[xp] -> [w98se] geen netwerk :'(

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
WIl maar niet werken...

Eerst die hele wizzard uitgevoerd, XP cd bij win98 erin maar gebeurde weinig.. In TB1000 met XP zit een sitecom 100mb Fastethernet kaartje, waar XP direct een Realtec driver op heeft gezet (op sitecom.com staat dat dit geen probleem is.)

In de Win98 bak zit een 3com 509b combo 10mb kaartje. XP geeft duidelijke weer dat er een 10mb verbinding is. De wizzard had geen ip adressen ingevuld ofzo dus:
192.168.1.1
255.255.255.0

192.168.1.2
255.255.255.0

Allebei netwerk, ik maak regelmatig netwerkjes tussen win98 en win95 bakken enzo, met zelfde hardware.

Maar ja, heb geen XP/2k/nt ervaring en snap niet waarom ik andere compu niet zie.

En jaaa, ik heb de search gebruikt, maar vaak stoppen ze abrupt omdat de topicstarter blijkbaar het antwoord al heeft, of dat ie helemaal plat gezeken is met UTFS.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Kunnen de PC's elkaar wel pingen op Ip?

Download my music on SoundCloud

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
XP cd bij win98 erin maar gebeurde weinig..
Als het goed is geeft XP aan of je een diskette wilt maken voor de andere machine. Ik veronderstel dat je die bedoelt?

En welke XP gebruik je? Ik heb laatst hier ook problemen mee gehad en daar lag het aan de share's :?

• Okasha
  • Niet online
nee dat wask dus vergeten te vertellen. allebei niet.

ze pingen allebei wel hun eigen ip, en 127.0.0.1

• Okasha
  • Niet online
cd werkte trouwens wel, heb de installatie van die XP netwerk shit in win98 prima doorlopen.

Ik heb de nederlandse professional

Verwijderd

[topic=324869/1/25]
?!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
127.0.0.1 pingt ie altijd. Dat is namelijk je zogenaamde Loop-Back adress. Dat zit ingebakken in je netwerkkaart. Met dat ip adress gaat de pc niet ook niet naar de buitenwereld

En het is logisch dat een pc zijn eigen ip kan scannen, dat is altijd zo.

• Okasha
  • Niet online
als je tcpip of nic niet goed werkt pingt hij 192.168.1.2 niet hoor. dacht ik iig

Verder werkt het nog steeds niet, er zijn vast zat mensen die een netwerk met XP en 98 hebben lopen, kan iemand zeggen hoe hij het opgelost heeft?

Het wil nog steeds niet lukken, heb die oplossing in de andere posting geprobeerd, weinig succes.

Verwijderd

Hebzelf XP-><-ME en XP-><-XP, hoe prezies weet ik niet meer, heb heel veel geklooit. Trouwens je moet zorgen dat ze allemaal de zelfde workgroup hebben. En zorgen dat de drives geshared zijn, volgens mij heb ik het met die Home network wizzard gedaan door een diskette te maken, in ME geen probleem maar bij 98se kan ik mij niet herineren dat er een wizzard was met diskette optie. Trouwens heel onhandig al die wizzards heb nooit problemen gehad met 98se vet simpel nu moetje allemaal troep aangeven, heb eindelijk een server met shared internet verbinding kunnen bouwen, maar gister kaapte de netwerk kaart hij doet heel vaag!!! link lampje blijft knipperen :?

maar goed succes

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 11:28 schreef MuddyMagical het volgende:
127.0.0.1 pingt ie altijd. Dat is namelijk je zogenaamde Loop-Back adress. Dat zit ingebakken in je netwerkkaart. Met dat ip adress gaat de pc niet ook niet naar de buitenwereld

En het is logisch dat een pc zijn eigen ip kan scannen, dat is altijd zo.
ik geloof niet altijd dit is als je tcp/ip niet goed is geinstaleerd of je kaart stuk is of niet de juiste drivers heeft. of heb ik het nu verkeerd :)

Verwijderd

Als je weinig verstand heb van nt/2k/xp dan kun je beter simple sharing aanzetten.
Simple sharing is gemakkelijk net als win98/me en geen gekloot met permissies als nt/2k/xp.
In verkenner - Tools - Folder Options - Tablad View - vinkje Use simple file sharing aanzetten.
Beide comp in dezelfde werkgroep hangen.
Share de c van xp comp net als windows98 manier.
Kijk nu of je op win98 op winxp kan komen. Zoniet?
Maak een account op xp machine. (moet met wachtwoord)
Log met deze account+wachtwoord op win98.
Op deze manier heb ik werkend draaiend thuis.

Suc6

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik ben hier laatst ook mee bezig geweest, maar ik ben nog steeds niet helemaal er uit hoe alles nou precies werkt.

Ik heb 2 computers, een met XP en een met 98. Zelfde sitecom kaartje in de XP-bak (ook als realtek ingesteld) en verder nog twee normale 10/100 kaartjes.

Het vreemde is dat mn gedeelde internetconnectie (adsl, via winproxy) het altijd doet, maar soms kunnnen die bakken elkaar niet pingen, en doen de shares het ook niet.
Als je dan beide computers herstart doet alles het weer wel. Heel vaag.

Daar is jouw probleem niet mee opgelost natuurlijk, maar het geeft maar aan hoe vaag het is om zo'n netwerk aan de praat te krijgen. Al mn instellingen heb ik al 100x gecontroleerd en kloppen echt wel, maar toch doet ie het af en toe niet...

Veel succes er verder mee, en als je nog wat vindt voor de perfecte oplossing, laat het dan ff hier weten

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb ook zon sitecom kaartje, had precies hetzelfde probleem... moet je effe de nieuwste drivers van REALTEK halen...

dat heeft bij mij het probleem opgelost...

veel suc6! :)
Pagina: 1