Toon posts:

Triple combo box met excelgegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké eerder vroeg ik al eens om een oplossing (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/312478/1?limit=25), ik ben toen snel en prima geholpen. Maar nu heb ik weer een nieuwe uitdaging!
Ben nu opzoek naar een mogelijkheid om een triple combo box te vullen, welke zijn gegevens uit een excelsheet haalt! Dit puur om het bijwerken van de gevens een stuk gemakkelijker te maken.
Wie heeft de oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een suggestie in welke hoek ik dit moet zoeken? Nu is het in javascript geschreven, maar ook een andere programmeertaal is geen probleem!

Suggesties?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wees eens wat minder ongeduldig?

tristate checkboxes kunnen niet in standaard html, maar wel in xul (mozilla) en IE zal vast 1 of andere kazige optie ervoor hebben.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op maandag 19 november 2001 10:55 schreef jerrob het volgende:
Oké eerder vroeg ik al eens om een oplossing (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/312478/1?limit=25), ik ben toen snel en prima geholpen. Maar nu heb ik weer een nieuwe uitdaging!
Ben nu opzoek naar een mogelijkheid om een triple combo box te vullen, welke zijn gegevens uit een excelsheet haalt! Dit puur om het bijwerken van de gevens een stuk gemakkelijker te maken.
Wie heeft de oplossing?
Hoe moet een triple combo box er volgens jou uitzien? Combo met drie kolommen?

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik ben misschien de vorige keer veel te snel geholpen |:(

Wat mijn idee is dat er op de website een triple combo box komt, dus eerste box iets selecteren, tweede box alleen die items laten zien die bij selectie van box 1 horen. En dan in box drie de prijs van het geselecteerde van box 2.

Dat bestaat nu al, maar mijn idee is nu om het wat beter onderhoudbaar te maken. En dat zou middels een excelsheet eventueel kunnen. Dus drie kolommen, eerste wat in box 1 geselecteerd kan worden, tweede wat bij 1 hoord en derde de prijs van de items van box 2.

Hopelijk is er een oplossing voor!

Nog maals sorry voor het gehaast :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een idee?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

laat eens zien wat je wilt hebben? desnoods dmv een jpgje? ik denk dat ik het wel snap maar 't is wat vaag nog :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Als ik het goed begrijp wil je gegevens uit een excel file halen, en die in een webpagina verwerken. hier staat een artikel hoe je met php de gegevens uit excel kan lezen, en als je dat doorleest kan je zo ff met php een scriptje bouwen dat ze op de juiste manier in een javascript array pleurt, en klaar is kees.
Pagina: 1