Hierdoor zullen ze gewoon jarenlang mee blijven gaan. Maxtor, WD en Seagate zijn ook allemaal goeie schijfjes, je hoeft bij deze niet speciale koeling erop te zetten, wel zijn ze een beetje langzamer dan de IBM. Ben je echt prestatiegericht ga dan voor de IBM. Geen zin om allerlei koelers erop te zetten en maakt een klein prestatieverschil je niet uit ga dan voor de maxtor.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou een Seagate kopen. Die nieuwe Barracuda IV's zijn super. Zelfs nog beter dan de Barracuda III, waar ik zeer over tevreden ben. De IV wordt ook stukken minder warm dan de III.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
www.storagereview.com

daar staan heel veel reviews en een dbase met betrouwbaarheidscijfers over veel HD's.

Verwijderd

kijk in de ct van deze maand de ibm komt er als beste uit, 329 piek.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor.

IBM voorlopig niet nemen, bneetje veel negatieve verhalen gehoord, gelezen, en meegemaakt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Die slechte verhalen over IBM gelden alleen voor een bepaalde serie. IBM was en is goed en ze denken nu wel 2x na voordat ze een nieuw type op de markt brengen. Oftewel IBM drives zijn denk ik beter dan ooit omdat de controlle beter is (lijkt me logisch tenminste). Gebruik zelf al jaren IBM en nooit problemen mee gehad. Kan het dan ook zeer aanraden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IBM zou ik niet nemen, tenzij je een crash wil :)

Ik zou voor óf de Maxtors gaan, of voor de Barracuda IV, maar die laatste kan weer niet RAID0.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

[ff offtopic]
Er klopt gewoon geen ruk van wat iedereen zegt. Ik ken ook zat mensen die voor geen goud Maxtor nemen. Om ongeveer dezelfde redenen als dat sommigen IBM slecht vinden.
Wat ik wel eens wil zien is een objectieve test over meerdere jaren. Zolang die niet bestaat, zou ik wat iedereen zegt met een hele grote korrel zout nemen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er klopt gewoon geen ruk van wat iedereen zegt
O, dus het klopt niet dat de Barracuda IV niet in RAID0 presteert??? Waarom zegt Seagate (ja, da's de fabrikant van de schijf!) dat zelf dan? Liegen ze dan volgens jou?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar wel al 3 maanden de 40 Gb Maxtor. Vond alle verhalen over warmlopende IBM's toch iets te verontrustend, dus vandaar dat ik nu m'n maxtor-tje heb. Ben totaal tevreden, hij is zeer stil, snel, en nog lekker geprijsd ook.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:17 schreef wildhagen het volgende:

[..]

O, dus het klopt niet dat de Barracuda IV niet in RAID0 presteert??? Waarom zegt Seagate (ja, da's de fabrikant van de schijf!) dat zelf dan? Liegen ze dan volgens jou?
Het lijkt me toch logisch dat ik het niet had over de specificaties die opgesteld zijn door fabrikanten, maar over de meningen van gebruikers.

Verwijderd

Nou die IBM's vam mij doen het prima. :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 11:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mijn IBM 30 GB schijfje doet 't ook prima, wordt ook helemaal niet warm ofzow, komt misschien omdat ie in zo'n removable rekje zit..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• equationunequal
  • Laatst online: 10-04 22:00
Op maandag 19 november 2001 15:26 schreef een_naam het volgende:
Nou die IBM's vam mij doen het prima. :)
Die van mij ook :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Op maandag 19 november 2001 16:00 schreef Hankey het volgende:

[..]

Die van mij ook :)
En de mijne :)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:29 schreef Inferno het volgende:

[..]

En de mijne :)
De mijne ook, zonder problemen :)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:28 schreef tvdleur het volgende:
Ik heb zoŽn maxtor (540X). lekker stil, snel zat (vooral in vergelijking met de oudere HDŽs) en naar aanleiding van de IBM verhalen was dit dus ook mijn 1e keus. Ik zou die Maxtor doen, weet je zeker dat je niet "zomaar" je data kwijt bent.
hallo, da's ook wel weer wat overdreven isset niet?
1 op de 50 hd's gaat nu eenmaal kapot, ongeacht het merk of de serie.

Ikzelf heb ook zo'n D540X (de 80GB versie) en die ging na 2 weekjes al hardstikke kaputt. Da's nog sneller dan een IBM dtla-307045 die het 4 maandjes uithield :D En ondertussen ratelt een oude Seagate Medialist van 6,4GB al jaren trouw door in een servertje...

Mijn advies is dus ook: koop gewoon een IBM 60GXP van 40GB. Lekker snel en een zeer goede prijs tegenwoordig. Bovendien waren de problemen vooral met de 75GXP serie en is de 60GXP imho niet onveiliger dan elke willekeurige andere schijf. Maar natuurlijk moet je nog wel blijven backuppen... hd's zijn nu eenmaal het onbetrouwbaarste onderdeel in je pc.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op maandag 19 november 2001 16:51 schreef Paveway het volgende:

[..]

De mijne ook, zonder problemen :)
Die 2 van mij niet (DTLA 307030 30GB en 60GXP 40GB), zijn inmiddels vervangen door 2 Maxtors D740X. IBM's opgestuurd en 2 nieuwe gekregen.

/fftussendoor mode/

Iemand die IBM's kopen?

/fftussendoor mode?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 08:55
Allemaal even kijken op www.spinrite.com dan weet je volgens mij alles wat je van een HD moet weten. En hoe je hem kunt onderhouden en testen hoelang die nog meegaat.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Hmmm, spinrite doet alleen maar FAT partities, anders was het handig geweest.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Maxtor has my vote

GL! >:)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:32

star-saber

Ryzen

ibm's draaien als een speer hierzo

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mijn DTLA 45GB draait ook nog steeds, maar ondertussen wel een paar bad sectors. Nu ook een Maxtor D740X-6L gekocht, kan ik mooi vergelijkend warenonderzoek doen :P

Iemand ervaring met het opsturen van schijven naar IBM zelf (RMA)? Of gewoon maar via de leverancier doen? (In dit geval Graficall)....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Ik heb hier een 46 Gb IBM en ik heb er nog geen problemen mee :Y) Maar ik zou toch voor de Maxtor gaan vanwege de meestal langere levensduur van dat merk.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op maandag 19 november 2001 17:01 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

hallo, da's ook wel weer wat overdreven isset niet?
1 op de 50 hd's gaat nu eenmaal kapot, ongeacht het merk of de serie.
:) Thx voor mezelf weer een beetje down 2 earth te krijgen. Mijn reactie was idd een beetje TÉ in de richting van IBM.
Nou ja, wel begrijpelijk natuurlijk als ongeveer iedereen in je omgeving met een IBM er probs mee krijgt. Maar je hebt gelijk wat HDŽs betreft.

(kzal in het vervolg wat beter nadenken voordat ik iets post (8> )
Pagina: 1