Gamecube gekraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik las net op slashdot bij een xbox topic dat de beveiliging van de gamecube nu al weer gekraakt is:

In other console news, Hong Kong has hacked the gamecube into playing pirated games burned onto MINI-DVD or CD-R formats. They have developed a CD/DVD addon and use the Gamecube's expansion ports to implement it.

Zo zie je maar weer, niets is te beveiligen...heb verder geen link ofzo gevonden.....

Verwijderd

hmm,
gamecube is niet duur, als er dan een hack komt dat je DVD's kan spelen :9

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ghehe.. zit er bij iedere gamecube een dvd drive dan? Ik d8 dat dat alleen bij een speciale editie zat... als dat zo is zullen die nu wel een stuk beter verkopen :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

ik geloof dat er een soort van dvd speler inzit maar dat die niet echt normale dvd's kan afspelen, maar als daar een hack voor komt dan zou dat heel goedkoop zijn

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ze nou gewoon eens geld zouden pompen in goed(kop)e games dan heb je geen beveiliging nodig ;).

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
GC gebruikt minidvd's, en laat dit formaat nu toevallig heel populair zijn in japan voor muziekopslag...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op maandag 19 november 2001 11:12 schreef /TheDuke\ het volgende:
GC gebruikt minidvd's, en laat dit formaat nu toevallig heel populair zijn in japan voor muziekopslag...
Yey... kun je muziek afspelen op je GameCube }:O

[feestmode]
Post 2000 :P
[/feestmode]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Nintendo heeft dus weer leuk gewerk gebracht...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Tijd om mijn neef te bellen in Hong Kong ;) !

It's Christmas time again, it's time to be nice 2 the people u can't stand, all year I'm growing tired of all this x-mas cheer...

dikzak

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:00 schreef IceStorm het volgende:
Als ze nou gewoon eens geld zouden pompen in goed(kop)e games dan heb je geen beveiliging nodig ;).
Nintendo heeft vet goede games man!

Donkey Kong/ Zelda/ Mario/ Castlevania/ Mario kart
er zijn nog wel wat meer goede game titels

Nintendo heeft volgens mij de meeste vaste namen.. bij Sega is dat dus alleen maar Sonic

Verwijderd

is allemaal wel leuk en aardig maar heb liever dat de ps 2 gekraakt wordt ? of is da al gebeurd ;)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:39 schreef Capitol_Gee het volgende:
is allemaal wel leuk en aardig maar heb liever dat de ps 2 gekraakt wordt ? of is da al gebeurd ;)
ja al#lang ;)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:39 schreef Capitol_Gee het volgende:
Al eeuwen geleden, maar ga jij maar eens een game branden van 3,4Gb (Gran Turismo 3). En dat die NGC nou weer uitgerekend in Hong Kong als eerste wordt gekraakt is wel heel ontoevallig. Slim van MicroSoft om daar nu weg te blijven. :)

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ach ja download gewoon de rips van internet en speel ze op je gemodde ps2 >:) , ik ga hem binnenkort opsturen denk ik.

Verwijderd

Xbox is ondertussen ook gehackt :)

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Er staat alleen dat mensen het doosje van de Xbox hebben opgemaakt. Nog niks over gekopieerde spellen of freaky addons.

Verwijderd

Hey Lui,

Nintendo en Microsoft hebben beide besloten geen consoles in HongKong en China te verkopen.
Dachten ze zo de piraterij te stoppen? |:(

Alles wordt gekraakt sooner or later! >:)

p.s.(in mijn Ps2 zit een Neo4 en rules like hell)

Verwijderd

De GC gekraakt, ...so what :?

Okay, je kunt dus nu met een ad-on($$$)gekopieerde/geripte games spelen, maar daarvoor moet je eerst wel die ad-on kopen, en dat kost ook weer geld.
...en aangezien het een cd/dvd (ad-on) drive is, zal die wel meer gaan kosten dan een mod-chip.

Het is dus mogelijk op de GC illegale games cq backups te spelen, maar het wordt je niet al te makkelijk gemaakt.
PSX= modchip of swaptrick
PS2= modchip
DC = modchip of swaptrick (later zelf selfbootable backup :7 )
XBX= modchip of iets dergelijks
NGC= CD/DVD ad-on

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Dat had je ook op de SNES. De SNES zelf kostte 400 piek of zo en de beste copybox, WildCard DX +, kostte geloof ik 900 piek. Dan de N64, kostte 500 piek, copybox kostte 1100 piek. En dan had je geeneens de beste, ik geloof 128 MBit. Dus ik schat dat zo'n apparaat voor de GC zo'n 1300 piek gaat kosten.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Mee eens :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Nintendo's anti-piracy maatregelen hebben dus uitstekend geholpen. Tuurlijk wordt de boel gekopieerd, Nintendo snapt dat zelf ook wel. Alleen je moet een waarschijnlijk stervensdure CD/DVD add-on kopen om GC spellen te spelen. Zelfde als de bekende cartridge copyboxen dus en die hebben nauwelijks een deuk in Nintendo's opbrengsten teweeg gebracht.

Het is dus absoluut niet zo als de PSX/DC/PS2 en waarschijnlijk Xbox. En daar ging het om, zo moeilijk, duur en onaantrekkelijk mogelijk maken.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 11:01

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

toch weer een extra reden om de GC te nemen :)

Computer Specs

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Als ze der geld in pompen wordt het juist niet goedkoop |:(

[Edit: Heeft iemand een lees-HOWTO?]

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Donkey Kong/ Zelda/ Mario/ Castlevania/ Mario kart
er zijn nog wel wat meer goede game titels
't zijn goeie games, maar ik ga er niet mee te koop lopen :P

op een of 't andere manier flikken ze het altijd weer om van een simpel spel een heeel verslavend spel te maken.

Laatst had ik toevallig een Gameboy Color Emulator te pakken. Dus ging ik maar eens even wat roms downloaden, na V-Football te hebben geprobeert en nog 2 onbekende spellen en op het punt stond de hele zooi maar weer van m'n computer te verwijderen na het laatste spel Pokemon (eens kijken wat het allemaal voorstelde) kwam ik 1 uur later pas weer achter die emulator vandaan...die was onverwacht heel verslavend. :P

je verwacht het niet :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 19 november 2001 19:44 schreef 007 het volgende:

[..]

Al eeuwen geleden, maar ga jij maar eens een game branden van 3,4Gb (Gran Turismo 3). En dat die NGC nou weer uitgerekend in Hong Kong als eerste wordt gekraakt is wel heel ontoevallig. Slim van MicroSoft om daar nu weg te blijven. :)
Not!Azie is verreweg de grootste consolemarkt en dat de GC nu gehackt is zal alleen maar bijdragen aan de populariteit.
Dus Microsoft is naar mijn mening helemaal niet zo slim bezig.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1