Toon posts:

Audigy & Inspire 5300, goeie combi

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn budget plotseling aangevuld werd door mijn oma :) zit ik te denken om een nieuwe soundcard te kopen met een 5.1 setje.
Mijn keuze viel al snel op de Soundblaster Audigy Player (niet de Platinum of de Platinum eX).
Als 5.1 setje viel mijn oog op de Creative Inspire 5.1 5300, vooral om de redelijk prijs- / kwaliteitsverhouding.

Is dit een goede combi binnen het budget van 565 gulden (256,39 Euro :P)?
En is dit
De Insprire heeft dus ook vijf satellieten, en wordt ook van geluid voorzien middels een analoge drievoudige line-in. Digitale aansluitmogelijkheden ontbreken, en hiermee wordt dus duidelijk dat ook deze set bedoeld is voor soundcards die zelfstandig AC3 kunnen decoderen naar zeskanaals analoge output.
niet een groot nadeel (of gewoon zonde) als je een Audigy hebt?
En moet ik kiezen voor de oem of retail (ben zelf wel gek op doosjes :) )?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
is wel een lekkere combo hoor. Uit die inspire komt echt gewoon goed geluid. Ik zou trouwens de audigy retail nemen, want dan heb je die firewire poort en vergulde aansluitingen. Deze 2 dingen mis je op de oem versie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 15:01 schreef BB_ApoC het volgende:
is wel een lekkere combo hoor. Uit die inspire komt echt gewoon goed geluid. Ik zou trouwens de audigy retail nemen, want dan heb je die firewire poort en vergulde aansluitingen. Deze 2 dingen mis je op de oem versie.
Van die Firewire wist ik niet! Hoeveel driver (en extra software) krijg je mee met de oem en met de retail?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Beetje zoeken enzo :)
[topic=321038/1/100]
[topic=311047/1/100]

De audigy is met dat setje wel een leuke combo. Al moet je er geen hifi van verwachten. Voor het geld is het absoluut prima :).

De kaart zelf vind ik wel erg duur en ik zou zelf een Sblive 5.1 kopen, omdat je daarmee voor 100 piek ook 5.1 geluid krijgt. Tenzij je echt voor die nieuwe surroundzooi in games wel gaan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dat van die analoge/digitale uitgangen maakt geen reet uit.. Geluid wordt tenslotte op je soundcard zelf ontdecodedgefrutselfriemeld..... :( ?!?!?

Verwijderd

Creative Inspire 5.1 5300 is een goed setje.
Een Live! 5.1 kaart voldoet waarschijnlijk wel, Audigy is niet noodzakelijk.

PS: weet er nu nog altijd niemand wat het prijsverschil is tussen de Audigy OEM met firewire en die zonder?

Verwijderd

Topicstarter
JvS, op jouw reactie zat ik eigenlijk te wachten :) Allemaal bedankt btw.
Ik vond de Audigy zelf ook wel wat aan de HELE dure kant :(
Ik trek denk ik de soundcard uit dit opgevoerd telraam en stop die in m'n p100 (mp3bak boven met draadloze koptelefoon :) ) Ga ik toch wel voor de SbLive (met misschien xtra HD met Sinterklaas Kapoentje :P )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

JT

VETAK y0

Alleen die Inspiron heeft wel een zwakke sub. Ik als iemand die nou niet bepaald pro creative is :P werd redelijk verrast door het geluidje, het viel allemaal wel mee :) Blijkbaar heeft Creative z'n huiswerk een beetje gedaan :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 19 november 2001 23:34 schreef JT het volgende:
Alleen die Inspiron heeft wel een zwakke sub. Ik als iemand die nou niet bepaald pro creative is :P werd redelijk verrast door het geluidje, het viel allemaal wel mee :) Blijkbaar heeft Creative z'n huiswerk een beetje gedaan :)
OMG! :D :o

JT, je hebt wel genoeg geslapen enzo ;), je hebt geen koorts enzo :P.

(ps, vat dit nou niet negatief op, ik vind het leuk/grappig/opmerkelijk dat je creative mee vindt vallen :7).

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 19 november 2001 23:45 schreef JvS het volgende:

[..]

OMG! :D :o
???

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo'n krachtige sub? Ik weet niet of je ooit een topic hebt gelezen van een ene DEM? :)
'Teveel bas' heette die, ons huis resoneerd nogal mee namelijk en daar zijn mijn ouders niet zo blij mee, dus weinig bas is GEEN probleem *D

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 20 november 2001 11:26 schreef DEM het volgende:
Niet zo'n krachtige sub? Ik weet niet of je ooit een topic hebt gelezen van een ene DEM? :)
'Teveel bas' heette die, ons huis resoneerd nogal mee namelijk en daar zijn mijn ouders niet zo blij mee, dus weinig bas is GEEN probleem *D
Ja, maar veel bas is wat anders dan diepe of mooie strakke bas. En uit zo'n kleine behuizing (want die sub is gewoon klein) kan je geen diepe bassen krijgen, daar heb je een grote behuizing voor nodig.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja geweldig is al dat spul meteen kopen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 20 november 2001 15:28 schreef tbusquet het volgende:
Ja geweldig is al dat spul meteen kopen.
sarcasme werkt slecht op het forum ;).

Maar voor het geld denk ik echt dat het een prima setje is :).

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 20 november 2001 15:45 schreef JvS het volgende:

[..]
Maar voor het geld denk ik echt dat het een prima setje is :).
Als je niet zoveel om kwalitatief goede bas houd dan is het wel een aardig setje.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uitdaging: doe mij een beter 5.1 setje voor die prijs. :)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 20 november 2001 16:06 schreef JvS het volgende:
Waarom denk je dat ik altijd aanraad om een 4.1 setje ipv een 5.1 setje te nemen >:) En ik kan er 1 opnoemen : VideoLogic Digitheatre DTS. Alleen een iets andere prijs :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 16:06 schreef JvS het volgende:
Op dinsdag 20 november 2001 16:25 schreef JT het volgende:

[..]

...En ik kan er 1 opnoemen : VideoLogic Digitheatre DTS. Alleen een iets andere prijs :D
:? Zelfde prijs maar wel anders, jaja ;)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik ben overtuigd, ik ga deze week deze set halen! (Live5.1/5300)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 23:25 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik ben overtuigd, ik ga deze week deze set halen! (Live5.1/5300)
zou je ff je ervaringen willen posten want ik heb het zelfde budget en ik wil hetzelfde kopen. Alleen weet ik nog niet of ik de Audigy of de live! 5.1 koop.
alvast tnx

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die combo rulez ja :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:52

MartNL

Ik heb deze combo ook Audigy & Inspire 5300.
Op zich bevalt hij prima.
Alleen als ik muziek afspeel. (cd)
Dan komt er geen geluid uit de centerbox.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
ALs ik een speakertest doe dan doen ze het allemaal.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:25 schreef JT het volgende:
Waarom denk je dat ik altijd aanraad om een 4.1 setje ipv een 5.1 setje te nemen >:)
Leg 's uit? Bij games is 4.1 idd prima, maar bij bv. DVD's is de centerspeaker de belangrijkste speaker. Nogal lastig als je een 4.1 setje hebt...

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 01:23 schreef MartNL het volgende:
Ik heb deze combo ook Audigy & Inspire 5300.
Op zich bevalt hij prima.
Alleen als ik muziek afspeel. (cd)
Dan komt er geen geluid uit de centerbox.
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
ALs ik een speakertest doe dan doen ze het allemaal.
Zal wel "op te lossen" zijn met een instelling, maar ik ben blij dat de drivers van de Audigy niet zelf gewoon stereo gaan verneuken naar pseudo surround. OK, dan doet je center niks, maar het geluid is wel zo dicht mogelijk in de buurt van hoe 't bedoeld is.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:52

MartNL

Op maandag 24 december 2001 01:49 schreef Afterlife het volgende:

[..]

Zal wel "op te lossen" zijn met een instelling, maar ik ben blij dat de drivers van de Audigy niet zelf gewoon stereo gaan verneuken naar pseudo surround. OK, dan doet je center niks, maar het geluid is wel zo dicht mogelijk in de buurt van hoe 't bedoeld is.
Heb het al gevonden. Je moet het stekkertje van de middelste speaker eruit trekken.
Een review gevonden.
http://www.vr-zone.com/reviews/Creative/Audigy-Inspire/

Verwijderd

Hee MartNL,

In het Creative PlayCenter (dat je bij een Live! 5.1 of Audigy wel krijgt) zit een optie ingebouwd die CMSS heet (Creative Multi Speaker Surround). Dan "decode" de kaart het signaal over alle speakers. Zet het ook vooral aan als je een dvd'tje kijkt :o.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

oud en al een oplossing in de FAq.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.