Toon posts:

Help met hyperlinks in Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Voordat je begint met roepen dat het hier niet thuis hoort, eerst ff leze aub.

Ik heb een HTML pagina met 2 frames:
1 Navigatieframe
1 Mainframe

Nou heb ik de inhoud van alle documenten in de inhoud van het navigatieframe staan.
De bedoeling is dat als ik op een hyperlink klik in het document wat in het Mainframe staat, dat ik dan naar een ander document spring in het Main-frame en tegelijk naar een ander html document in het Navigatieframe.
Of te wel: 1 Hyperlink die verwijst naar 2 verschillende documenten.

Met html pagina's is me dat nu gelukt met een simpel javascriptje.

Maar nu het grote probleem. In het mainframe komen ook WORD documenten. Deze kan ik niet omzetten naar HTML om bepaalde redenen. Mijn vraag is hoe ik in vredesnaam vanuit een Word document een hyperlink kan leggen naar 1: een ander document en 2: tegelijk naar een html document in het Navigatiedocument.

Volgens mij moet dat met een of ander macro of iets dergelijks en daarom plaats ik dit bericht in dit forum omdat ik hoop dat jullie hier er het meest verstand van hebben.. :P

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat jullie me kunnen helpen want het heeft ernstige spoed en is eigenlijk best wel belangrijk
P.S. Het moet niet al te moelijk zijn aangezien het om duizenden!!! documenten gaat waar hyperlinks in komen, in Word als in html!

alvast bedankt!

Verwijderd

Hmmmm wel er zijn nogal wat sites waar je automatisch gelinkt wordt naar PDF bestanden of b.v. Excel bestanden. Volgens mij kun je OCX-en (en dus Word) aanroepen vanuit html pagina's.

Mischien even op support.microsoft.com kijken, daar kun je vast iets vinden.

Succes.

Groetjes,

tsch

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 19 november 2001 13:38 schreef tsch het volgende:
Hmmmm wel er zijn nogal wat sites waar je automatisch gelinkt wordt naar PDF bestanden of b.v. Excel bestanden. Volgens mij kun je OCX-en (en dus Word) aanroepen vanuit html pagina's.

Mischien even op support.microsoft.com kijken, daar kun je vast iets vinden.

Succes.

Groetjes,

tsch
je hoeft niet je naam onder je post te zetten, als je dat wel wilt dan moet je je daar signature voor gebruiken (zie profile)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 13:38 schreef tsch het volgende:
Het is juist de bedoeling om vanuit een Word document een hyperlink te leggen die maar 2 documenten gaan verwijzen: 1
1 html bestand in het navigatieframe en
1 word of html bestanbd in het mainframe.

Met een javascriptje is dat mogelijk om dit vanuit een html bestand te doen maar javascript kun je niet onder word gebruiken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Framset is toch niet zo moeilijk? Maak gewoon een nieuwe frameset met daarin de nav en het document, en zorg dat links worden geopend met als target "parent"

En dit hoort ABSOLUUT hier niet thuis, ook niet omdat je denkt dat hier de mensen rondlopen die er verstand van hebben.... Dit is meer iets voor SA "hoe maak ik in mijn word document een link die 2 pagina's opend" (Als je mazzel hebt wordt ie nog gedoogd in Webdesign&graphics)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 09:10 schreef Janoz het volgende:
Framset is toch niet zo moeilijk? Maak gewoon een nieuwe frameset met daarin de nav en het document, en zorg dat links worden geopend met als target "parent"

En dit hoort ABSOLUUT hier niet thuis, ook niet omdat je denkt dat hier de mensen rondlopen die er verstand van hebben.... Dit is meer iets voor SA "hoe maak ik in mijn word document een link die 2 pagina's opend" (Als je mazzel hebt wordt ie nog gedoogd in Webdesign&graphics)
Je praat over links! het gaat om 1 link die 2 links opend:
De bedoeling is dat in het rechterframe een worddocument aaa.doc tevoorschijn krijg, hier zit 1 !! link in.
Deze link verwijst naar bbb.doc en inhoud123.html TEGELIJK!
Hoe wil je dit in vredesnaam oplossen met een frameset? Ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar niet helemaal begrijpen, want volgens mij kan dat alleen maar met een macro of niet soms?
Als dat niet het geval is dan staat ie idd verkeerd en kan gemoved worden, maar dan a.u.b. wel met de juiste oplossing :)

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

move to W
al hoort-ie daar ook niet echt thuis.
volgens mij kan het trouwens niet, tenzij via JavaScript.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 09:44 schreef chem het volgende:
move to W
al hoort-ie daar ook niet echt thuis.
volgens mij kan het trouwens niet, tenzij via JavaScript.
Hmm volgens mij kan het door een macro te maken die een dubbele link geeft. Net zoals in het javascript...
Maar dat valt weer onder programming en daar mag ie niet staan :P

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 20 november 2001 09:52 schreef EM het volgende:

[..]

Hmm volgens mij kan het door een macro te maken die een dubbele link geeft. Net zoals in het javascript...
Maar dat valt weer onder programming en daar mag ie niet staan :P
wil je nu dat we dat even kant en klaar voor je gaan maken ofzo :?

Heb je msdn.microsoft.com al doorgekeken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 10:08 schreef chem het volgende:
wil je nu dat we dat even kant en klaar voor je gaan maken ofzo :?
Nee je hoeft het niet kant en klaar te maken, maar gewoon een tip geven van zo kan het mischien want ik weet het niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd en kom er niet meer uit.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:51

Sick Nick

Drop the top!

En wat dacht je ervan om gewoon eens onder word op te slaan als html? dan is je probleem ook weg :)

Of gebruik tables in plaats van frames, maar dat wil je vast niet horen ;)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 20 november 2001 09:30 schreef EM het volgende:

[..]

Je praat over links! het gaat om 1 link die 2 links opend:
De bedoeling is dat in het rechterframe een worddocument aaa.doc tevoorschijn krijg, hier zit 1 !! link in.
Deze link verwijst naar bbb.doc en inhoud123.html TEGELIJK!
Hoe wil je dit in vredesnaam oplossen met een frameset? Ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar niet helemaal begrijpen, want volgens mij kan dat alleen maar met een macro of niet soms?
Als dat niet het geval is dan staat ie idd verkeerd en kan gemoved worden, maar dan a.u.b. wel met de juiste oplossing :)
Hmm... Doe niet zo koppig en kijk eens naar de volgende frameset
code:
1
2
3
4
5
6
<HTML>
<FRAMESET cols=" 100,*">
  <FRAME src="inhoud123.html" />
  <FRAME src="bbb.doc" />
</FRAMESET>
</HTML>

Nou, laad deze 2 dingen in of niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 10:18 schreef Sick_Nick het volgende:
En wat dacht je ervan om gewoon eens onder word op te slaan als html? dan is je probleem ook weg :)

Of gebruik tables in plaats van frames, maar dat wil je vast niet horen ;)
Word opslaan als html heb ik al geprobeerd maar Word maakt er een enorme rotzooi van en verknoeid de hele layout, dit was met word97 zal het nog even met word2000 proberen.
Als dat lukt dan is het probleem opgelost maar denk dat Word200 het ook verknoeid.

Tables is geen oplssing helaas, dan moet ik binnen duizenden! html pagina's tables gaan aanmaken en allemaal stuk voor stuk bewerken.
Op dinsdag 20 november 2001 10:22 schreef Janoz het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
<HTML>
<FRAMESET cols=" 100,*">
  <FRAME src="inhoud123.html" />
  <FRAME src="bbb.doc" />
</FRAMESET>
</HTML>

Nou, laad deze 2 dingen in of niet!
ok, maar hoe wil je deze code onder een hyperlink in Word invoeren?
Het word document staat al in het rechterframe......
Ik bedoel het verder niet vervelend hoor, so no offence..

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Laat je soms die inhoud123.html ook door word genereren? Nee? Is het dan een probleem om een bestandje geheel123.html aan te maken en daar naar te linken?

Pagina: 1